- 257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
En çok Allahı sev...der kur'an...Görev belli
En çok Allahı sev...der kur’an...Görev belli
İşte ayet.İnsanlardan kimileri vardır ki, Allah’tan başka bazı varlıkları Allah’a denk tanrılar sayar da bunları Allah’ı sever gibi severler. İman edenler ise en çok Allah’ı severler. Keşke zalimler -azapla yüz yüze geldiklerinde anlayacakları gibi- şimdi de bütün kuvvetin Allah’a ait olduğunu ve Allah’ın azabının çok şiddetli olduğunu anlasalardı!(bakara/165)
En çok Allahı sev...der kur’an...
"Sensiz cennet bile cehennem görülür..."diyenleri kınar Kur’an...Evet...İnsanların bazıları "en çok Allahı sevmez..."ama azabı görünce de birbirine düşman olurlar...işte ayet: İşte o zaman, izlenenler, kendilerini izleyenlerden hızla uzaklaşmışlardır; artık azabı görmüşler, aralarındaki bağlar kopmuştur.(bakara/166)
"sensiz cennet bile cehennem görülür..."deme.En çok Allahı sev...der kur’an...meşru sevgilerimize ölçü sınır koymasını da bilmeliyiz.ve meşru olmayanı zaten sevmemeliyiz... insan elbette sevilmesi meşrû, mâkul ve yerinde olan Allah’tan başka varlıkları da sevecektir. Allahtan dolayı sev...rıza için sev...en çok Allahı sevmek şartıyla kaydıyla sev...ölçülü sev..."Bir kalpte bir sevgi olsun" "Yaradılanı sev yaradandan ötürü..."sevgi...Allah’ın insan fıtratına verdiği doğal ve aynı zamanda gerekli bir durumdur. Yeter ki başka sevgiler Allah sevgisini unutturmasın ya da onun önüne geçmesin. Çünkü o zaman insan –düşünce, duygu ve inançlarını, hayatını ve davranışlarını, Allah’ın iradesine göre düzenlemek yerine– Allah’ın dışında sevip bağlandığı, Allah’ı sever gibi sevdiği şeyleri ölçü alacaktır. Kur’an Allah’ın iradesine göre yaşamaya hidayet, o iradeyi dikkate almadan yaşamaya da dalâlet adını verir. Allah’ın iradesini dikkate almayan insan, mutlaka bunun yerine başka bir iradenin buyruğuna girer. Bu ya tanrı gibi bağlanıp boyun eğdiği nefsinin, tutkularının buyruğudur veya aynı ölçüde mahkûmu olduğu başka bir varlığın ya da varlıkların buyruğudur. Allah sevgisini başka hiçbir sevgiye karıştırmayan ve hiçbir şeyle değişmeyen insan, diğer varlıklara sevgisinin Allah sevgisiyle çatışması durumunda bütün ilişkilerini Allah sevgisine ve dolayısıyla Allah’ın iradesine göre düzenleyeceğinden, onun bütün ilişkileri bilinçli ve iradeli olacaktır. Bu sebeple güçlü bir iman gerçek bir özgürlüktür. Çünkü hakiki mümin ve müslüman, Allah’ın onaylamayacağı bir buyruğa uymamaya özen gösterir. Allah yalnız iyi ve doğru olan şeyleri onayladığına göre hakiki müslüman her zaman doğruluğun ve doğruların yanındadır. Gerçek özgürlük de budur. Asıl kölelik ise, gerçek ve iyi olanı görüp seçemeyecek kadar kalbi ve iradesi körelmiş olan insanların köleliğidir. Bu açıdan küfür ve şirk, yani kalbinde Allah sevgisi taşımamak ya da başka şeylerin sevgisini Allah sevgisine üstün tutmaya hakkımız yok...sahibsiz toprağa benzersin Allah sevgisini her sevgiden üstün tutmazsan...gül bahçesine benze...Fıtratımız toprak gibidir dikende büyütürüz gülde...Fıtratı çile haneye sok...dikenden şikayetin varsa...
Sevgi de güzellikte farklı...Uyku sevgisinin üzerinde namaz sevgisi var...ama Allah sevgisinin üzerinde sevgi tanıma...Hicret edenler yurt sevgisinden Din sevgisini üstünleyenlerdi...Peygamberimiz malını davasına harcadı...malı sevmemek İslamda yok...davayı maldan çok sev der İslam...Fıtratın Allah sevgisiyle tedavisidir İslam...mala sevgi fıtridir ama Allah sevgisiyle tedaviye muhtaç insan fıtratı...korkularımızı sevgilerimizi fıtratımızı Allah sevgisiyle tedavi etmeliyiz...fıtrat bağımsızlığı hakketmiyor...Allaha bağımlı olmalı...sabah namazı için uykuyu terk gerekiyor..."namaz uykudan hayırlıdır..."diye bilmeliyiz uykuyu sınırsız sevmemeliyiz...Allaha bağımlı olmalı fıtrat..çile haneye sok fıtratı... emirleri nehiyleri tanımayan fıtrat hastalıklıdır... Fıtratı Allahtan özgürleştirirsen fıtrat zalimleşir...çile haneye sok fıtratı...Oruca zorla...kul ol de...değilse zalimleşir...
En çok Allahı sev...Allah sevgisini en üstün tut...değilse HİCRET sevabı haram olur candan çok sevmezsen Allahı şehidlik sevabı haram olur...Ve şehidliği kurşunla ölmek sanma...cihadı da sıcak çatışma sanma aynı ödülü istiyorsan...araştırıcı ol en güzel tebliğ uğruna ...teknolojiye hadim ol...kalitesini artır cihadın...tebliğin...ve zengin ol...bizi zenginlikliği ile yendi müşrik...parasıyla içimizden hainler satın alarak yendi...stratejisini bozmak için sende zengin ol...kurşunla şehid olanın ödülünün daha fazlasını verecektir sana Allah...çünkü fayda fazla ise ödülde fazla olur...Adl sıfatı bunu gerektirir...Kur’ana ters bu kanaatin deme bana sakın...ayet getir hadis getir ben ayetten başka şeyi delli saymam deme ...Allah ben kendimi esmamla sınırladım dedi...Beni doğru tanıyın ...benden esmanın etkisinden başka bir etki beklemeyin dedi Allah...Kur’an bunu öğretir...
En çok Allahı sev...bu şirke kapı kapamaktır...Allah sevgisine eşitse her hangi birine sevgin veya daha fazlaysa...Azabı görünce ona düşman olacaksın diyor Allah.Allah buna kadir.Vatanını sev ama hicrete engel olacak kadar sevme uykuyu sev ama sabah namazına engel olacak kadar sevme...evli eşler birbirini sevsin ama senden Allaha asilik istenince eş ve arkadaş veya anne baba sevgisi terk et...ey "sensiz cennet bile cehennem bana diyen"deme sen daha cehennemi görmedin...cehennemlikler beni sen saptırdın diye kavga edecekler...Allahtan çok sevdiklerinle kavga edeceksin...cehennemde.Irkını Allahtan çok sevdin...bin günaha razı oldun ırkın uğruna...veya çocukların uğruna...cehnnemde kavgan olacak onlarla diyor yüce Allah...çünkü En çok Allahı sev...
En çok Allahı sev...şirke kapı kapa...değilse cehennemde o sevdiklerinle kavgan olacak...Hakkın var mı Allahtan çok başka şeyleri veya başkalarını sevmeye...yaratan Allah rızıklandıran Allah...Irkım ırkım demeyi bırak...Irkın Allaha secdeli mi...sevilmeyi hakketmiyor...Allahtan dolayı sev ırkını da eşini de aşını da işini de...secdesiz hakketmiyor sevgiyi..şirk bu.kamil mürşidi çok sev secdeliyi sevmek de Allahı sevmektir der akıl...ama bazı akılsızlar kamil mürşidi sevmek şirk diyor...enel hak olmuş yani esma ile hallenmiş olanı sevmek peygamberi ve evliyayı sevmek...esmanın sahibini yani Allahı sevmektir...Allahtan dolayı sevmek Allahı sevmektir der akıl ve mantık...ve Kur’an buna ibadet der...Ezan sevgisi kur’an sevgisi Allahı sevmektir...der ibadettir der Kur’an...Akıl mı ibadetleri sev ama o ibadetleri sevenleri sevme demek...Mürşid din kardeşindir.Kur’an sev der. "Omuz omuza verdin müşrike karşı...akıl sev der...Konu ettiğim ayet ile mürşidini sevme diyor bazı ilahiyatçılar ne ilahiyatçı ya...akıl yoksa ilahiyatçı silahı ile ayağına sıkan kişiye benzer...İnsanı ilahlaştırdı insan ama hangi insan insan olmayan insan...Hz İsa beni ilahlaştırın demedi...parayı da ilahlaştıran ilahlaştırmadan inanamayan insanlar hz İsayı ilahlaştırdı...İsrail oğulları da hz Üzeyri ilahlaştırdı...Müslümanlar da mürşitlerini ilahlaştırır bunu önlemeliyiz diyen bazı ilahiyatçılar şunu bilsinler...İnsanların içinde şirksiz Allaha inanamayanlar olacaktır ...ama bunu koz olarak kullanıyorsunuz..hilecisiniz...araştırın bu tip insanlar var ama devede kulak... bu da ümmeti suçlama hakkı vermez size...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.