- 291 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
her resim zaman kavramını işlemiştir... 22- 2021/ ard-öyk.
Zaman kavramı işlememiş resim olmaz.
Her resim zaman kavramını işlemiştir.
Akademik resim eğitim ve öğretiminde "ZAMAN" kavramı bir form elemanı olarak ikinci dereceden sistem içerisinde olsa da vardır. Bilmiyoruz ki birinci dereceden ve sıralılıkta öne almış akademik sistemler var mıdır?
Nedense pratik resim eğitim ve öğretim sistemi uygulayanlar: Doğrudan zaman kavramını işlemezler.
Hareketi plastik/estetik ilkeler başlığı altında zaman kavramına ikame olarak kullanıldığı malum.
Hareket ilkesi form disiplini içerisinde yönler kavramı ile gümbürtüye gittiğini de biliyoruz.
Hareket/ movement, ritim ve tedriciyat ilkeleri ile de karıştırıldığı oluyor.
Zaman kavramı fizik ve mekanizm kavramı olarak ele almak lüzum ederken. Sürrealizm; Salvador Dali eseri "The persistence of memory" incelenirken tesadüfen zaman işlemek değildir.
Ve ya Masaccio’nun eseri "The money of tribute" anlatılırken keza tesadüf etmek değildir.
"Zaman" başlı başına ele alınacak dördüncü boyut mevzuu bir ilke ve başlıktır. Hayat ve estetik yasaların temel criterium’u fizik bilimidir, başka bir deyişle mekanizm temel paradigmalarıdır.
Zaman her resimde dördüncü boyut elemanı ve dördüncü boyutun üçüncü boyuttan sonra ki elemanı olarak vardır.
Ressam bunu bilmezse bir ömür bunsuz resim yapabilir.
"Yapıyorlar ama bilmiyorlar!" Bir filozofun sözüdür!
Yalçıner Yılmaz
Akçansa Güzel Sanatlar Lisesi
Uz. Görsel Sanatlar Öğt.
Çanakkale
22-05-2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.