- 824 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Kadınların ezilmelerinin tek sebebi kadınlardır.
Yaşadığımız topluma baktığımız zaman kadınların devamlı ezildiklerini görüyoruz. Aslında doğru bakış açısıyla bakınca; kadınlar, kadınları ezdiklerinin farkında bile değildirler.
Hayata farklı bir pencereden bakmayı öğrenmemiz gerekir. Kadınlar en çok erkekler tarafından ezildiklerini dile getirirler. Kadınlara göre bir kadının başka bir kadını ezmesi çok zor bir olasılıktır. Oysaki gerçek olan şudur; kadınlar, kadınları ezdiklerinin farkında bile değillerdir. Dünyaya gelen her çocuğun bir annesi olduğuna göreve her çocuk bir kadına teslim edildiğine göre kadınlar bu çocukları istedikleri gibi yetiştirebilirler, gerek topluma faydalı birer birey, gerekse toplumun dışlayacağı bir fert yetiştirmek tamamen kadınların elinde olan bir imkandır.Hem erkek çocuğu hem de kız çocuğu kadın yetiştiriyor bu pencereden baktığımız zaman kadınların sürekli kendilerine zarar verdikleri apaçık ortadadır.Kadınlar bu duruma sadece yüzeysel bir şekilde bakıyorlar.Sorunun kökünü araştırmak yerine olaya önyargılı yaklaşarak asılacak suçlu bulmanın peşine düşmüşlerdir.Tabi ki onlara göre asılacak suçlular da erkeklerdir.Keşke erkekleri kendi elleriyle bu hale getirdiklerinin farkına varsala.Çünkü erkeği de kadını da doğuran yine kadındır.Her ikisinin de terbiyesi kadının elindedir.Özellikle bizim toplumumuzda erkek çocuklarına ayrı bir makam verilmiştir.Sadece erkek oldukları için onların yeri her zaman özeldir.O her zaman kız çocuğundan üstündür,onun her dediği yapılmalı, her istediği alınmalıdır.Bu kural her alanda ve her konuda geçerlidir.karısını aldattığı zaman çapkın olmalı, kadın eşini aldattığı zaman kötü isimle çağırılmalı.Namus anlayışı cinsiyet gözetmeksizin her fert için aynı kavramı taşımaktadır.Ama bilgiden uzak olan toplumlarda bunun hiçbir önemi yoktur.Anne kendisini ve hemcinslerini ikinci bir sınıfa sürüklediğinin farkında bile değildir.Tabi bu durum karşısında erkek çocuğun şımarması çok doğaldır.Anne çocuğuna eşitliği,adaleti,insan haklarını öğretmek yerine kaynanalık görevini üstlenmeye çoktan hazırdır.Erkek çocuğunu öz kızından bile üstün gören anne gelinine hayatı zindan etmeyi bir görev olarak bilincine kazımıştır.Sürekli oğlunu gelinine karşı kışkırtır ve bundan zevk alır.Gelinin oğlu tarafından ezilmesi ona ayrı bir haz verir.Aynı şey kendi kızına yapıldığı zaman bu sefer bir anne olarak yüreği dayanamaz ;ama iş işten çoktan geçmiştir.Erkek büyüdükçe istekleri de büyür ve bu isteklerin mutlaka yerine getirilmesini ister.Bu istekler yerine getirilmediği taktirde kendisini kadında daha üstün gören erkek üzerinde büyük emekleri olan annesine dahi karşı gelmekte hiç tereddüt etmez.Çünkü o bir erkektir ve ona göre o her zaman haklıdır.Hele bir de bu gibi ailelerde İslami inanışın zayıflığı varsa Allah ve peygamber sevgisi az ise o erkek çocuğun önünde durmak imkansızdır. İçinde Allah korkusu olmayan erkeğin zalimliği daha da artar.Kendisini doğuran bu yaşa getiren annesini bir hiç olarak gören erkeğin karısı ve kız kardeşlerinin halini düşünmek bile insana ayrı bir acıma hissi verir.
Keşke anneler kız erkek demeden evlatlarını en iyi şekilde yetiştirebilselerdi.Belki de kadınların şu anki durumları çok daha farklı olabilirdi;ama bu genelleme tüm dünya kadınları için geçerli değildir.Kültür seviyesi yüksek medeni ülkelerde bu tür olaylara çok az rastlanır.Çünkü oralarda anneler erkek ve kız evlatlarını eşit olarak yetiştirirler.İslam’ı doğru yaşamasını bilen anneler içinde bu kural geçerlidir.Çünkü içinde Allah korkusu olan bir ana asla evlatlarını birbirinden ayırmaz.
Sonuç olarak hayatımıza bu pencereden baktığımızda kadınların ezilmelerinin tek sebebinin yine kadınlar olduğunu çok rahat görebiliriz.Çünkü her kadın annedir ve kendisini ezen her erkeği kendisi yetiştirmektedir
YORUMLAR
Bu çerçeveden bakıldığında evet doğruluk payı oldukça yüksek. Aslında temelde yatan en büyük problem, bakabileceğimiz kadar çok çocuk değil, eğitebileceğimiz kadar çocuk sahibi olmak. Eğitim aldığım sıralarda pedagog bir hocamız şu sözleri söylemişti bize:'' Elimde olsa, evliliklerde eğitim şartı koyardım.Çocuk yetiştirme eğitim sertifikası almalarını şart koşardım...'' Bu söz çok etkileyiciydi. Ve haklıydı da. Kadınlarımıza çok iş düşüyor bu anlamda. Dile getirdiğiniz için teşekkürler... Sevgiyle kalın...