- 184 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ey deist akıl derki "Allah kulluk ister..."
Ey deist akıl derki "Allah kulluk ister..."
İlah rahmandır...rahman rahmetine hadim olanı sever...Allah razzak dereye su koymuş dereye taşı bunları bitkilere demiş...buluta yağ her yere demiş...Taşa insana acı ona alet ol demiş...Hizmete vermiş çünkü Rahman rahman muhtaca ihtiyacını verir...dua edenin duasına icabet eder...
Kur’anı gönderdi insan ve cine görevini öğretti...Kahrından kurtulma yolunu öğretti çünkü rahmanlığın etkisidir bu...Esmam ile hallen demiş insana ve cine...adıma oku adıma çalış adıma cihad et...adıma tefekkür et..adıma kanunlar koy...halifem ol...cahilliğinden şeytanın cahilliğinden kaç değilse kahrıma uğrarsın demiş...
İlah babadır yani rahmandır...zulme seyirci kalmaz ve seyirci kalmayanı ödüllendirir...İlah ceza ve ödül makamıdır...hukuk makamıdır...devlettir devletlerin kendine ayna sadece ayna olma hakkı verir...ilah ilah yaratmaz çünkü...ama dünyada farklı hukuku devletler var...İlah tek kendi hukukuna ayna olunsun ister...yani ben der ilah...ve kahrını konuşturur...
Ey deist ilah varsa hukuk vardır..ilim vardır..o varlıkta cahilliye yasak vardır cahile kahrı vardır...adl sıfatlıdır eğer ilah varsa...esma sahibidir eğer ilah varsa...ve bu varlıkta hikmet var...çünkü Hakim olan ilah var...ilah var deyip hikmet yok deme...
Ey deist...sen fıtratın ve ana verdiğin özgürlüğün harab ettiği bir insansın...İlah varsa senin özgürlüğünü kısıtlar...çünkü ilah ilah görmek istemez...bağımlı ol secdeli ol bana der..terörist görür kendine teslim ve secdeli olmayanı...devletler bile kendine secdeli olmayanı terörist ilan ediyor...çünkü ilah olmada gözü var...sen de ilah olmada gözü olan bir varlık oldun ama çok acizsin...cehennem çağırırda gitmem diyemezsin...
Ey deist sana aklın ilaha kul ol der...acizliğin de...fıtratın da..rızkını yaratan sen değilsin .muhtaçsın...ihtiyacını karşılayana neden şükretmiyorun...vicdanın bile azarlıyor seni sen seni dinle hele ...sana nankör diyor...sadece kur’anda değil Allahın sana nankör demesi vicdanın da sana nankör diyor...aklın da ...gönlünde...
Ey deist...fıtratın kamil değil özgürlüğü hakketmiyor...zulmediyor bu varlıtaki her şşeye denize ormana bile...zaraına sen sınır koy...Fıtratın bağımsızlığı hakketmiyor...nefsin hiç de bağımsızlığı hakketmiyor fıtratına ve nefsine secde ettir...malı makmı zulme kullanmasın...Zalim olmak için desit olmadıysan eğer...bunları yaparsın...
Ey deist akıl derki "Allah kulluk ister..."sen kamil değilsin hakkın kulluk kamil olana ilah olana kulluk ve ona benzemek evet...ey deist..onun halleriyle hallen yani kamilleş...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.