- 425 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KARE BISKÜVİ
Kare Bisküvi
Şehir merkezine biraz uzak, doğal güzellikleri ve temiz havası ile sağlıklı, çocukların özgürce büyüdüğü bir köy. Genelde sabahları , köy ekmeği ile Tarhana çorbası yapılıyor, yanında ev peyniri de varsa tamamdır. Tarlaya bahçeye gidip çalışacak, yorulacak emek verip üretecekler. Bu arada çocuklar da , evde kalıp akşam için yemek hazırlayacak birinin gözetiminde evin bahçesinde oynarlar. Bahçede tavuklar da çocuklar kadar özgür dolaşırlar. Doğal beslenirler ve sağlıklı yumurtalar bırakırlar kümeslerine. Çocuklar bu yumurtalarla beslenir. Öncelik çocuklar içindir., fazla olursa büyükler de bol tereyağı ile sahanda yumurta yapar yerler.
Bayramlarda ve misafir geldiğinde Çay yapılır. Bazen de özel bazı günlerinde.
Çay olunca çocuklar bayram eder. Çünkü çayın yanında kare Bisküvi de olur mutlaka. En büyük zevkleridir, çaya bisküvi batırıp yemek.
Ne zaman doğduklarını pek bilmezlerdi çocuklar ama anne unutmazdı.O gün küçük kızın doğum günü idi.. Anne evden çıkıp da tarlaya giderken, bakın çocuklar yaramazlık yapmayın ablayı üzmeyin, akşam size çay yaparım dedi. Çocuklar bunu duydular ya mutluluk çığlıkları attılar. Çay tamam da, bisküvi de alırım demedi anne. Çay bisküvisiz olmazdı. Paraları da yok. İki kardeş plan yaptılar, kümesleri dolaştılar, bütün yumurtaları topladılar,küçük kızın etegi geniş ve uzundu, eteğine doldurdular yumurtaları koşa koşa, köyün tek bakkalının yolunu tuttular. Yumurtaları verip kare bisküvi aldılar.
Büyük bir sevinç ve sabırsızlıkla , akşam olsun da anne gelsin çay yapsın diye beklemeye başladılar. Nihayet anne göründü yolun başında, eli kolu doluydu, sadece Kare bisküvi değil , onları mutlu edecek birçok şey almıştı . Yumuşacık beyaz ekmek de vardı. Utanarak suçlu suçlu baktılar anneye.. Hadi kızlar, akşama kutlama var, şimdi kümesteki yumurtaları da alıp gelin, akşama tereyağla sahanda yumurta da yaparım size… O anki utancı hayatları boyunca unutamadılar. Anne biz yumurtaları bakkala verdik kare bisküvi aldık, dediler ama ağlamamak için başlarını yere eğip öylece kaldılar. Ana yüreği bu, onları üzmeye kıyar mı. Olsun sahanda yumurtayı da yarın yaparız. Çayla Kare bisküvi keyfi yaparız bu akşam.
Hepsi birden gülerek girdiler eve. Bir doğum günü böyle kutlandı, o tertemiz sevgi dolu köy evinde.
Sevil Ağtaş.