Zulüm Mülkü Zevale Sürükler, Nankörlük Nimeti Yok Eder (Nizamülmülk)
Zulümle abad olunmaz payitaht korunmaz, hüküm sürülmez. Zulmeden de iyi anılmaz, iyilikle yadedilmez. En iyisi iyiliktir. İyi davranmak, gönülleri hoş etmektir. Zulüm mülkü zevale sürükler derken Nizamülmülk; baskıyla, korkutarak, ürküterek, sindirerek hakimiyet kurmak, devleti de acze düşürür, zayıflatır, geriletir, halkın gözünde değersizleştirir. Güven azalır bu durumda, kaygı ve endişe yükselir, huzursuzluk ve hoşnutsuzluk artar ve devletin sıcaklığı ve kucaklayıcılığı sarsılır.
……………………………………
Nankörlük nimeti yok eder derken şükrün kıymetini bilmeyenler, elde avuçta olana kanaat etmeyenler, ne versen az bulanlar bir gün ekmeği bulamaz hale gelir. Bir memlekete kıtlık şükürsüzlükten gelir. Ekmeğe nankörlük etmek, sofraya burun kıvırarak oturmak, verileni az bulmak elinizdekinin de yok olmasına neden olur.
………………………………….
Buldukça bunama diye bir söz vardır. Rüyanızda görmediğinizi sofranızda görürsünüz ama buna da az dersiniz. Hani dinimizde bir lokma bir hırka meselesi vardır, İslam’ın yaşam tasavvuruna ilişkindir bu. Her şeyi izah etmeye yetiyor, mesajı tam yerinden veriyor..
………………………………….
Memleketi rıza ile yönetir, milletimizi mutlu insanımızı hoşnut edersek, bize sunulanların kadrini kıymetini bilirsek, kardeşliğimiz perçinlenir, toplum kenetlenir, devleti için elinde ne varsa verir, sırtını gönül huzuru ile dayar.
Kemal GÜL
03.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.