- 222 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanlarla Oynanmamalı, Bir Yerleri Var İnce Bir Yerleri, Oraya Değmemeli (Yaşar Kemal)
Her insanın bir tahammül, bir katlanma sınırı vardır diyor Yaşar Kemal. Bir eşik var aşılmaması gereken, ince bir nokta, hassas olunan bir yer var ve oraya dokunulmamalı, aşılmaya çalışılmamalı, sınırlar iyi bilinmeli asla zorlanılmamalıdır diyor.
…………………………………
Gerçekten anlatıldığı gibidir. Durur durur bir anda patlarsınız. Her şeye göğüs gerer, her meseleye katlanırsınız bir yerde boşalma ihtiyacı duyarsınız. Hani bıçak kemiğe dayanmasın, sınırlar zorlanmasın denilir ya öyle bir durum işte bu. Bir anda attığınız, kontrolden çıktığınız durumdur bu.
………………………………..
Aslında Yaşar Kemal’in anlatmak istediği daha başka bir şey burda. Her kişinin hassas olduğu bir durum, hoşnut olmayacağı bir yer vardır diyor. Öyle ki nice şeyleri sorun yapmaz, kafaya takmaz, üzerinde durmaz ancak bir konu vardır ki oraya değilsin, dokunulsun, eşelensin, üzerine gidilsin istenmez.
………………………………
Kişiler için geçerli olan şey toplumlar için de geçerlidir. Nasıl ki, kişilere dokunulduğunda tepkisini gösterir, kırılır küser, sırtını döner, toplumlar da benzer tepkiler verir. Hatta kişide olduğundan daha farklıdır bu. Münferit olan bir yollu çözümlenir. Alttan alınır, özür dilenir, sırtı sıvazlanır, hata bizde denilir hal yoluna konulur. Toplumsal olan farklıdır. Fren tutmaz, engel tanımaz, çığ gibi büyür ve adeta sel olur, önü alınamaz bir hal alır.
Kemal SEYFİ
03.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.