- 361 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Manevi terbiye kalple başlar3
Meğer bu delikanlı bir hacının kızını istemiş. Hacı efendi de oğlanı araştırıyor. O da bunu bildiği için müstakbel kayınpederinin gittiği camiye gidiyor ki hakkında iyi izlenim edinilsin. Namazı da en ön saflarda Hacı efendi’ nin görebileceği yerlerde kılan bu delikanlı sonuçta muradına eriyor ve Hacı efendi’ nin kızını alıyor. Kızı alınca da namazı da bırakıyor,camiyi de. Meğer delikanlının namaza başlamasının cemaate iştirak etmesinin sebebi Hacı’nın kızını almakmış. Dolayısıyla da almış kızı, bırakmış namazı...
Yine bazı kimseler vardır ki namazlarını kılarlar, kurbanlarını keserler, içki içmez,zina etmezler. Bu yaptıkları şeyler aynı zamanda Allahu Tealâ Hazretleri’nin de emrettiği şeylerdir fakat bu işleri yaparken niyetleri Allah rızası değildir.
Mesela kişi namazını kılıyor fakat bunu sırf Allah’ ın rızasını kazanmak için değil de spor maksadıyla yapıyor. Oruç tutuyor perhiz olsun diye...İçki içmiyor,adam zamanında öyle içmiş ki ne ciğer kalmış ne mide doktor yasaklamış. Ölüm kokrusundan içmiyor. Sağlam olsa ,böyle bir risk olmasa içecek. Zina etmiyor, hastalığa yakalanma korkusuyla...
Şimdi bu yapılan işler ne kadar güzel olsa da işin en önemli boyutu olan niyet halis olmadığından, Mevla’nın katında hiç bir değer ifade etmez.
İbadetlerimizi yalnız Allah rızası için yapmalıyız. Bunun dışında yapılan ibadet ve ameller kişiyi sevaptan mahrum bırakır.
Her ne kadar ibadetlerimize başlarken "Niyet ettim Allah rızası için falanca namazın farzını kılmaya veya falanca orucu tutmaya..."gibi ifadeler kullanıyorsak da esas mesele bu niyetin dille yapılması değil kalp ile de yapılmasıdır.
Rivayet olunur ki: "Adamın biri yol kenarındaki evinin bahçesinde oturmuş makamlı bir şekilde normal bir ses tonuyla Kur’an okuyor.
Yoldan komşusunun geçtiğini görünce ona sesini duyurmak için yükseltiyor daha yanık bir sesle Kur’an okumaya devam ediyor ki Komşusu "Ne güzel okuyor." desin.
Bu adam o gece rüyasında kıyamet kopmuş ve insanları mahşer yerine toplanmış görüyor ve teker teker herkes hesaba çekilip, kitapları ellerine veriliyor. Ona da kitabını verdikleri zaman hemen açıp bakıyor ki dünya hayatında ne yaptıysa, ne ettiyse hepsi noksansız bir şekilde deftere kayıt edilmiş.
Sabah bahçede okuduğu Kur’an ayetlerini de orada görüyor.Okuduğu ayetler yazılmış ve altlarına da ne kadar sevap kazandığı not edilmiş.Sonra bir şey dikkatini çekiyor okuduğu bir kaç ayetin ne kendisinin ne de sevabının yazılmamış olduğunu görüyor. Hemen soruyor; " Ben şu..şu... ayetleri de okumuştum ama ne kendileri ne de sevapları yazılmamış."
Ona şöyle deniliyor;" Hayır ve şerden zerre kadar da olsa bir amel işlesen onu defterde bulursun.Sen o ayetleri gerçekten okudun mu?"
Bunun üzerine o zat ;"Evet okudum lâkin bazı ayetleri okurken komşum oradan geçiyordu. Sesimi ona duyurmak için biraz yüksetmiştim."
Ona deniliyor ki;" Sen bu ayetleri Allah { C.C } için değil, komşun için okumuşsun.Bu defterde Allah için yaptığın amellerin hesabını bulursun, başkaları için yapılanları değil.Sen şimdi bunun sevabını git, komşundan al."
Bir Hadis-i Kutsi’ de Mevla Tealâ şöyle buyuruyor: "Ben ortakların şirkten en müstağni olanıyım.Kim bir amel yapar buna benden başkasını da ortak kılarsa,onu ortağıyla başbaşa bırakırım."
Mevlamızın yolunda verdiğimiz hiç bir şey, yaptığımız hiç bir amel zayi olmaz.
Ve Mevla bozuk niyetle yapılan işlere bakmaz
Ebu Hureyre {R.a} ’dan rivayete göre efendimiz {S.a.v} şöyle buyurdu;"Kıyamet gününde insanların üzerine ilk hüküm verilecek olan şehit edilen bir adamdır.Bu adam getirilecek ona Allah cc nimetlerini tarif edecek, o da onları tanıyacaktır.
"Bu nimetler hakkında ne yaptın?"{ Yani bu nimetlerin şükrünü eda etmek için ne amel işledin?"} diye soracak.
Şehit ;"Senin uğrunda çarpıştım, nihayet şehit edildim."diyecektir. Allahu Tealâ ;" Yalan söyledin çünkü sen cesur denilmek için çarpıştın.Gerçekten denildi de." buyuracak. Sonra onun hakkında emir verecek yüz üstü sürüklenerek cehenneme atılacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.