- 874 Okunma
- 5 Yorum
- 7 Beğeni
Bir Corona Güncesi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Devlet hastanesinden randevu alamayıp sağlık ocağından içeri giren Osman dayı sırasını beklemekteydi nihayet onu uyutmayan ağrıları için doktoru bir ilaç yazacak oda rahat edecekti.İçeri girdi yüzünde maskesi ellerinde eldiven olan doktoru ona seslendi.
_"Buyur Osman dayı ne şikayetin var"
deyince;
_"Doktor bey sırtım ağrıyor uyutmuyor beni bu ağrılar" dedi..
_Peki yazıyorum sana bir ilaç kullan bunları günde üç öğün geçmezse yine gel dedi Osman dayıya.
_ "Allah razı olsun doktorum" deyip
çıktı sağlık ocağından Osman dayı eczaneye gitti aldı ilaçlarını sonrada iyilesmeyi umut ederek evine gitti..
Ama Osman dayı daha ağırlaşmış ilaçlar ise işe yaramamıştı gece ağrıları iyicene artınca çocukları acil hastaneye götürmüşler hastanede serum takılmış bitince de yollamışlardı evine.
Sabah Osman dayının ağrıları çok daha artıp tekrardan gitti devlet hastanesinin aciline,
_"Dayı bir sürü ağır hastalar var burda şimdi durduk yerde corona olma" deyip gönderdiler onu.
Osman dayı homurdana homurdana tuttu özel hastanenin yolunu sanki keyfinden gelmişti devlet Hastanesi’ne.Bir sürü test yaptılar özel hastanede Osman dayıya röntgeninde ciğerinde lekelenmeler enfeksiyon vardı ve Covid 19 teşhisiyle yatırdılar hastehaneye sonrada onunla beraber kim temas ettiyse onlarıda test yaptırtıp karantinaya aldılar..
Bir çokları kızıyordu ismini verdi diye Osman dayıya durduk yere hapis kalacaklardi evlerinde şimdi. Bunun kendi ve başkalarının sagligi açısından gereğini hesaba katmadan ...
Neyse ki negatif çıktı onların testleri de bir kaç gune ki bu sesler kesıldı..
Osman dayı bir kaç gün daha iyiydi hastanede ailesine yakınlarına bu illeti bulaştırmadiğini duyunca da moral bulmuştu ..
Oysa çocukları ne çok uyarmıştı baba otur evinde gitme parka demişler ben eski toprağım bir şey olmaz deyip gitmişti yine O parka kimbilir hangi arkadaşından kapmıştı bu Corona hastalığını..Hastanede altıncı günü hıçkırık tuttu Osman Dayıyı ve bir türlü bu hıçkırık dinmiyordu,durduramiyordu doktorlar.
Başka bir hastaneye götürdu evlatları bir ümit ..
Öyle ki herşeye hazırlıklı olun demisti doktorun biri..Babaları içerde onlar ziyaret edip helallik bile alamiyoryorlardı babalarından... Çocukları dua istediler sağdan soldan adak adadilar çaresizce babalarının iyileşmesini umut ederek...
Neyse ki verilen bir ilaç sayesinde hıçkırık durdu..Eve gönderdiler Osman dayıyı kendini 14 gün izole şartıyla...
Zor süreçti herkesten uzakta temassız o çok sevdiği torunlarına sarılamadan bile pencereden el salladığı 14 gün sonrası tekrar tahlile götürdü evlatları Osman dayıyı leke kalmıştı ciğerinde ve bundan sonra o sevdiği sigaradan bir tane bile içse vücudunun enfeksiyon riskinin olabileceği maraza kalmıştı...
Ama çok şükür negatifti ya test bugün selasi verilebiliyor olabilirdi bırakma zamanıydı artık kadim dostu sigarayı Oda öyle yapacaktı...
Kestiler çocukları şükür adağını iyi haber alınca sağa sola fakirlere dagıttılar ve kurallara daha dikkatli yaşayarak şimdilik elveda dediler coronaya...
Nevin Aktekin Gülfırat
Yazımı günün yazısı seçen seçki kuruluna ve yorumları ile destek veren tüm şiir dostlarına sevgi ve saygılarımla Teşekkürler 🙏
YORUMLAR
Değerli üstatların kaleminden güzel yazılar dökülür her daim, güncel konuları ele alan bu güzel yazı gibi.
Her eve lazım neşelerden biridir bu günlerde aradığımız, bulabilir miyiz, doğrusu biraz endişeliyim. Şükürler olsun o sigara illeti yok bizde, kendimizi koruma altına aldık tam birbuçuk sendir, çevremizi de şartlandırdık. Gerisi yüce yaratana bağlı, biz tedbirleri elden bırakmadık şükür.
Çok faydalı bir yazı okudum, tam bana göre.
Saygılarımla Efendim...
Ben ne yapıyorum, biliyor musunuz? Bir sohbet sırasında sigarayı artık içmiyorum, bıraktım diyen tanıdıklarıma. Yaklaşıp tebrik ediyor, yanaklarından öpüyordum.Ama şimdi olmaaaz. Çünkü korona denilen illet ortalığı kasıp, kavuruyor.Yazınızı severek okudum.Ellerinize sağlık...
Nevin Aktekin Gülfırat
Gerçekten sigaradan kurtulmak zor bir içmeyen olarak bu konuda şanslıyım..
Rabbim herkese sigaradan kurtulmayı nasip etsin..
Saygı ve sevgilerimle huzurlu bir gün diliyorum
Nevin Aktekin Gülfırat
Beğenen Hisseden güzel yureginiz dert görmesin Huzurla kalın Huzurlu akşamlar diliyorum
Ne yazık ki tek kötü alışkanlığım kendi adıma. Az da içsem içmemem gerektiğini bilmeme rağmen. Yaşlılar ne yazık ki çocuktan çocuk olmakta. çocuğu bir şekilde ikna edebiliyoruz. Çocuklar, alıngan değil ve unuturlar laki yaşlılar, alıngan ve unutmuyorlar. O nedenle gerçekten yaşlı ebeveynlere durumu izah ta zor, zaptetmek te zor. Allah şifa versin hastamıza sihatli ömürler versin...
sizinde emeğinize yüreğinize sağlık. En içten selam ve saygılarıma, hayırlı iftarlar...
Nevin Aktekin Gülfırat
Çocuk gibi inatlasiyolar,çocuğu bir şekilde kandirabiliyoruz ama biraz huysuzluk yaptıklarında ikna olmuyorlar bazen
Keşke anlaşmalar herşeyin onların iyiliği için olduğunu..
Çok teşekkürler
Saygılarımla huzurlu geceler diliyorum 🙏