Acı Patlıcanı Kırağı Çalmaz
Hayatın zorluklarını aşmış, bin bir güçlüklerden geçmiş insanları kolay kolay hiç bir engel yıkamaz. Onlar her meselenin altından kalkar ayakta kalabilirler. Mani tanımazlar, pes etmez asla altta kalmazlar.
...
Atlar ayakta ölür misali, İnsanların sağlamı ayakta kalır. Sağlamlıktan kasıt fiziksel olmakla birlikte hayata hazırlanmış, mukavemet kazanmış olmakla alaklı bir durum bu. Fizikselliğin ölçüsü doğal seleksiyondur. Hiç müdahale etmeksizin bırakın insanı kendi haline elenen elensin ancak kalanlar sağlam kalsın hep hayatta kalsın düşüncesidir.
...
Ancak doğa kuralları dışında yaşamın engelleri ve acımasızlığı vardır ve buna hazırlanmak gerekir. İşte insan yaşadığı sürece öyle acılar, öyle zorluk ve güçlüklerle karşılaşır ki sözün anlamı burada ortaya çıkar. Yani acı patlıcanı kırağı çalmaz. Bilenerek bugüne gelmiş, nice tecrübelerden geçmiş, düşmüş kalkmış, kendi küllerinden doğmuş insanı kolay kolay kimse yıkamaz, bertaraf edemez.
...
Bizler söze uyar tarzda hayata hazırlanırsak, evlatlarımıza bizden sonraki nesle bu düsturu aşılarsak, hayatta kalmanın yolunu aralamış oluruz. Küçük esintilerle devrilmez, çelmelere takılmaz, fazlaca sorun sıkıntı yaşamaz daha bir pürüzsüz yaşam süreriz.
Kemal GÜL
27.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.