Savaşa Karşıyım Ancak Haksızlıklar Karşısında Savaşmak Karakterimdir (Caher Dudayev)
Savaşa karşı olup savaşmak nasıl bir duygu acaba. Savaş mı yoksa barış mı denilse savaş diyebilecek kaç insan çıkar. Savaş ki; yıkımdır sonu bir felakettir, insanı ve tüm eserlerini yani bir medeniyeti yok etmektir, her türlü canlıya zarar vermektir, fiziksel tahribattır. Yağma yakmadır. Hal böyleyken niçin savaşılır, niçin ordular kurulur, asker beslenir, hep teyakkuzda durulur? Yoksa insan yaradılışı gereği barış yanlısıdır. Ruhu barışa eğilimlidir. İnsanlık barışla yükselir. Yapısal ve sanatsal eserler barışla verilir. Yaşam barışla gelişir. Barışın olduğu yerde sevgi, savaşın olduğu yerde nefret vardır.
……………………………………………..
Çeçen lider Caher Dudayev de barış yanlısı olduğunu söylüyor ama kaçınılmaz olduğunda da savaşmak karakterimdir diyor. Öyle de oldu zaten hep savaşmak zorunda kaldı, savaşarak şehit oldu. Tuzağa çekilerek müzakere çadırında yok edildi.
……………………………………………..
Hangi şartlarda savaş kaçınılmaz olur denilirse; düşman sizi rahatsız ettiğinde, topraklarınıza göz diktiğinde, bağımsızlığınıza el koyduğunda, ırzınıza namusunuza yan gözle baktığında zorunlu olur. Düşman üzerinize gelir, sabrınız zorlanır, tahammülünüz sınanır mecburiyetten karşılık vermek durumunda kalır ve savaşırsınız.
…………………………………………….
Savaş iyi şey değildir ama bir ulus her zaman savaşa hazır olmalıdır. Askerinin savaşacak cesareti, gerekli donanımı ve yığınağı bulunmalıdır. Savaşta tüm ulus askerinin arkasında durmalıdır. Düşmana karşı her türlü mukavemet gösterilmeli, kaybedilmemesi için her yol denenmelidir.
Kemal GÜL
21.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.