- 450 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Seviye
SEVİYE
Seviye : kişinin bir den fazla konuda yeterlilik normu dur dersek hata olmaz
*
Genel seviye: tum konularda seviye özeti demektir.
*
Şöyle sınıflandırma da bulunsak hicte yanlış olmaz
*
1.Akli seviye:
2.İlmi seviye
3.itkad’i seviye
4.Sosyal seviye
5.Bilimsel seviye
6.Dil ve terimsel seviye
7.Ahlaki seviye
8.Maddi imkan seviyesi
9.Dirayet yetki yonetim seviyesi
10.Rutbe seviyesi
11.Genel ve özel egitim seviyesi
12.Kultur görgü adab edeb seviyesi
Olarak özetleyebiliriz.
*
Seviyesi yüksek bir dehanın bunu daha mukemmel sınıflandırması muhakkak tır
*
Bu maddeleri: tek tek ele alsak özel bir konuda seviyeyi işlemiş oluruz
*
Şüphesiz insanın hayatının akışı bu seviye normlarına göre şekillenmektedir.
*
Dil fakirliği olan kisinin edebiyat denemeleri mutlaka verimsiz doyuramayan yetersiz görünecektir
*
Şüphesiz kişinin akıl seviyesi ahlakı seviyelerinin normlarına göre şekilleniyor .
*
İnanç ihtiyac korku cikar ve endişeler yandaşlık şablonları duyguları: aklin özgürlüğüne el koya biliyor.onu zincire vurdukları kesin görünüyor.
*
Akılları:
*
1.Özgür akıl: zincirlerini kırmış akıldır.itikad ahlak gibi normların dan sıyrılıp çıkmış kişidir bu aklın sahibi.
*
2.Esir köle yandaş akıl: bir fayda ummak sebebiyle : çıkar şablonuna oturtulmuş akıl dır
*
3.Bakire fıtri doğal: henuz ideolglarin irzina geçemediği masum ve yaratılıştan gelen temiz akildir.
*
4.Doktirinel idelojik siyasal ve sosyal akıl. Bu akıl felsefecilerin ırzına geçtiği akıl dır
*
Nasrani akıllar yahudi akli vb akıllar dir.
*
Dinler büyük felsefi akımlara dahil dir.
*
Bir müslümanın aklı İslami doktirinel akıl dır sınırlı dır
*
Sınır seviyesini İslam belirler
Bir musluman konuşurken özgür akıllar gibi her şeytanlığa tevessul edemez
*
itikadi sebebiyle sinirli harekete mecburdur.çün kü gözet mesi gereken edeb adab kurallari vardir
*
Özgür akılla İslami akıl tartışmaların da : bazi tezadlar bu yüzden derhal göze çarpar.
*
Düşünsene İslami akıla sahip olan Kisi :
yani iyi bir musluman
*
günah sevab düşüncesiyle
Aldığı edeb Erkan sebebiyle:
İmanınini.. İslam’ı ...mensub oldugu kitleye inanılır liğini... güvenilirliğini bir çok hususu gözetmek mecburiyetinde dir
*
Bu sebeble ağzına geleni konuşamayacak tir.
*
Bu kisi ne kadar ilmi bilimsel ve durust konuşur sa o kadar başarılı olacaktır.
*
Özgür aklın:
Korkuları yoktur
endişeleri nisbet’en azdır.
*
Bunun üç endisesi vardir
1. Şehveti ve hevesleri
2. Çıkarı.
3. Özgürlüğü
*
Riayet edeceği mecburi bir şablonun kalıbına mahkum olmadığı gibi.
*
İnanç zincirlerini kırmış kafir bir akıldır imanın zay olmasi amellerin ibtali gibi endişelere sahip te değildir.
*
Ama bazen öyle bir zincire vurulurki bu tipler saplonlar yaninda hic kalır
*
Bur genelev kadınının zinciri örneğin olsun... mesela nefret ede ede seveceksin bu kirli zinciri anla izzetsizlik ve iffetsiz kişiliği seveceksin mecbur. Fahişelik kolaymı.. ? başlı başına zincir olup tum zincirlere bedeldir
Allah korusun.
*
Bu serbestliği sebebiyle kabiliyet alanı geniş görünecek rahat hareket edecektir rahat konuşacak tır kuralsız hayat...
*
Keşf edebildiği her fırsatı kullanmaktan çekinmeyecek tir
Zorlanırlar sa savundugu tezi lehine her hileyi yalanı iftirayı kullanmaktan çekinmeyecek tir.
*
Bu sebeble özgur akıl güçlü görünecektir.
*
Ama bu doğru: değildir
Cunku herkesin gücü :
*
1. haklılığı
2. Tez’inin sıhhati
3. Gelişim ve sıhhati kadar olacaktır
*
Buda üstte normlarını belirttiğimiz seviyelerden aldığı alacağı destekle mümkün dur.
*
Örneğin:
*
Bir kaç akıl tartışıyor olsun
Bunlardan Birisi
kumar hane fuhuş patronu olsun
*
Diğeri:
İslam alimi olsun
*
Bir diğeri mafya babası olsun
*
Bir diğeri siyasi parti gurup başkanı millet vekili olsun
*
Birisi de ülkenin sayılı zenginlerin den biri olsun.
*
Bu tartışmada konu kumar olsun.
Zina olsun faiz olsun.. piyango olsun
*
Bu tartışmada:
Fuhuş patronun da diğerleri de fuhuş un kumarın zinanın yanlış hata olduğunu biliyorlar dır hepside aynı gerçeğe Vakıf tir.
*
Ama bulundukları pozisyona göre konuşmaya mecburdurlar.
Herkes toluma tarafini kabul ettirmeyi hedefleyecek tir
*
Genel ahlakin red ettiğini savunanlar ne kadar zeki olsalar bile tezce güçlü değildirler.
*
Din alimi burada konuya hakim olacaktır din şablonu icin de harekete mecbur olmasına rağmen güçlüdür..
*
Çünkü kumarin hata zinanin kaos faizin sömürü oldugunu hepsi de biliyorlar
*
Tezi guclu olan bura da İslam alimi dir yalan söyleyemese de iftira atamasada güçlüdür
*
cunku tezi İslâm dir tezi de doğrudur .Genel ahlak bunu kabul etmiştir. Bu alimin yalana hileye iftiraya şiddete tehdite ve hiddete tehdite ültimatom’a veya iltimas’a suistimal’e ihtiyacı olmayacaktır
*
Ama tartışmada diğer konuklarda surekli ustte saydığım tehdit yalan tarafcilik hakkaniyetsiz lik iftira hile gerekurse şiddet hiddet alenen göze çarpacak tır.
*
Şirkin sebebi:
Şirk : izzetsizlik tır.
kisilik bozukluğudur.
Ancak kisikerin buna ısrarla yapışıp savunmaları :
Bazı düşüncelerden kaynaklanmaktadır
*
1.Bir cikari kaybetmekten ve ayakta kakamamak korkusundan dolayı şirk’e inadla yapışırlar
*
2. Bir menfaat sebebiyle şirki savunurlar
*
Müşrik savunucu genellikle;
1. Heyecanlı
2. Pisikopat
3. Hilekar
4. Tehditkar ve favullu hareketlere kalkışır durur
5. Baskıcı ambargosu intikamci sevimsiz bir karaktere sahip tır.
*
İşte insanlık tarihi boyunca :
*
1. Yöneticilerin
2.Siyaset adamlarının
3. Bazi dini enformasyon liderlerini n aşırı büyütülmesi..
4.mafya babalarının;
abartılı anlatılması ve putlaştırılmasının temel sebebi :Haklılığına degil
..Bir korkuya veya çıkar düşüncesine dayanır.
*
O kadar garip durumdur ki bu; küçük bir men faat meselesi maaş makam rütbe veya benzeri bir çıkar ’
bir kac üniversite bitirmiş akademisyeni ;
hatta hocasını:
İyi egitim almış bir profesörü bir putun karşısında garib bir heyulaya çevire bilir
*
Oysa fazilet şahısların degil
Hakikatlerin dir
*
Bunu o akademisyen de bilir ama kim bilir hangi şehvet düşkünlüğü onu şirk’e saplayip bir putun onunde putperest yapmıştır aransa hemen fark edilir..tesbiti zor değildir
*
Yöneticiler:
Tanrılara dönüştürülmesi hata dır
Yönetici adaleti fazileti yonetim de ustalığı ve başarısı kadar seçilmeli ve sevil meli dir.
*
Putlaştırmak ne kadar hata ise’:
Adil ve ahlaklı yöneticileri sahiplenmemek te o kadar hata ve kusurdur hatta insanin kendine ihaneti dir.
*
Putlaştırmak buyuk bir yöneticiye yapılacak en buyuk ihanet ve kötülüktür..
*
Düşünün siz de anlarsınız
*
Bu konuda kendinizi nerede buluyorsunuz.
Mustafa Çoban...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.