Oyuncağım Kırıldı Diye Üzülme Çocuk, Büyüyünce kalbin Paramparça Olacak (Cemal Süreyya)
Hangi duygular söyletti Cemal Süreyya’ya bu sözleri bilemiyoruz. Yaşanmışlıkları, çocukluk yıllarıdır mutlak. Büyüyünce, insanı ve toplumu tanıyınca, düşünceleri olgunlaşınca elbet. Kim bilir ne gelgitler vardır ruhunda. Ne acılar, ne tamiri mümkün olmayan ıstıraplar var. Kırılmalar, daralmalar, bunalmalar, küskünlükler var.
……………………………………………….
Yaşama küçüğün gözüyle bakıyor bir büyük olarak şair. Dünyası umutla dolu olan çocuğun, kalbinin gelecekte kırılacağını, paramparça olacağını, dünyasının yıkılacağını not ediyor. Oyuncağın kırılmış, birileri elinden almış, bozulmuş nedir ki bu, gelecekte yaşayacaklarının yanında diyor. Hiç kalır, anlamsız ve önemsiz kalır tüm bunlar üzülme, göz yaşı dökme, kendini yerden yere atma neler yaşarsın daha neler diyor.
……………………………………………..
Çocukların dünyası farklıdır. En küçük şeyden mutlu olur sevinç duyarlar. Ters giden bir şeyden de üzüntü ve acı duyarlar. Yalnız bu hissedilenler ilerde olacak olanların en hafifi zayıfıdır, belki de zerresi habbesidir. İlerde yaşanacak olanlar kim bilir ne hasarlar bırakır insanda, ruhunda ve kalbinde ne yaralar açar.
……………………………………………..
Çocuklar bilmesin ilerde olacak olanı. Şimdiden onun derdine düşmesin, baştan acı yaşamasınlar. Bırakalım mutlu olsunlar. Çocukluklarını gençliklerini yaşasınlar. Gülsün oynasınlar. Hayatın tadını çıkarsınlar. Şimdiden geleceğin derdine düşmesinler. Bulundukları dönemi sarsıntılarla, burkulmalarla, endişelerle geçirmesinler. Mutlu olsun, mutluluk duysun, hep gülsünler.
Kemal GÜL
15.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.