Yetinmesini Bilenler Mutludur, Yeteri Kadar Huzurludur (Aristo)
Filozof mutluluğun anahtarını veriyor bizlere. Eğer mutlu olmak istiyorsan yetinmesini, aza kanaat etmesini, katlanmasını bileceksin diyor. Huzur bunda, sükun bundadır, yaşamın tadı lezzeti bundadır diyor.
……………………………………….
İstekler hiç bitmez yaşamda. Önü arkası gelmez. Yeter bu kadar denmez. Hep isteriz, daha çok gelsin deriz, kanaat etmez, doyuma ulaşmayız. Yaşam mutluluk temellidir. Ya mutlu olacaksınız ya tam aksi duruma düşeceksiniz. Mutlu olarak huzur bulacaksınız ya da ömür boyu huzursuz olup hayatı cehenneme çevireceksiniz. İhtiras insanı en çok rahatsız eden bir husustur. İhtiraslarınıza gem vurabilir engelleyebilirseniz mutluluğa giden yolu açmış aralamış olursunuz.
………………………………………
Yetinmek, aza kanaat etmek, azla iktifa etmek, ölçülü bir yaşam tercih etmek sizi dünyada rahat ettirir. Tat ve lezzet almanızı, sakin, dingin bir hayat sürmenizi sağlar. Bu; insanı, doğayı ve hayatı anlamanızı, daha güzel bir yaşam sürmenizi sağlar. Yetinmek huzur ve mutluluğun anahtarıdır. Bu anahtarı kullanarak kapıyı aralayıp açanlar, saadet içerisinde olur, rahat ve huzurlu bir hayat sürerler.
Kemal GÜL
12.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.