Tok Açın Halinden Anlamaz
Karnınız tok sırtınız pekse, imkanlarınız iyi şartlarınız yerindeyse, bunlara sahip olmayan insanların durumunu bilmeniz, onun halinden anlamanız mümkün değildir. Adam açmış, sefilmiş, perişanmış, düşkünmüş hiç umurunuzda olmaz.
.......................................................................
Niçin böyledir, hangi nedenledir anlamak zordur. İnsan insanı niçin anlamaz, kendisini niçin onun yerine koymaz bu hiç bilinmez, bir mana verilmez.
........................................................................
Velev ki, o insan o şartları yaşamış olsa da, benzer güçlüklerin içerisinden gelse de bu durum değişmez, yine de umursamaz, açmış açıktaymış sorun sıkıntı etmez.
..........................................................................
Bu bir insan halidir. İnsanın iç dünyasının dışarıya yansımasıdır, gerçeğin tezahürüdür, gerçekliğin ta kendisidir. Kişiye özgü değildir yalnız bu durum. Ferdi ve münferit değildir. Türe özgüdür. İnsan unsurunun vermeden ziyade almaya olan eğilimidir.
..........................................................................
Şartlarımızı oluşturmuş, imkan edinmişsek bir başkası bizi hiç ilgilendirmez, asla ırgalamaz.
Kemal GÜL
04.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.