- 236 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Farzlardan nafilelere kaçış...neden mi
Farzlardan nafilelere kaçış...neden mi
Kimleri mi Allaha yaklaştırır nafileler... Korkusuzları...Farzlardan nafilelere kaçış...neden mi...korkaklıktan...dünya sevgisinden...dünya çıkarından...
"Ben farklıyım..."deme gayretinden ileri geliyor bu....ama Niyettedir ileri olmak...Unutulmazlar defterine sadece aşkta ilerde olanlar yazılır...sayıda veya nafilede veya şekilde ileride olanlar kısa zamanda silinip gidecektir...
Kur’an dünya semasına indi ama Allah onu hikmetli olaylar vuku buldıkça indirdi...yani olaylar üzerine konuşmalıyız...gündemi biz belirlemeliyiz...Bir öğretmen Allah en iyi anlaşılır olmasını istedi Kur’anın...yani gündeme uygun seçilmeli hutbeler...yardımlaşma anlatılması gerekirken "fidandikmeyi" anlattık...Hikmet hangi ayeti haykırmamızı gerektiriyorsa haykıralım....nafilelere rağbet...ilahi dinden farzlardan kaçış olmamalı...ama oldu...
Kur’ân’ın Levh-i Mahfuz’dan yakın semâya topluca, tek seferde
indiğini akabinde buradan nüzûl ortamındaki olaylarla irtibatlı bir şekilde Allah
Rasûlü’ne peyderpey nâzil olduğunu biliyoruz...
Kur!an önce dünya semasına indirildi...Kaynağı ise "Levh-i mahfuzdur"...nedir mi levh-i mahfuz...HAFIZ isminin tecelliğahıdır...Bilgilerin korunduğu bu alemin insandaki küçük örneği, “hafıza”dır.
"Hayır, hayır! Kur’ân onların iddia ettikleri gibi beşer sözü değildir. O, Levh-i Mahfuz’da olan pek şerefli bir Kur’ân’dır." (Büruc/21-22)
“Levh-i mahfuz”un küçük bir misalidir bize verilen. Nasıl insanın başından geçenler bütün olaylar hafızasında yazılıyorsa, kainattaki bütün olmuş, olan ve olacak olaylar da o büyük hafızada yazılıdır. Her iki “levha”da da Rabbimizin “Hafiz” ismi tecelli eder.iki tecelliğah...İki kitap...
Olmuşların ve olacakların, zamandaki bütün anların ve mekandaki bütün varlıkların, kısacası, her şeyin yazılı bulunduğu bir “levha”dır bu alem. İlahi ilmin aynası, kaderin defteri, kainatın programıdır....
Levh-i mahfuz birçok âyette nitelikleri belirtilerek tanımlanır... evet...Levh-i Mahfuz içinde hiçbir şeyin eksik bırakılmadığı (En’âm/59), olacak şeylere ait bilgileri saklayan (Kâf/4), yeryüzüne ve insanlara gelecek tüm belaların yazılı bulunduğu (Hadîd/22) her şeyin sayılıp tespit edildiği (Yâsîn/12), gökte ve yerdeki tüm gizliliklerin açıkça belirtildiği (Neml/75), temiz yaratılan meleklerden başka kimsenin dokunamayacağı apaçık, korunmuş, koruyan, saklanmış ve ana kitaptır.
Allahın ilmi gaybı kaza ile ilmi şuhuda dönüşür...yani İmtihan olmadan da sonucu Allah biliyordu...çünkü Allah alim sıfatında da diğer sıfatlarda da sınırsızdır...
Farzlardan nafilelere kaçış...neden mi
İşte dünyanın hali...Sanki...Kur’an gök semasına çekildi. hz İsa gök semasına çekildi deniliyor ama yalnız gök semasına çekilen hz İsa değil KUR’AN da çekildi...veya bir çok ayet çekildi...Mekke dönemi ile çok örtüşür oldu dünyanın hali...Faiz ayeti uygulanamazlardan oldu...şartlar Mekke şartları gibi...Sünnetullah belli...ilk ayet "İKRA^oldu...esmayı oku...esmayı okumayan FAİZİN kaldırılmasını canı gönülden isteyemez...ZEKAT VERMEYİ DE...zamanımız müslümanı nafileye sarılıyor ama zekata sarılmıyor...nedeni bu esmayı okumadık...temeldir esma bilgisi minare için...güdük bir minaremiz var...camilere yüksek minareler yaptık ama...şartlar hangi ayeti haykırmamızı gerektiriyorsa o ayeti haykırdık mı...işte o zaman gönüllerdedir Kur’an...Hz Peygamber şartlar hangi ayeti haykırılması gerekliyse onu zamanında haykırdı...çünkü KUR’AN onun gönlüne inmişti...bizim ancak dudaklarına inmiş...halimiz bu...dilimizin ucunda zikrimiz de fikrimiz de...Hikmet hangi ayeti haykırmamızı gerektiriyorsa haykıralım artık....sünnetullah ve islamın ilk günleri yani siyer belli...nelerin zamanı geldi belli...hangi ayeti haykırmamız gerektiği pek belli...nafilelere rağbet...ilahi dinden farzlardan kaçış olmamalı...ama oldu...
Evet...Hikmet hangi ayeti haykırmamızı gerektiriyorsa haykırmadık....nafilelere rağbet...ilahi dinden farzlardan kaçış oldu...Ayasofya imamı bir ayeti haykırıyorsa onu neden yalnız bıraktınız der Allah bu nafilecilere ...neden nafilelerle avundunuz der bize de ...Nafileler kimleri Allaha yaklaştırır...belli...Onlar korkak değildir...işte Ayasofya imamı örnek ...sadece onun gibileri Allaha yaklaştırır nafileler...cesurları...iyi niyetlileri üstün niyetlileri...üstün ülkülüleri...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.