- 226 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlmin meyveleri tatlıdır...
İlmin meyveleri tatlıdır...
Niyetinden tevbenden secdenden aşkından başka hiç bir şeye sevinme-üzülme kıymetli hallerin sadece bunlar Bunlar ilimle elde edilir
İlmin meyveleri tatlıdır...
Secde sadece alnı yere koymaksa değeri de o kadardır ama miraçsa değeri de o kadar...Niyet ilaı razı etmekse kıymeti büyüktür ama bir kadını veya eneyi veya bir milleti razı etmekse kıymeti o kadar...Kadın için hicret edenin ödülü de niyeti kadar...Camiye giden beş amaç hedeflerse ödülü büyük olur sadece namazı kılıp kaçmak olursa kıymeti o kadar olur...
İlmin meyveleri tatlıdır...
Ateistleri susturma gayretinde olanla namazlıyı cihadlı yapmaya çalışanın ödülü bir olmaz...yolcuyu hedefe kadar taşı...ateisti çukurdan çıkarıp elini bırakma...
İlmin meyveleri tatlıdır...
Aşkın kime söyle ben de sana kıymetini söyleyeyim...cennet hurisine mi...isteyenlere ver sen anı"demiş Yunus Bakiye aşk ölümsüzleştiri...Baki var rızıklar da baki ödülü de baki...ama hak edene...
İlmin meyveleri tatlıdır...
Tevben Allahtan gayrıdan Allaha mı...halimle dilinle elinle her şeyinle mi tevben ...dilinin ucunda ki tevbe ödül kazandırır ama sınırlı...sınırsız şeyden Allaha tevbe et..."senin razı olmadığını bilsem bu rızıkları yemem bu kadına el sürmem ..."demek mi orucun...ödülüm büyük olsun deme duası işte bu olmalı...
"zekat hazzını tatmak olmasa "ve uhrevi ödülü olmasa mal kazanmam dedin mi.mal da yalan mülk de yalan..."dedin ama yalandan...çünkü sadece zekattan haz alanları mal Baki ödüllere erdirecek...Baki ödüller ...orucu aç kalmak olana verilmez...hayvanlar da aç kalıyor...hayvanlar da rızıklarını paylaşıyor zekat vermenin hazzı başka olmalı...bir haz ki Allah seni meleklerine övüyor...Paylaşmanın hazzı cömertliği dillere destan müşriklere de veriliyor...
"Şehitliğin hazzı olmasa bu bedeni beslemem "dedin mi...
"Hz İbrahim kadar kurban kesmeye aşık mısın..."haccın ibadet olsun...
Evet...İslamın şartı beş demek de kolay ..saymak da ama yaşamak zor...hakkını vermekse daha zor...Hac Hacer annenin anneliğini kazandırmalı kadınlara ve erkeklere de hz İbrahimin kurban KABE..aşkını...Eşlere hz Ademin arayışını kazandırmalı...
"Namaz dinin direği .."demek kolay...Kardan adamlara imamlık gibi imamlıklar zamanımızda.ramazan bitince eriyor cemaat...Haydin cihada desek...Sütçü imam gibi.kim gelir bizimle...kar ateş görmesin...
İlmin meyveleri tatlıdır...ama esmanın etkilerine ne kadar şahidiz...BAKİLİĞE özlem dolu her fani...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.