Sorunumuz Kurallara Uymamak ve Kurumsallaşamamak (A. N. S)
Söz söylendiği anda ilgimi çekmişti. Sorunumuz kurallara uymamak ve kurumsallaşamamak demişti bir hukuk adamı ve sorumlu mevkideki kişi olarak Ahmet Necdet Sezer. Kendisi de zaman zaman eleştiri konusu olmuştu. Kırmızı ışıkta duruyor, markette sıraya giriyor diye. Niçin eleştiriliyordu anlamak zor. Suç mu, bir kabahat mi bu. Anayasa Mahkemesi başkanlığı yapacaksın, sonra Cumhurbaşkanlığı’na getirileceksin ve bir vatandaş gibi davranacaksın. Alkışlanacağına, tam bize göreymiş, halktan biriymiş denileceğine bu davranışlarından dolayı eleştiriliyordu.
…………………………………………….
Doğru da söylüyordu. Kurumsallaşamamak ve kurallara uymamak tam da bizi ifade ediyordu. Motamot uyuyordu. Bu tespiti bir yargıç olarak kademe kademe yükselen bir kişi olarak tüm deneyimleriyle söylüyordu. Çünkü ne kadar dava dosyası var biliyordu. Kim kiminle hangi nedenle mahkemelik farkındaydı. Hep gündem olmuyor mu yargı iş yetiştiremiyor, bu kadar dosyanın altından kalkamıyor diye. İlk yargısı var, arası, üst yargısı var bunun. Hepsinde tıkanma var deniliyordu.
…………………………………………..
Genel bir ifadedir Türk insanı davalıktır, mahkemeliktir diye. Gerçekten de öyle. Epey pürüzlü işlerimiz var. İcralık iflaslık, cezalık, asliyelik, sulhluk. İrtikaptan, iflastan, gasptan, çekten senetten, işe alma işten atmadan, sigortasını ödememekten, çetecilikten, soygunculuktan, dolandırıcılıktan, ırza göz dikmekten, alıkoymadan, istismardan, tecavüzden, tarla takım bozmaktan, ürününe el koymaktan, apartman kurallarına uymamaktan, kooperatif aydatına el atmaktan. Sayılabilir daha onlarcası. Bunlar şahıslar arası daha. Ekleyin buna bir de kişi ile kamuyu. Üstelik kamuda kurumlar arası davaları.
…………………………………………..
Kurumsallaşamamak ise daha ayrı bir vaka. Kurum demek gelenek, çok eskilere gitmek demek. Devamlılık ve hafıza demek. Yetişmiş insan kaynağı demek. Bunlara uyanlar kurumuz diyebiliyor. Örnek olarak gösterilebiliyor. Uymayanlar ise dökülüyor, adeta sürünüyor.
Kemal GÜL
03.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.