- 359 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dostluk 18
Yeryüzünde hedefleyipte ulaşamadığımız, ulaştırılamadığımız tek şey huzur. Bazen değil, çoğunlukla yaşayamadığımız, kalbimizde, duygularımızda, hayatımızda yıllarca biriktiripte toparlayıp yaşama sığdıramadığımız.
Sadece geriye varsa, kalan bir dostluk, dostluğun vermiş olduğu güven kalıyor içimizde unutamadığımız. Bu gün arkadaşım Andreas’la arkadaşlığımızın 26. yılını evinin bahçesine dört tane asma çubuğu dikerek kutladık. Almanya’ya otuzbir yıl önce adım attım ve yaklaşık dört yıl sonra tanıdığım ve o günden beri sürdürülen arkadaşlığımız acılı süreçlerdeki karşılıklı dayanışmalarımızdan dolayı dostluğa dönüşerek yıllara direndi ve direnmeye devam ediyor. Unutlmayan ve unutulmayacak olan, yıllara direnen, sade, karşılıklı dayanaşıma, güven, anlayış, paylaşım, anma ve anmaya sebebp olan empetiyi kurma, bunu sürdürme, zenginlik yerine yüreği koyma, sadece bir yaşamı tercih etme, bilimsel düşünme ve insana saygı duyma, bu saygıyı yaratacak bir yürek empatisine sahip olma, … vs. gibi daha nice nitel faktörler, arkadaşlık kalitesine dostluğu ekleyecek bir yüreğe sahip olma insanı dostluğa götüren, bu dostluğu pekiştiren ve her zaman karşılıklı dayanışmayı bir ömür boyu sürdürme becerisini gösteren bir zenginlik olarak kalan tek şeydir dostluk.
Ağladığımda „niye ağlıyorsun“ diye sormak yerine yanımda olan, zor durumda kaldığımda bir yolunu bulup sıvışmayan, bazen saatlerce dostca sohbet eden, mesleği gereği, fizik ve matematik alanında geniş bir bilgi birikimine sahip olan ve bu birikimi sürekli insanlığın yararına kullanmak için bütün şartları zorlayan, hümanist, ateist, özgürlük ve eşitlik yanlısı, insanı insandan üstün görmek yerine onun genel eşitliğini savunan bir dostsun ve de öyle kalacaksın değerli arkadaşım Andreas.
Daha mutlu yarınlar dileğiyle dostluğumuzun biz yeryüzünden göçünceye kadar kalacağına olan inancımla daha nice mutlu yıllar diliyorum benim değerli dost arkadaşım, dost klama becerisini her şartta gösterebilen, her daim yanımda olmaya çalışan, bazen değil, ama çoğunlukla beni ziyaret etmek için İsviçre’nin Bern şehirinden ta Almanya’ya kadar gelerek beni yanlız bırakmayan, savaşa, yoksulluğa ve tarihsel soykırımlara karşı direnç gösteren değerli bilim insanı dostum huzula kal. Huzurla yaşa ve sağlıklı ol. Sevdiklerinle daha nice yarınlara …
Hasan Hüseyin Arslan - 01.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.