Bölüşerek Tok Oluruz Bölünerek Yok Oluruz(Yunus)
Birlik ve paylaşmanın önemine vurgu yapıyor sözle Yunus. Ekmeğimizi, sorunumuzu sıkıntımızı paylaşalım, sevincimizi hüznümüzü paylaşalım ki; ortak kaderde birleşelim bir olalım, bütün olalım diyor. Ekmekten konu ediyor, üleşerek, açı doyurarak, halinden anlayarak, yakınlaşarak birlikte yaşayalım diyor.
…………………………………………
Eğer bölünürsek, fırka fırka ayrılırsak, kabilecilik güdersek, sen ben davası yaparsak, hangi dilden, hangi ırktan olduğumuza bakarsak, mezhebini meşrebini konu edersek bölünür yok oluruz. Güç kaybederiz, zayıf düşeriz, düşmanın esareti altına gireriz. Bağımsızlığımızı kaybederiz.
………………………………………….
Bir cümleyle her şeyi özetliyor Yunus. Birliğin ve dirliğin güvencesini ortaya koyuyor. Belki de yaşadığı dönemin tüm zorluklarını anlatıyor ve çözüm yollarını veriyor.
................................................
Anadolu’da dağılmışlığın ve yokluğun hüküm sürdüğü zamanda yaşamıştı Yunus. Birliğin olmadığı, devletin ayrıştığı, beyliklerin boy ve filiz verdiği zor bir dönemde yaşamıştı. Ayrıştığınızda, birbirinize düştüğünüzde ekmeğin de güvencesi yoktur. Birlik olmadan ekmek olmaz. İş olmaz aş olmaz. Üretim olmaz. Yaşam olmaz.
………………………………………...
Paylaşarak çoğalma, bölünerek yok olma. Bölüşelim ki çoğaltalım ekmeğimizi. Huzura ve refaha kavuşalım. Bölünmeyelim, ayrışmayalım, birbirimize düşmeyelim ki ilelebet yaşayalım.
Kemal SEYFİ
02.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.