- 462 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hacim Daralması
Hacim Daralması
Hacim, 3. Boyut; madde! Alan, 2. Boyut; tasarı! İrade, 1. Boyut; tercih
Hedef, alan sanılsa da asıl hedef, hacimdir!
Tercih veya düşünce değil, madde paylaşılamıyor!
Tarihsel süreçte ilk daralma, tercih üzerine olmuş! Kardeşlerden biri, diğerine tercih edilmiş. Tercih eden, baba!
Alan daralması, tamamlandı! Hacim daralmasına sıra geldi hatta o da tamamlandı sayılır! Tarihsel süreçte alan daralması, düşünce alanında yapıldı! Güçlü krallar, ilah veya yarı ilahlıklarını ilan etti. Düşünce alanını, kendilerine göreceli daraltmayı başardılar! İlk daraltma tohumu, tercihte olmuştu; düşüncede daralma, onun üzerine bina edilmiş! Dar alanda oyalanan insanları, dar hacime sıkıştırmak asıl maksat! Ya da insanları, alana sıkıştırıp hacmi tamamen ele geçirmek!
Hacim daralması, insanların evcilleştirilmesi gibi düşünülebilir! Gezen insan yerine, barınaklarda tutulan insan modeli! Böylece hacimde fazlaca yer alması önlenmiş oluyor! Düşünce üretmesi, zaten bin yıllar öncesine dayanan bir alan daralmasıyla önlenmişti! Hareketi de hacim daralmasıyla, engellenmiş oluyor! Düşünme alanı daralmış olan insanın, hacimdeki yerinin de daralması zaten kaçınılmaz!
Bunların örneklerini yazmayacağım çünkü zihinde, kolayca şekilleniyor!
Durumu bildiğimize göre, kurtulabiliriz gibi sanı oluşabilir! Bu o kadar kolay değil hatta imkansız olabilir! Fizikte bir kural var; "Duran cisim, birden hareket etmez; hareket eden cisim de aniden durmaz!" bu sürtünme kuvvetiyle alakalı! Hızlanma süreci ve durma mesafesi gibi! Çünkü daralma süreci çok uzun, gelinen daralma noktasından geri doğrusal bir hareketin olması yine bin yıllar alacak! Mümkün olmasa da gide gide, alan daralması noktasına anca gidileblir! Yine bildik süreç ve döngü olacaktır! Benzetmek gibi olmasın da hayvanat bahçesinde on yıllarca dar hacimde tutulan, bir ayıyı ormana salmışlar; koca ormanda kendini 3 metrekare bir hayali hücreye hapsetmiş, sadece kendi etrafında dönüyor! Yüzey ölçüsü alan, metrekare; hacim ölçüsü, metreküp! Aslında alan dediğimiz yaşamsal ortam, hacim. 100 metrekare bir evin, yüksekliği yok mu?
Hacim daralması, kimin ne işine yarayacak? Hatırlayalım alan daralmasının amacı, hacimi ele geçirmek idi! Amaç düşünsel olarak yönlendirilen- yönetilen insanların, hacimde söz sahibi olmaktan kendiliğinden vaz geçmesi! Bu konuda komplo teorileri işe yarayabilir! Önce içerisi için; aklı 1. sınıf olanların, aklı 2 ve 3. sınıf olanları, hacimden uzaklaştırma istekleri. Yani tüm kaynakların ve küresel hacmin, kontrolünü sağlamak! İçsel olana destek için düşünce alanından öğretiler ve eski zamandaki gibi yeni ilahlar üretmek veya eski ilahlara yeni bakış açıları getirmek de mümkün! Dışsal olan; uzaylıların veya antik Dünya’lıların, şimdiki Dünya’yı ablukaya almak istemeleri! Uzaylıları bilirsiniz; UFO larla gelip, keşif ve deneyler yapmaları belki işgal için veri toplamaları gibi düşünülebilir! Şunu da düşünelim; antik Dünya’lılar, yaşanmaz hale gelen Dünya’dan kaçmışlar ve tekrar aynı durumun kaçınılmaz olduğunu biliyorlar. Dünya’dan uzaya dağılacak insanların önce yaptıkları, tercih- alan ve hacim daraltmalarını da biliyorlar! Yani insanın uzayda fesat yaymasına engel olmak için Dünya’ya onları hapsetmek isteyebilirler! Zaten başlarında Fanus ile geliyorlar! Bu arkalarında bıraktıkları Dünya’nın, düştüğü hale dair bir ip ucu olabilir! Dünya’yı anca fanusla yaşanabilir hale getiren insanların evrene yayılması, kendilerince felaket olabilir! Tercih durumunda da düşünce alanında da, hacimsel yaşam ortamında da sorun çıkarmaya aday olan insanı evrenden izole etmek isteybilirler! İnsan alanda yani düşüncede, ibadet ile kendini değerli buluyor! Hacimde de teknoloji ve üretim ile değerli bulanlar var! Alan daralması ardından gelen hacim daralmasıyla aslında alan, tamamen ortadan kalkmış oluyor! Alan daralmasında gönüllü olanlar, hacim daralmasına neden olduklarını fark ettiklerinde zaten "Alan" kalmayacak!
Son tahlilde, insanlığın ilk aşamasından "Daralma" başlıyor! Tercih- alan- hacim şeklinde devam ediyor! Bu "Döngü" şeklinde devam ettiği için sarmaldan çıkmak mümkün görünmüyor! Zaten aklı diğerlerinden önde olanlar, hacmi kaptırmaya niyetli görünmüyor! Çocukların kum alanda (çöp batmadan) oynaması bile kolay olmayacak! Hacim daralması, alanı tamamen kapatabilir!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş