- 1074 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
Gururlu Lilith’in Gurursuz Aşkı ve Kutsal Hamsi Buluşması
Cehennemden atılan Adem ile karısının onların bile bilmediği bir dönemde Lilith Eve(İva)[Havva]’ya karşı diye bir efsanesi vardır. Tevrat’ta şeytan kabul edilen ama henüz benim bile kim olduğuna karar veremediğim (İslamda Adem olan) sevgili Lucifer’im iki hanım değiştirmiştir. İlki Lilith, ikincisi ise Eve’dır.
[Kuran içerisinde Havva denen saçmalık yoktur tamamen Batı’nın oyunudur. Havva dediğimiz hanımzadeciğim Adem’in karısı hitabı ile geçmektedir, önce bunu bir bilelim. Havva dediğimiz kelime Kuran’da "hain" diye geçer ve biz Müslüman olup Batı’dan din öğrendiğimiz için "Havva Adem’i cennetten attırdı." kalıbı ile Tevrat usulü bir palavra biliyoruz ama anlattım işte hayır yokkkkkkk.]
Hacc Suresi 38. Ayet
إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ ﴿٣٨﴾
İnnallâhe yudâfiu anillezîne âmenû, innallâhe lâ yuhıbbu kulle havvânin kefûr(kefûrin).
Şüphe yok ki Allah, inananlardan müşriklerin şerrini defedecek; şüphe yok ki Allah, hâinlikte ileri giden nankörlerin hiçbirini sevmez.
Ve saire. Asıl konu bu değil ama, şimdilik.]
Benim sevgili gurur prensimi cennetten attıran ilk eşi Lilith hanımzademdir. (Çünkü bu rivayet daha mantıklı, neden mi ? Birazdan anlayacaksınız ve aaaaa diyeceksiniz ;D) Lilith ve Lucifer(Adem) yaratılır, melekler secde eder şeytan etmez biliyorsunuz buraları. Lilith ideal bir feminist gibi Lucifer ile eşit olduklarını savunur ve her yerde aynı olduklarını söyler ama hayır yalandır; mantıksal olarak erkekler çalışmak için kadınlardan daha güçlü yaratılmıştır. Sebep o ki hiç kadın peygamber yoktur ama her başarılı adamın arkasında bir kadın vardır. Gel bunu feminist enayi Lilith’e anlat… Lilith artık dayanamaz ve kendini bir şekilde cennetten attırır, neden mi? Çünkü maldır. Lilith cennetten gidince Lucifer güzel eşini kaybeder ve çok üzülür, yas tutar. Yaradan Cebrail abim aracılığı ile Lilith’e:
“Lili bak seninki depresyona girdi bırak şu cilveleri de cennete gel.”
“Hayır, bir kadın kendi ayakları üzerinde durabilir, erkeklere muhtaç değiliz!” der.
Yaradan üzülmez tabi malını tanıyor ama bizimki sevinsin diye ona Lilith kadar güzel olan Eve’yı yaratır. Lucifer Eve’yı görünce eşi döndü zanneder ve mutlu bir şekilde yaşarlar. Lilith bir şekilde Eve’yı duyar ve kıskanmaya başlar. Sırf gıcıklık olsun diye Asmodeus denen şehvet prensi ile cin bebeler dünyaya getirir ve dünyaya korku salar. Yaradanım bütün bebeleri öldürür ya da siler artık ne derseniz. Lilith intikam olsun diye cennete Eve olarak(benziyorlar ya hani) girer ve Lucifer’e yasak meyveyi yedirir (Burada açmak gerekirse bence yenen meyve ayvadır, hem yutulması zor hem: "Ayvayı Yedik" diye de deyim var. Ben ayva yiyince yutamam mesela, haksız mıyım hanımzadelerim beyzadelerim?)
Lucifer ve Eve cennetten atılır. Lilith ise ölen bebeleri üzerine yemin ederek Adem soyundan gelen her bebeyi öldürmeye karar verir ve tarihe Albasması dediğimiz olay ortaya çıkar. Lucifer dünyada Adem ya da Adam olarak devam eder ve diğer Lucifer cehennemin 7 prensinden biri olur. Rivayeti anlattım inkar edemezsiniz. Albasmaları, gururlanmalar veya kalan mistik şeyler gerçekleşirken Yaradan’ın güzel şehirlerinden Amasya’da Ferhat Şirin için yanmaktadır. Sultan Şirin’i Ferhat abime vermemek için ona imkansız gibi görünen bir görev verir.
“Ferhat, gurban şu dağı del Şirin senindir.”
Ferhat bir gün iş molası verir ve "Şirin Mervelere gidiyorum." diye saraydan çıkıp Ferhat’a yemek götürür. Ferhat ile Şirin dağın aşağısına doğru el ele yürürken Lucifer ve Eve’ya denk gelirler ve sohbet etmeye başlarlar. Sonra Eve herkesin numarasını alır ve bir Telegram grubu açar çünkü Whatsapp bilgileri satıyordur. Eve der ki “Her cuma buluşup dedikodu yapıyoruz canlar!” Bu böyle Ferhat dağ sonuna gelene kadar devam eder.
Ferhat dağı delmiştir tabi ama Şirin konusunda gerçekleri öğrenince Şirin için dağı delen kazma Ferhat’ı delmiştir (Kazmalarında kalbi vardır). Karadeniz Kutsal Hamsi birliği ve Poseidon bunu duyar. Bir kızarlar bir kızarlar anlatamam size. Sonra Aquamen gelir ve Batman ile ekibine katılıp Adalet Birliğini oluştururlar ama Ferhat’a yardım edemezler. Kutsal Hamsi Birliği ise hamsilerden oluşuyor yani balık ne yapsın. (Ne bekliyordunuz ki efsaneyi mi değiştireyim :D).
Evet herkesin aklında tek soru : Ne okuduk lan biz?
Bir Selo Her Kutsal Palavraya Çamur Atıyor bölümünün sonun geldik, hepsini okuduysanız geçmiş olsun harbi işsizmişsiniz. XD
Püsükhanımzadelerden Püsük Selo
YORUMLAR
;)))) işte edebiyatın gücü
Kelimeleri adeta dansa kaldırmış yazar
Oyun içinde oyunların kronolojisini nüktedanca anlatım tarzıyla okuyucunun kafasına adeta bir *oksör gibi yumruğunu indirmiş
Sonuç kısmında ise
Sersemleyen beyinlerin halini yine kendisiyle dalga geçercesine ortaya ustaca seriyor
Vallahi z kuşağının küçük prensesi böyle yazılar yazıyor ise
ki yazmış;))
Artık kendini yazarım diye sunan y ler kendine bir çekap yapmalıdır
Kendimden bahsetmiyorum bilem;))
O halde selam olsun bu güzel prensese
Saygılarımla nice...
Hz Jeasusebil
"Sersemleyen beyinlerin halini yine kendisiyle dalga geçercesine ortaya ustaca seriyor"
Kendimle her kutsal şey ile dalga geçme yönüme teşekkür ediyorum ve değerli yorumunuz için bir daha teşekkür ediyorum.😂😂😂
Püsükhanımzadelerden Püsük Selo
Lucifer ve Eva elti mi oluyorlar...onu anlamadım. Tamam Ferhat onların komşusu da Şirin ne halt etmeye ben Lilith'den güzelim demiş. E...öyle derse Lilith de yedirir yasak ayvayı ona.
Valla seni Zeus emmiye şipiliyeceğim, ortalığı tas değirmene çevirmişsin.
Not. Tas değirmene çevirmek deyimine baktım nette yok. Açıklama gereği duydum anlamı;
Ortalığı birbirine katmak.
Erlik Aldacı tarafından 13.2.2021 11:25:53 zamanında düzenlenmiştir.
Hz Jeasusebil
Zeus dayı şu yazdıklarımı okusa beni palavra tanrısı adar.
Çok güzel bir yorum teşekkür ederim
Püsükhanımzadelerden Püsük Selo
Oh be dedim... ben kendi içimi kapattım ama yazıya gelince güller açtı yüzümde.
Hele lucifer ve lilith olunca vay ki vay.
Ya bu arada lilith ıyidir yahi;)) gerçi başka başka kaynaklarda aptal aşık moduna koyulsa da en önemlisi..........
Rivayet bu ha ilk vampirin yaratılmasına öncülük eden kişidir....
Ya kurban olduğum işte..;)))
Yami ilk vampirin doğumuna sebebiyet verdiği için ne denir" saygılar bacım "))))
Bu da başka bir hikaye tabii ki...
'ne keyfidir yazılarını okumak....
Devam bence durmam yok...umuyorum...diliyorum.
Sevgi ve selamlarimla
black_sky tarafından 13.2.2021 19:26:38 zamanında düzenlenmiştir.
Hz Jeasusebil
Albasması gacımız ile bir vampir hikayesi güzel olabilir ama tuttum bunu. Kutsal Hamsiler ile bir konuşmam gerekiyor bunu.
Püsükhanımzadelerden Püsük Selo
black_sky
Sabahın köründe atılan yorum böyle oldu demek;))
Kusura bakmayın öcelikle.
Işin özü ilk vampir hikayesinde bolca geçer ismi de lilit'in....
Ilk vampir ise bu adam ve eve' in bebelerinden biri:)) Kabil ilk cinayeti işleyen yani...
Bir ara bakınmıştım tee oradan eski bilgi kalmış aklımda..ama mantıki yani;))) ilk vampir olması falan ...
Hz Jeasusebil
Püsükhanımzadelerden Püsük Selo
Hay kurbanım hay... eksik olma pencerelerden... ilaç gibisin hazreti z haşmetmahaplarımız mı demeliyim , bilemedim.. Leyla ile mecnunu ararım gözlerim olmaz ama es geçmek... güzel ve çirkini... kimdi onlar roma ve Jüpiter mi juliet mi??? Aklıma ne geldi bah hele, patates salatası yapmasını önce Havva mı öğrendi lilty mi??? Ferhat’ı gördüm geçenlerde, la gardaş bi patates salatası yapamıyor şirin dedi, onca dağ deldik ya hu, reva mı bu bana...Ehlil mi vardı ne bi bir de, altın çıkarmak için yakalamış adam ı köle gibi çalıştırmış, sonra bırakıp gitmiş dünyada insanları, lilty tabi saçı uzun olduğu gibi aklı da uzun ya, girmiş Urartu kıralının aklına demiş ki ; sen şu Tanrı’ların yaptığı görüyomun dünyadan altınları aldılar eşlerine bilezik kolye yapmak için sen koca kıralsın uzayı bile fethedecek orduların sahibisin hadi göster krallığını da Ehlil den geri al altınları, dağıt insanları ... Urartu kralı da bi gaza gelmiş toplamış ordularını binmiş uzay arabalarına Ehlil o yıldız senin bu yıldız benim diye diye dar etmiş alemi onlara, almış altınları da geri, demiş lilty bir bilezik bir taç bir de evlilik yüZüğü hediye edeyim ayırmış en değerli parçaları, düşmüş dünyaya yola, lakin thor ile locky görmüş bunları, dünya yörüngesine saldırmışlar hem de ne saldırma, valkryler arabaların tekeri çomak soka soka devirmişler hepsini , altınlar da dağılmış dünyanın dört bir bucağına... enştine de yıllar sonra bunu elma sanmış yukarıdan düşünce ... kırmızı başlıklı kızla karşılaşmış bunlar olurken lilty Fırat ile Dicle’nin kavuştuğu yerde, ybunların kendilerine karşı birleştiğini düşünen Amazonlar durur mu esir etmişler bunları yakalayıp... Urartu kralı da dönmüş yurduna, ferman Salmış her aileden bir asker gerek diye, bu sefer de lilty kurtarmak için sefer eylemiş, yol üstünde thor ile luck ninde icabına bakacak bir plan yapmış...
Telefondan ancak bu kadar eşlik edebildim Hz z kardeşime, seninki kadar bütün olmadı biraz karışık oldu ama kabul buyur...
eksik olma hep yaz ya hu...
Y den... saygılar sevgiler hanımzade püsü kardeşim.. eksik olma
Hz Jeasusebil
Püsükhanımzadelerden Püsük Selo
girişi okudum ve sonunu okudum gülümsedim
buraya da işaret koydum sabah tüm yazıyı okuyacağım zira çatlatan bir başağrısı peydahlandı ondan sabah
sevdim bu kalemi
Hz Jeasusebil
:D
Püsükhanımzadelerden Püsük Selo
😂😂😂
Çok şeker bir yazı, mantıklı hem de...
Bayıldım
Cem Yilmaz ın gösterisinden çıkmış gibi oldum, hani sorarlar ya nasıldı neden bahsetti diye; derim ki şahane idi ama nasıl anlatayım o an’ı yaşamak lazım; dizin yazıda öyle :nerden nereye geldik, yazı ne anlatmıştı dedim bitince ama okurken çok ama çok eğlendim.
Süper geldi👏👏👏
Hep yazın emi
Var olunuz mutlulukla
YediYıldız tarafından 13.2.2021 00:35:51 zamanında düzenlenmiştir.
Hz Jeasusebil
Püsükhanımziyadelerden Püsük Selo
Şuan yazına tek hücrelilerin şaşkınlığı ile bakıyorum. :))
Seni okurken evrimleşiyorum sanki, bir doz medeni cesaret vermiştim sana sen şu an doping almış atletler gibi koşuyorsun...
O kadar güldüm ki ,gülmekten yerlere yattım hatta :))
Yazının ihtişamına kapıldım, derken finalde kendimi tekrar çok kötü hissettiğimi itiraf etmeliyim , ne alaka ya işsiz değilim uzaktan eğitim veriyorum :))
Kutlarım seni, hem sivri zekam hem tatlı belamsın..
Hz Jeasusebil
Püsükhanımziyadelerden Püsük Selo 🎃