- 577 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIRIKKALE GÖNÜL DOSTLARI ŞİİR GRUBU ÜYEMİZ TÜM ŞAİRLERE,BU DUYGU DOLU İNSANLARA SELAM OLSUN....
Dostlarım ,2010 yılına kadar bir ajandada sakladığım 10 kadar eleştirisel kuralsız kaidesiz şiirlerim vardı.
Rabbim 2010 da bir Eğitim Sendikasında yöneticilik yaparken Belediyeden emekli olmuş usta bir Şair abimle Ömer Cöngeri ile bizi karşılaştırdı ve onun sayesinde Antoloji-Edebiyat Defteri ile tanıştım.İlk 250-300 kadar şiirim kuralsız ve kaidesiz hece vezniyle yazılmıştı.
Sanırım 2010 yılı başlarıydı.
Ömer Çetinkaya abi Kırıkkale Belediyesinden emekli.
Kırıkkale Balışeyh ilçemizin Beşbıcak Köyünden..
Ömer abi Emekli Memursen İl Başkanı, bizde Başkan yrd.olarak 2013 lere kadar birlikte çalıştık.
Ömer abi kalp ameliyatı geçirdikten sonra bu vazifeyi bıraktı evine çekildi.
Sonra bir başka Belediyeden emekli Kemal Keskin Başkanlığında devam ettik.
El an Emekli-Memursen İl yönetiminde Emekli Şube müd. Ekrem Akyel Hocamızla bir şeyler yapmaya gayret ediyoruz.
İnsanların hayatlarında önemli çıkışlar anlık fırsatlar olur ya..
İşte benimle Ömer Çetinkaya abiyi de İlahi kader bir anlamda bir yerde buluşturdu..
Birgün Ömer abi Sendikadaki odamızdaki bilgisayardan şiir sitelerine şiir yüklüyordu.
Benim de o güne kadar 10-15 şiirim bir ajandada duruyordu.
Kızgınlıktan 28 Şubat günlerinde zamanın ceberrutlarına yazdığım sitemli şiirler..
Ömer abi çok kıymetli bir insan Osmanlıcaya şiire vakıf çok güzel 2000 kadar şiiri olduğunu söylediğinde iyice meraklandım.
Sonraki günlerde Şiir siteleri Antoloji ve Edebiyat Defterini bana gösterdiler.
O günden sonra ilk şiirlerimi girerek işe başladım.Evimde bilgisayarım yoktu hergün iki üç şiir yazıp okulda ders aralarında girmeye çalıştım.
İnanın bilgisayarı hiç kullanmamıştım o güne kadar ve Hasan Okumuş adlı bir öğretmen arkadaşımdan enter tuşuna basarak alt kısma geçmeyi o günlerde sorarak öğrenmiştim.
Ömer abi şiir gruplarına şiir atarsan tanınırsın dedi hemen gruplara atmaya başladım.
Sonra Kırıkkale’de Gönül Dostları adlı bir Şiir grubu olduğunu öncelerde kendisinin uzun bir zaman her ay bu gruba katıldığını söylediler.
2012 yılı başlarında Demir Doğan Kandemir Yetimi Üstadla Kırıkkale Öğretmenevinde başlayan çay sohbetimiz geçen ay Yetimi abi vefat edene kadar devam etti.
Acizane bu gruba her ay katıldım çok istifade ettim ve grubun mesaj trafiğini rahmetli Yetimi abinin direktifleri doğrultusunda yapmaya çalıştım.
İyi ki varsın Ömer Çetinkaya abi.Senin sayende bugün şiirlerim güzelleşti yazılarım okunmaya başladı.
Bundan sonraki hayatında sıhhat afiyetler diliyorum.
Ankara’da İbrahim Sayar adlı yaşlı bir şairle tanışmıştım.Ankara Büyük Otelde 1965 te berberlik yaparken dış ülkelerde şöförlük yapan bir şairle karşılaşmış.O güne kadar şiirlerimi rasgele kağıtlarda saklıyordum dedi.
Bana bu şöför şair abimiz dosyalama ve şiiri fihristlemeyi gösterdi.Hemen bir daktilo aldım ve şiirlerim çoğaldı gitti demişti.
Şiir kitaplarını Ankara’da Hastanelerde tanıtıp sonrasında ücret mukabilinde takdim ediyordu.Yalnız meşhur İbrahim Sayar şairimiz bu amca değildi.
İbrahim Sayar amcayı ilk olarak yıllar önce sanırım 2010 yılında Ankarada Numune Hastanesinde tanıma imkanı buldum.Göz polikliniğinde sıramızı bekliyorduk.
İbrahim Sayar amca şiir kitabını göstererek şiirlerini okuyordu.
Yanında taşıdığı çantadan çıkardığı bir şiir kitabını alıp incelediğimde,hece ölçüsüyle yazılmış şiirlerde benzeştiğimizi,tarihi,milli,dini,lirik,vatan,millet,şehadet,cihat konulu,özellikle de Peygamber aşkını nakış nakış işlemiş olduğunu gördüm.
Biraz konuştuğumuzda sanki birbirlerini yıllardır tanıyan bir amca yeğen gibi olmuş her konuda fikirlerimiz uyuşmuştu.
İbrahim amcaya senin şiirlerin kitap olarak basılmış ama seni intermnet ortamına atmamı istermisin dediğinde sana zahmet olacak ama şiirlerimden bazılarımı şiir sitelerine taşıyabilir,beni tanıtabilirsin dedi.
Gönül Kervanı 1 adlı şiir kitaını imzalayarak bana hediye ettiler.
Edebiyat Defterinde şiirlerime eleştirilerde ileri gidenler neresini düzeltelim.Hocam sen biraz şiir öğren sonra facede sitelerde yayınlarsın dediler.
2013 yılında emekli olduktan sonra 1990 lardan beri her ayın ikinci pazar günü Öğretmenevi Mescidinde Başkanımızın imamlığında öğle namazını kıldıktan sonra Kültür Merkezi 2.kattaki salonumuzda toplanan Kırıkkale Gönül Dostları Şiir Grubuna her ay katıldım.
Eşi önceden vefat edip dul kalan yakınlarda Düzce’ de öğretmen oğlunu depremde kalp krizi geçirip 40 yaşında vefat eden yavrusunu üç yıl evvel kaybeden Şair Anamız ben aralarına katıldığım günden beri her ay bize pasta, börek meşrubat ikramında bulunurdu.
Aramızda yakınları ölenler için yaşlı Şeker Dede Abdulfettah Piliç tarafından Kuran-ı Kerim okunup dua yapılır sonrasında yaz günleri saat 3.5 a kadar ikindiye kadar devam eden Şiir Dinletilerimizde herkes bir iki şiir okur selamlama konuşması yapardı.
Müsafir olan dinleyicilere proğramı değerlendirme için konuşma fırsatı veririlirdi.
En gençleri 60 yaşındaki bendeniz olduğum için de servis işi bana düşerdi gocunmadan yapardım.
Varı yoğu 10-12 kişi olurdu bazen onbeşi de bulurdu yazları köyde işi olanlar oğlunun kızının yanına gidenler gelmezdi.
Aramızdaki bazı şairlerizin oğlu Belediye Başkanı bir başkası Ajans Gazete sahibi,İl Gazetesi zaten bizim evimiz yuvamız olduğu için bizi Belediye organizelerine iftar yemeklerine götürür proğramı orada veya televizyonda internette canlı yayınlanan proğramlarda icra ederdik.
Bahşılı Belediye Başkanımız İbrahim Uyarın davetiyle üç defa Anneler günü ve Çanakkale şiir dinletimizi Bahşılı Belediye binasında halk huzurunda bir defasında da Karaahmetli Tabiat Parkında yapmış idik.
Çok eskiden meşhur asker emeklisi hatip proğramcı Albay Asım Yakarer Başkanımız kurmuş bu Şiir grubunu ve de 60-70 kadar şair üyesi ile iki otobüsle şehirlerarası geziler yapılmı diye söylediler.Asım Beyle görüşme fırsatı buldum kendisi de teyit etti bu durumu.
Emeklilik sonrası fırsat bulabildim şiire bir bakıma.Şiir Emeklilik Sendromu yaşamama fırsat vermedi.
Toplantılarımızın birinde uzunca bir Televizyon..1 adlı şiirimi okuyordum yarıda kaldı ayağa kalkıp bırakıp gittiler.
Böyle uzun bir şiir mi olur dediler..Şiir dediğin en fazla beş kıta olur sıkmaz insanı diyenler oldu.
Yılmadım 2013 ten bil itibar en son ayın toplantısına kadar aralarına katıldım.
Başkanımız Demir Doğan Kandemir (Yetimi abi )eylülde vefat edene kadar Öğretmenevinin bahçesinde şiirlerimi düzelttirdim.
Şimdilerde usta şairlerimizin köylüm olan iki yıl önce vefat eden usta şair rahmetli Hasan Ulusoy’un şiirlerini Yerel gazete ve sitelerde yayınlamakta ve de inceleyip şiir deki edebi sanatlar konusunda bilgilenmekteyim.
Bu son iki şiirim Hasan Ulusoy’un şiirlerine uyan bir yapıdadır.7+7 14 lü hece veznine göre yazılmıştır.Şiirde resimde bir başak resme veya şairin şiirlerine bakılmak suretiyle geliştirilebilir.
30 yıla yakın Görsel Sanatlar eski adıyla Resim-İş derslerine girdim ben öğrencilerime Resim Atölyesinde duvarda aslı resimlere bakılarak çok resim yaptırmıştım.
Kuralı öğrendikten sonra Ressamda Şairde kendine özgü eserler vermeye başlayacaktır diye düşünüyorum.
Şiir grubumuzda yıllarca mesaj trafiğini iletişimi sağladım yaşlı usta şairlerimizin dualarını aldım.
Koronadan dört üyemizi kaybettik.
Şu günlerde telefon açıp Hocam Başkanlığı alıver yeniden kaldığımız yerden toplantılarımıza devam edelim diyen yaşlı şair abilerimiz var.
Biraz daha sabredelim diyorum pandemi yasakları kalkana kadar inşaallah..
Şiir bildiğiniz gibi yürek işidir,gönül işidir.
Aramızda 3-5 beş şiir kitabı olan ilk okul mezunu ama kuralına uygun şiir yazan amcalar vardı.
Henüz bizim bir şiir kitabımız çıkmadı.
2010 yılından beri de Kırıkkale İl Gazetesinde her cumartesi şiir köşemizde bir şiirimiz yayınlanmaktadır.
Şu anda şiirde biraz kafiye ve birazda hece ölçülerini biliyorum.Şiir toplantılarımızda her ay biraz biraz kural kaide öğreniyorduk.Başkanımız şiirde çok ustaydı.Bir hayli kitabı vardı.
Pandemi ve Usta şair Yetimi Kandemir Üstadımızın yani Başkanımızın koronadan vefatı işlerin yarıda kalmasına neden oldu..En son eylül ayında 2020 de toplantı yapmıştık.
Şimdilerde şiirlerimi sonrasında yazılarımı en sondan başlayarak tekrardan düzeltmeye ve İngilizce çevirisini de yanına eklemek istiyorum.
Bunun yani Googleden İngilizce çevirisini indirip koymamın bir mahzuru var mıdır.
Sitemizi dışardan takip eden başka ülkelerden kardeşlerimiz vardır ve dünyada en yaygın dil İngilizce olduğu için zorunlu olarak tercih etmek durumundayız diye düşünüyorum.
Her gün üç şiiri düzeltir kurgular ölçüye uygun yapabilirsem iyi olacak bir çoğunu da silmek istiyorum.
***
Hayatım 30 yıldan fazladır çocuk tedavisi için Hastanelerde geçti.
Hem Okul hem de 1985 ten bil itibar Ankara’da Hastaneler arasında yıllarca mekik dokuduk hanımla.
Sonra Rabbim bu tatlı meyveyi kızıl saçlı kızımızı nasip etti.
Annem babam göremedi bu günleri..
Emekli olduktan sonra geldi bir bakıma bu tatlı meyve..
Şimdi İlkokula Müdürlüğünü yaptığım Özel bir Okula gidiyor.
Evden tek başına markete gidip dört adet ekmek getirdi geçen gün çok sevindik.
Günün tüm yorgunluğunu alıyor eve gelince..
Derslerine yardım ederek parkta oyun oynayarak geçiyor günlerimiz..
Okuyacak güzel insan olacak ayakları üzerinde duracak,yaşlılıkta bizlere ayak olacak.
Eylülden beri iki defa korona pozitif olup karantinaya girdik tedavi olduk ailecek.
Eve takibe gelen Sağlık görevlileri Allah size bu şirin kıza yardımcı olun diyerek yeni bir hayat bağışlamış bir bakıma çok az hasarla bu hastalığı geçirmişsiniz dediler.
Şükür olsun ayakta gülüp oynayarak çok az zararla atlattık.
Bir çok Değerli dostumuz Hastanelerde biz görmeden ruhunu teslim edip aramızdan ayrıldılar.
Kronik kalp hastasıyım 20 yıldır kalp, tansiyon, iki stent, en son tansiyondan doğan aort damarı genişlemesi rahatsızlığım nedeniyle haftada birkaç gün dışarıya çok fazla çıkmadan günler gelip geçti bu süreçte.
Hayatta sağlıktan daha değerli bir nesne yok Kanuni Süleyman Hanın dediği gibi.
Dünya hep bizim olsa ne fayda..
Hayatta hiç bir olumsuzluk yaşamadım ana baba iki kardeşin vefatından başka.
Acılar, özlemler, hasretler ve umutlar birbirine karıştı.
Şiirlerimde geçen bütün durumlar hep kurgulamadır.
Şairler empati yapan, merhameti ziyade,Rabbimizin Sevdiği Enbiya ve Dostları Evliyasından ilham alan Kıymetli insanlardır.
Şairlere Aşık denir.Şairler en ziyade Allahına Mevlasına Aşık olandır.
Ne mutlu şiir yazan duyarlı,merhametli ve vicdanı kemale ermiş Yüce duygulu doslarıma.
09.02.2021//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.