- 567 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AK TOLGALI BEYLERBEYİ KOÇAK BABAMIMIN VEFATININ ARDINDAN
AK TOLGALI BEYLERBEYİ KOÇAK BABAMIMIN VEFATININ ARDINDAN
Mirokya( Sultan )dağlarının eteklerinde Ergenekon geçidinin yer aldığı Yalavaç sancağına bağlı Asarvadisinde (Yarıkkaya köyünde) 1529 yılından sonra Osmanlı Padişahı Kanuni Sultan Süleyman’ın fermanıyla NUH ATA(A.S) mın üçüncü oğlu YAFES ATA ve Onun oğlu TÜRK ATA nın soyundan gelen OĞUZHAN ATA’nın Bozoklar kolundan KAYI BOYUN dan gelen sarı keçili aşiretine mensup Akdenizin serin yaylası Serikteki TÜRKMEN YÖRÜKLER’ inden SARI MURAT OĞULARI’n dan GÖBÜRDÜK(CÖBÜRDÜK) SARI GARDAŞLAR OYMAĞI olarak da bilinen aile beylerinden Hacı Ahmet oğlu Hacı Hüseyin ve bunun da oğlu olarak bilinen 1879 doğumlu ( Yalvaçlı hocam Prof.Dr.NURİ Köstüklü Yalvaç ve Köylerindeki şehitler isimli kitabı ile Ağabeyim ve hocam Öntürk Araş.Yazar.Şair Yusuf bilge BÜYÜKBOYACININ çalışması olan Yalvaç ve çevresinin soy kütüğü kitabındaki belgeler ile Türk Tarih kurumunnda yayımlanan Türklerin soy secerelerini anlatan Selçuklu ve Osmanlı arşiv belgelerinde yer alan bilgiler ışığın’da 1839 Islahat fermanı döneminde yarıkkayada mukim)Cumhuriyetimizin banisi ve Bağımsızlık savaşımızın yegane lideri Başbuğu Mustafa Kemal ATATÜRK’ün yakın silah arkadaşı Gazi Emin’in 6 çoçuğunun en küçüğü ve tek kut bakışlı erkek evladı dünyaya geldiğinde dedem Emin ağa kurbanlar kesip yalvaç ilçesi ve köylerine ziyafet çektiğini 101 yaşımda ahirete intikal eden halamız Melek Hanım dan dinlemiştim.
Dedem Emin ağa Atatürk’ün Cumhuriyeti ilan etmesiyle silah arkadaşı olması dolayısıyla da Köyünün ilk Cumhuriyet muhtarıdır aynı zamanda.doğan en küçük tek oğluna da YİĞİT,Cömert ve yürekli anlamına gelen KOÇAK unvanını(Lakabını) vererek adını TÜRK TÖRESİNE ve DİNİNE bağlı olarak yaşasın diye Sadık adını koyarak 1929(1926) yılında Nüfusa kaydetmişti.Bu küçük Sadık Babasının Komutanı ve silah arkadaşı Gazi Mareşal Başkomutan Mustafa Kemal ATATÜRK’ün 6 mart 1930 yılında Ispartaya gelişinde 4 yaşında bir bebek ve Atatürk’ün ölümünde ise 12 yaşında Gençliğe adımını atan yağız bir delikanlı olmuş ve Atatürk’ün dönemini yaşayan onun kahramanlıklarını babasından her zan canlı olarak dinleyen bir TÜRK GENCİ olarak hayatını 22 ocak 2021 tarihine kadar Türk İslam ahlakıyla yoğurarak pişiren dürüstlük timsali olan bu kişi Yalvaç ve civar çevrenin KOÇAK DAYI;KOÇAK EMMİ VE KOÇAK DEDE diye tanıdıkları kişi olarak bilinirdi.
Küçük koçak büyüdü Asker oldu,6 çocuk babası oldu.SARI GARDAŞLAR oymagının da sevilen siması olarak Yarıkkaya da çiftçilikle geçinirdi.1987 yılında Yalvaç ilçesine Rahmetli oğlu Ünal ve ailesi ile Öğretmenlik yapan oğlu Emin ile beraber Yalvaç ilçesine yerleşti. Atamız Selçuklu SULATANI iZZETDİN 2.KILIÇARSLAN ‘ın 1176 yılımda MİRYAKEFELON(demiryurdu geçitleri) SAVAŞINDA karargah olarak konuşlandığı meydanda dikmiş olduğu ULU KOCA ÇINAR ve Şehit kardeşi DEVLETHAN adına İnşa ettirmiş olduğu Camiinin meydanlığında 945 yıllık ÇINARALTI meydanında tüm sevenleriyle vaktini geçiriyordu.Artık kendisi ve yaşdaş arkadaşları ve kendisini dinleyen yaşça küçük sevenleriyle öyle vakit geçirirdi ki tam bir çınaraltı sevdalısıydı kendisi. Buradaki tüm buluşmalarında etrafındaki insanlarla bir arada toplanır demli çaylar ve yayık ayranlar yudumlanırdı sabahtan akşama kadar.Taaa ki! Tüm dünyayı sarsan kötü salgın hastalık Ülkemizide sarında toplantı yerleri,açık hava meydanları kahveler lokantalar ve berberler kapatılana kadar.Bu durum üzerine KOÇAK BABAMI ben oğlu Emin hoca yasaklar kalkana kadar dışarı çıkarmamayı kararlaştırarak evin den dışarıya çıkarmadık.Salgın sonrası hayatını evde geçirmeye mecburdu ve bununda bilinciyle hayatını devam ettiriyordu.Ama gerek arkadaşlarını gerek tüm dost ve akrabalarını özlediğini de zaman zaman bana çıtlatırdı.
Tebdili mekan değişikliği olsun düşüncesiyle ısparta’ya yanıma getirdim.Hem yıllık rutin sağlık kontrollerini hem de son durumu hakkında bilgi edinmek üzere tıp fakültesinde muayene me kontrolleri yapıldı.ne corona hastası nede kalp problemi vardı.. Suyu az tüketmesi nedeniyle böbreklerde tahribat oluşmuş olup sindirim ve gastronomi sisteminin de artık yavaşlayıp tükendiğini öğrendiğimde koca çınarın sona doğru yaklaştığını anlamıştım .Evet öyle oldu,kendisi de bunun farkındaydı son iki gün önce bizlere tüm sevenlere tüm dostlara helallik verdi ve helalleşip kelimeyi tevhidi dili ile ikrar kalbi ile tastik ettikten sonra okuduğum Yasini şerifin ilahi nağmeleri arasında hakka yürüdüğüne de ben ve iki ablamda şahit olmuşlardı. ALLAH tan geldik yine ALLAHA döneceğiz ayeti kerimesine her canlı gibi nail olmuştu koçak babam.
Türk edebiyatının üstadı Yahya Kemal BEYATLI Rindlerin akşamı şiirindeki ‘’Dönülmez akşamın ufkundayız.Vakit çok geç;Bu son fasıldır ey ömrüm nasıl geçersen geç.Cihana bir daha gelmek hayal edilse bile,Avunmak istemeyiz böyle bir teselliyle’’ devam eden mısralar hakka uçmaya varmayı ne de güzel anlatır.Yine günümüzün ozanı ve bestecisi Fatih KISAPARMAK’ da ‘’Bu adam benim babam,sekiz köşe kasketiyle,omuzunda sakosuyla hey!Altı Çocuk büyütmüş bir çiftçi maaşıyla hey ,bir lokma ekmek için kimseye eğilmemiş bu adam benim babam hey!... Evet bu dizelerde sanki KOCAK BABAMI anlatırdı okuduğumda ve şarkıyı dinlediğimde. Bizleride aynı şuur ve duygularla yetiştiren bu adam Köyünün de en iyi üç avcılarıdı, eniştesi merhum Sadık Karıncalı ve Yeğeni Tahsin Akçay ile birlikte.Bunları rahmetle anarken herkese Yeğeni Tahsin ‘in tüfeğine güvenip te atamadığı tavşanı 165 adım uzak ara ile vuran KOÇAK DAYI sıydı herkesin. Ayrıca Babasından aldığı ATATÜRK sevgisini her zaman dilinden düşürmeden Çınaraltı meydanında Büyük halk ozanı Aşık Veysel ŞATIROĞLU’nun ATATÜRK’E AĞIT Şiirini (Ağlayalım Atatürk’e bütün dünya kan ağladı.Başbuğu olmuştu ülkenin ordular Teğmen ağladı dizelerini ezberlemiş olup iftiharla şiir olarak okurdu.ve de babamı dinleyenler bir tarihi kişilikten bunları dinlemenin mutluluğunu birlikte paylaşırlardı çaylarını içerken.
Yolun açık olsun uçmaya vardığın ahiret yurdunda. Bizler sana hakkımızı helal ettik sende bizlere aklın başında hür iradenle tüm dostlarına ve yoldaşlarına hakkını benim yanımda helalleştiğini yakın arkadaşlarımın da şahitliğinde yaptığını gururla söylüyorum buradaki yazımın mısralarında.Uçmaya vardığın hakiki dünya da bulunan başta iki cihan server’i Pirimiz Resulü Ekrem Efendimiz ve tüm peygamberlerimize Şehitlerimize, Gazilerimize ,Kahramanlarımıza Tüm ALLAH dostlarına, dedelerimize Ninelerimize, Halalarımız ve Dayılarımıza teyzelerimiz ile amcalarımıza yengelerimiz ile tüm büyüklerimiz ile özellikle ve Kardeşim Merhum Ağabeyim ÜNAL Çavuş ile Metanetli Türk Kadını biricik Anneme kavuşacaksın bu yolculuğun sonunda.Selamlarımızı ilet.
ALLAH’ ımızın rahmet ve mağfireti üzerinize olsun.Biz fanide kalanlara da sağlık huzur mutluluk ve selametlikler vererek azabından korusun inşallah.(AMİN)Canım babam senin için emekli dilekçemi vermiştim seninle haha fazla vakit geçirmek için.sevinmiştin sen de buna .Amaaa beni babasız bıraktın bu tekavüt hayatının başındaaaa ! Kabrin Pir Nur olsun, Makamında cennet olsun Tüm İslam ümmetiyle birlikte mareşal babam. Senin için bu mısraları vefatının 15.gününde Aziz Hatıran önünde saygı ile eğilerek 06/02/2021 tarihinde kaleme aldım.
Bizler seni ve anılarını unutmayacağız.Her zaman her yerde dostlarına şöyle seslenirdin; Ben bu çocuğu dar günlerde zor günler için okutup vatana ve milletin emrine emanet ettiğini söylerdin. Ben de sana laik bir evlat olmaya çalıştım ve devam edeceğimin sözünü burada sana veriyorum AK TOLGALI BEYLERBEYİ KOÇAK BABAM. Seni Rahmet ve hatıralarla anmaya devam edeceğini bu mısralarda beyan ederek söz veren oğlun EMİN BEY(SENİN BANA OLAN HİTABINLA VE TABİRİNLE YAZDIM EMİN BEY DİYE)
YORUMLAR
Çok güzeldi yüreğine emeğine sağlık Üstadım ,
ders vericiydi,akıcı anlamlı,sevgi ve özlem vardı
düşündürücüydü
kutluyorum
Dualarımla selamlarımla her daim.Hoş geldin Üstadım.