Kaçan Balık Büyük Olur
Kaçan şey balık ama nasıl bir şey bu? Balıksa eğer hangi tür, hangi ırk? Denizde havuzda mı, ırmakta mı yaşar? Tatlı su mu yoksa tuzlu su balığı mı? Hangi boy; hamsi, istavrit yahut balina mı? Lüfer, Sarıkanat, Çinekop’ tan biri mi? Yoksa Somon mu? Norveç mi yani bir İskandinav türü mü?
............................................................
Sözle gelinmek istenen yer; bazen imkan ve fırsat olduğu halde, edinmesi kolay ve mümkün olduğu halde, kimi nedenlerle kimi şeylere sahip olamayız, ulaşamayız, elde edemeyiz. Bir nevi tepmiş oluruz. Elimizden kaçırmış oluruz ve sonrasında yanar tutuşuruz. Biraz kendimize küser, dizimize vurur, dövünürüz, ah vah çekeriz.
................................................................
Fırsat varken elde edilemeyen şeyler önemli olur, yani kaçan balık büyük olur. Elde edilecek şeyin kaçırılması, fırsatın değerlendirilememesi o şeyin önemini artırır. O şey diye bahsettiğimiz maddi ve manevi yönlü olabilir. Kişisel ya da kitlesel olabilir. Ülkesel olabilir.
....................................................................
Söz farklı bir vurguya da değininyor. Elde edilemeyen şey o kadar da önemli değil denilmek isteniyor. Üzülmeye, tasalanmaya, kederlenmeye gerek yok. Bu kadar büyütmeye gerek yok. Önemlidir ama düşündüğünüz kadar değil. Sızlanmanız elde edilememiş olmanızdan kaynaklıdır.
................................................................
Bir şeyi edinme konusunda çok gelgit yaşamak, irdelemek, ince hesap yapmak o şeyin elimizden uçup gitmesine neden olabilir. O nedenle son pişmanlık fayda vermez düsturuna uymak adına elimizi çabuk tutmamız, gerekirse o şeye sahip olmamız gerekir.
Kemal GÜL
05.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.