Güç Elinizdeyken Eğilenler
Birkaç sözcük üzerinde duralım bu yazıda. Söyleyenleri, topluma maledenleriyle birlikte ele alalım. Hem onları da anmış olalım. Hayatta olmadıkları için rahmet dileyelim.
..............................................................
Yıllar öncesinin meselesi bu. Otuz kırk yıl öncesinin konusu. Aramızda değiller kullananlar. Ancak o dönemde gündemdeydiler. Önemli yer işgal etmekteydiler. En tepe noktadalardı. Devletin zirvesideydiler. Biri cumhurbaşkanı, bir diğeri başbakandı.
...........................................................
Netekim paşa da denildi cumhurbaşkanına. Alay da edildi kendisiyle. Nitekime netekim diyor denildi. Evren paşa sözcüğün mucidiydi. Kullanımı ilgi de çekiyordu. Kalıcı da oluyordu. Uzun uzun tartışılıyordu da. Garipsenecek bir şey yoktu aslında bunda. Doğru olarak yazar insan ama bu şekilde de teleffuz eder. Sanırım yetiştiği yerle ilgili kişinin. Aileden, anneden babadan bu şekliyle almış, öğrenmiş olabilir. Aldığı gibi de kalır. Sonraki süreçte değiştiremez. Kalıcı olur, hep öyle kullanır.
....................................................................
Şimdi sözcüğüne şindi derdi rahmetli başbakanımız Mesut Yılmaz. Doğrusunu bilmediği için değil, böyle alıştığı için. Çok şey söylenirdi merhum için. Durarak konuşuyor, mola veriyor adeta konuşurken denilirdi. Ancak sorumluluk mevkiindeki insanların sanırım böyle konuşmaları gerekirdi. Çok eleştiri getirilince biraz hızlandırdı konuşmasını. Birikimliydi. Analitik düşünceliydi. Zoru başardı olmayacak şartlarda üç kez başbakanlığa getirildi.
.....................................................................
Sempatik geliyordu bana bu tarz ifadeler. Söyleyeni de sevimli geliyordu. Etkin ve yetkin insanlardı. Bir döneme damgasını vurdular. Güç oldukları dönemde çok ilgi gördüler, konum ve pozisyon kaybettiklerinde yerildikçe yerildiler. Bizim insanımızın bir özelliği de budur. Güç elinizdeyken eğilirler, kaybettiğinizde arkadan verir veriştirirler. Ölüp gitseniz bile, dünyanızı değişseniz bile.
Kemal GÜL
31.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.