- 369 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türkiye'de İkinci Cumhuriyetçilik veya Numaralı Cumhuriyetçilik
Türkiye’de ’İkinci Cumhuriyetcilik’ Aslında Kaçıncı Cumhuriyetçiliktir
Türkiye de tam saymadım ama, yaklaşık onuncu ya da on birinci numaralı cumhuriyet dönemi yaşanıyor olmalı...
Üç ara rejim, bir karşı devrim hal/sonuç hazırdalığı.. ve sonrasıyla da gerici Osmanlı sülalecisi koalisyonun devam ettiği ’Ancien Régime’ devranı sürülüyor.
Örnek olsun, ikinci cumhuriyet Atatürk resimlerinin duvarlar ve paralardan kaldırılarak, tekrar Batı bloku ile ittifak/müttefik ilişkilerinin kurulduğu İnönü dönemi cumhuriyetidir.
Yine bu dönemde İnönü Chp’si imana gelip, tüm yurtta İmam hatip okulları açmış, milli eğitim Abdlilerin üç/iki çoğunlukta olduğu bir üst kurula teslim edilmiştir.
’Ancien Régime’ ise ikili, yani eski ve yeni.. devrimci ve karşı devrimci dönemler hukukunun aynı anda yaşanma belirsizliğiyle sürdüğü, hilkat garibesi bir durum/konumu anlatan siyaset bilimsel bir kavramdır diyoruz.
Ve böyle bir gidişatta, durumun pek hayra alemet olmadığını gösterir!
Argo bazen güzeldir.. kullanmış oluyorum; "Mahalle" denir ama bence "ülke yanarken, namussuzların ayna karşısında kaşağılandığı’ rezil bir hal-i pür melalliğin işidir!
Bunlar yapılırken Atatürk’ün millici, kamucu, cumhuriyetçi, devrimci, ’istiklal-i tam’cı politikalarına ilk karşı darbeler bu İnönü cumhuriyeti ve üçüncü devir saydığım Bayar-Menderes cumhuriyeti dönemlerinde indirilmiştir!
Odur budur Atatürk’e ve emanetlerine ihanet etmek de, pek’ matah’ bir şeymiş gibi devam ediyor...
Hani emperyal maşası olup, insan tanımından çıkmış insanımsılara ’hak’.. pabucumun dantelektüellerine ’demokrasi’.. ileri derece ruh hastası dinci yobazlık, etnik azınlık faşimi ve mezhepçi öküzlüğe ’özgürlük’ vermek gibi ’cart curt işlerle’ devam ediyor...
Numaralı cumhuriyetçilik işinde son durum böyledir...
Ahmet Kutlu Ayyüce
Görsel fotoğraf : Laik, üniter, kamucu ve devrimci cumhuriyetin büyük kurucusu Mustafa Kemal Atatürk hazretleri....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.