Düz Duvar 1...
Yeni Nesil/Nesle Şiirler...1
Vatan millet bayrak diyene kanma
Önce insan olun vurun dalgaya
Din iman kitapmış ağzına alma
Önce insan olun vurun dalgaya
Hak hukuk memleket diyenden de kaç
Eşitlik özgürlük bir nevale aç
Bolca tarih devlet saç yavrum saç saç
Önce insan olun vurun dalgaya
Saygı sevgi edep ahlak kime ne
Alfaya Betaya Elif Mime ne
Sağlıkmış sıhhatmiş öl git deme ne
Önce insan olun vurun dalgaya
Ey yapay zekâyı üreten akıl
Ben arş olam sen ol beni çeken kıl
Hem olta salla hem oltaya takıl
Önce insan olun vurun dalgaya
Yolun sonu demir kapı tıkla gir
Zihnim oklu kirpi gönlümde son bir
Ver ataşı rüzgâr yansın , ey kibir
Önce insan olun vurun dalgaya
At arabasına yükle de tırı
Mahmuzla sırtımı boş ver katırı
Can dedin mi bitin vardır hatırı
Önce insan olun vurun dalgaya
YORUMLAR
hayatın sunumları farklı olunca bakış açıları farklı pencerelere kayıyor zaman zaman. bugün böyle olur yargılar yarın başka. değişim bizim için, önemli olan iyiyi güzeli bulmak.
Yinsani
eksik olmayın..
İnsan, Tanrısız "insan"olamaz...
O çok uygun görüp yapıştırdığımız etiketlerin hiç bir önemi kalmaz. Bugün milliyetçiliği kaldırır isek yarında bayrağı kaldırırız hatta hümanizm etiketini de kaldırmak zorunda oluruz. Diğer canlılar karşısında İnsani milliyetçilik değil midir hümanizm. Akıl faşizminin en belirgilerinden biridir. Ve sonra kendimize göre ürettiğimiz tüm değerleri bir bir yok ederiz içrek kalkışmamızla...
Geriye sadece bir hayvan kalır insandan...inan. Ama insan kalmak en güzeli ve bu yüzden ben Tanrı'mı, bayrağımı, vatanımı, sevgiyi, erdemi istiyorum... yeniden.
Erlik Aldacı
La oğlum sizin Tanrınız yok mu? Yazıktır, günahtır.
Yok dediler.
Bayrağınız yok mu?
Yok, dediler.
Ahlak, erdem?..
O ney emmi...dediler.
Sınır filan dinleyin bari...
Ha dediler bizim sınırımıza başka kedi girerse savunmak için savaşırız.
Ha...dedim.
Gel de bunu birilerine anlat.
Ben içeri girdiğimde dışarda bir savaş koptu ki sorma...
Erlik Aldacı
Yinsani
Tanrı önemsiz, bilinemez..Bilebildin mi Tanrıyı?? Kimdir ya hu, görünmez, her şekle giren, sihirbaz,güç sahibi çok zengin çok akıllı. lakin yalnız.... aforizmalar icat ettin mi Tanrı hikmeti hakkında..:)
Dünyada milyarlarca insan Tanrısız yaşıyor.. günde doğanın ölenin evlenenin sevinenin üzülenin tecavüze uğrayanın işkeceye uğrayanın denizde boğulanın bombayla parçalananın,sürülenin,köleleştirilenin, kullaştırılanın.... haddi hesabı yok...
Tanrının keyfi yerinde, ipleri oynatıyor yukarıdan veya içeriden, düşünürün aklı çıkıyor, vuruyor sopayı akılyerine giriyor..oynayıp duruyor insanlarla.. oyuncu tanrı, büyük sanaatkar,senarist, yönetmen, lakin tanrı pis işlerini kime yaptırıyor bir türlü çözemedim, ya dinistlere ya da dindışı bu ateist veya deist dediklerine... ateist ve deistlerin Tanrının pis işlerini yapmayacağını düşünebiliriz, ya bir dine inananlar??? Tanrının pis işi olur mu??
Bayrak mı istiyorsun, kırtasiyede 5-10 tl olmalı..anasınıflarında ambardan çıkarılıp camlara falan asılır.. ilkokulda mutlaka o süsleme etkinliklerine katılmışsındır. hiç bayrak taşımadın mı, göndere çekmedim deme..al kırtasiyeden cama balkona as.. üstat..ben de yapıştırdım aracıma bayrak ayyıldızlı bayraktan.. neden yapıştırdım, bilmiyom arabanın sembolü arması haça artıyo beziyo, ben de onun üstüne, gittim reklamcıda bayrakçıkartması yapıştırdırttım.. rahatsız ediyo beni haç işareti lakin haçı seven Türklerde var.. hilal ve haç ile bölmüşler bizi..yeniden göktengriye mi inansa milletimiz nedir..bir başka TANRI daha çıktı karşımıza.. Tanrının bayrağının rengi nedir üstad?? Tanrının vatanı neresi??
Vatan mı, paran varsa tüm devletler gel sana vatan verelim der, var mı paran, akdenizi güneyine in, çok güzel yerler var.. Ruslar neden uğraşıp duruyor asırlardır.. lakin çok para olacak..vergi kanunlarından muaf olacaksın, devlet işlerine çöküp sallayıp yapıp verin hakkımı diyeceksin..alacaksın.. devlet büyüğü de oldun mu tamam, saraydan başlarsın, sonra dinleri kullanırsın, sonra bayrağı da kullanırsın , nasılsa güç sen de.. hayvanların bölgesini işaretlemesi gibi..tüm bu bahsettiklerini kullanabilirsin.. madde çünkü... sonra mezhep oluşturursun, sonra meşrep dersin... al sana vatan.. ancak fakirin vatanı olmaz..olsa da farketmez yani..
sevgi mi, sevebilirsin, sevgiye kim karşı çıkabilir,Tanrı sevmeseydi hiç zulüm yaratırmıydı mesela? sevgi eksik olunca akılda eksik kalıyor, Tanrıya çok akıllı diyemeyiz bu yüzden sevmeyi bilmiyor.. aynı sahibini seven ayı gibi, sahibinin kafasına sinek konunca, alıyor koca taşı sineği öldüreceğim diye kafasını parçalıyor sahibinin... Tanrının sevgisi de o ayının sevgisi gibi... İnsan gibi sev, insansan, hayvan gibi sevemezsin, hayvansak insan gibi sevemeyiz..Tanrıya benzeme, insana özen, Tanrıyı sevme insanı sev, hayvanlardan insanlık öğrenemezsin, saksıyı çok çalıştırmak lazım..benim ki su kaçırıyor mu, çatlamış olabilir.. yağdır mevlam su...yani bu da bir sevgi..
erdem mi, işini dürüst yap, aç tezgahı mafya gelince de karşı dur, savaş, savaşırken öl...en güzel ölüm şekli, devlet, din, bayrak, erdem vatan vb mafyası ile mücadele etmek.. Sen hangi mafya ile mücadele ediyorsun üstad? Tanrı mafyası ile mi, yoksa insanlarla mı... Tanrıdan yana mısın, insandan yana mı, ben insanlık tarafını seçtim artık yaş 40 olmadan doğruyu bulduk gibi, sen Tanrıcı mısın üstad?Yoksa ; yerine koşula göre mi, hani psikolojide ahlak deneyleri vardı? benden iyi bilmen lazım onları..
Bahsettiklerini üreteni bulmak lazım..yeniden üretmek lazım, neyi??
Kim üretti bu bahsettiğiniz değerleri?? Tanrı mı?
İnsanı, vatanı,devleti, bayrağı,erdemi, sevgiyi... Yeniden üreteceğiz...Üretmeye mecburuz çünkü, aşağıda arap, kuzeyde rus, batıda avrupanın kulu ve kölesi olduk zaten de... çinlide rüşvet vermeye başlamış diyorlar gazetelerin satır aralarında.. belki yırtarız bir şekilde..insan gibi düşünmek lazım, hayvan gibi değil...
Bu eski kuşak düzen ve değerler sil baştan ele alınmalı...
üstad sevgilerimle efenim..
eksik olmayın..
bu arada üstad vakıf kurdun mu hiç, insanları sömürmek ve mal mülk edinmek için??? büyük ihtimal kurmadın değil mi? vakfımız olsa ne işimiz var defterde:)
Erlik Aldacı
Bayrak ve vatan para ile alınmaz keşke öyle kolay olsaydı. İşte bunu herkes Allah'ın kulu diyenlerle humanist zırvalar uyduranlar yaptılar. Onlar kuklaydı karından konuşan vantrologların söylemek istediğini söylettiği.
Uzun yazma gözüm yoruluyor, zihnim bilgi arıyor kırıntı bile olsa, zihnimi yoracak bir şeyler yaz daha iyi olur. Robotik ve virütik masallar devri mi başladı yoksa...
Ben düz insanım vakıf, tarikat, dernek kafam basmaz. Oralar tezgah yeri...iyi bilirim.
Son söz... evren maddenin hokus pokusu ile "ol"du öyle mi? Hadi o hokus pokusdan gelme bir bardak su iç.
Aşkla, sevgiyle. Pardon bunlarda neci...
Yinsani
üstat ben çok açığım, deistimdiyorum, sen müslüman değilsin gibi de müslüman gibisin de,müslümanlarda hangi bilgi var?? inancın şüpheli bence:) ben çözemedim:))
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
İnternet bilgisi ile entelektüellik olmaz okumak gerek. Bu konuyu benimle yüzyüze tartışacak otorite olamaz. Yıllarımı verdim...Zaman kanıt ile konuşalım...okey?
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Yinsani
rüyada bile elektirik çarpıyor beni,bir iki satranç atıcam, buyur bey:))
Erlik Aldacı
Yinsani
Yazıya geldim şiir cıktı;))
Aştım duvara ben de...
Eksik olma nesildaşım...
Yazı şiir fark etmez yaz sen hep..
Sevgi vemuhabbetle her daim.
Yinsani
black_sky
black_sky
black_sky
Yinsani
black_sky
Anladığım ki 6+5 hece...aon iki bölüm ilk mısralar uyduramadım durak olarak...
Eee geçtim mi sınavdan bari;)))
Yinsani
"Hem olta salla hem oltaya takıl" burada 5+6 mı , 6+5 mi ikilemeyi durağa şeyettiremedim..:))
türkü gibi okumalı bir, dile takılan yerler varsa
black_sky
Sevindim bak şimdi;))
Bir yanda, özenle kurulmuş çıkar çarkları, bir yanda yoksul halk kitlelerine vurulmuş cehalet zincirleri. Sonrasında, ver gazı ver gazı. Din iman vatan millet sakarya edebiyatları. Yoksul halkı çıkar çarklarının mezesi yapanların argümanları haline getirilmiş değerler çöplüğünü karıştırsın dursun yoksul anneler yavrularına bir lokma yiyeceğin telaşlarında.
Ne din iman bir yerlere gitti, ne de vatan millet sakarya. Bir yerlere götürülmeye çalışılan kocaman bir halk... insanlık... Daha fazla sömürmek, yoksullaştırmak, yozlaştırmak amaçlı çıkar çarklarına , ne dini imanı, Tanrı ve inanç kavramlarını , ne de vatan millet sakarya salatalarıyla millet olma, insan olma bilincini karıştırmamalı insanlık.
Kavramları algı operasyonlarıyla kullanarak toplumsal bilinci, çıkarları doğrultusunda oltalarına yem haline getirenlere dir yazdıklarım. Daha çok daha çok daha çok sömürmenin araçları haline getirilen her değerin arkasında var ise işte bu doymaz iştahlı sömürücü hokkabazların araştırılması ve uyanık olunması, insan olmak gayreti içerisindeki muhtemel yem'ler için, hayati önem taşır.
En kutsal değerleriyle sürekli arkasından hançerlenişlerin , derinleşen karanlıklar, derinleşen cehaletler ve derinleşen yoksulluklara düşürülmelerin , içi boş , yalan maskeleriyle gizlenmiş kan emici çakalların argümanları olduklarını görüp anlayabilmek gerek.
İnsanlığın bence temel sorunu, din iman ya da vatan millet sakarya gibi kutsal değerler değil, bu değerlerin, insanlığı sömürme ve yoksullaştırarak kendilerine kul etme gayretindeki çakallar tarafından , malzemeler haline getirilip kullanılmalarıdır.
Nice nice güzel dizeleriniz için, yüreğinize sağlık. Aklın, bilginin, değerlendirmelerin, sorgulamaların ve idrakin, algılayışların, ve sonunda da anlayışların, öğrenmenin egemen olduğu daha mutlu yarınlar görme ümidi ile, selam sevgi ve saygılar.
Mert YİĞİTCAN tarafından 17.1.2021 22:20:15 zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
gayet güzeldi.. en kibar şekliyle başka nasıl ifade edilebilir ki?? ..