- 438 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLU PAZARLAR
MUTLU PAZARLAR
Üşenmedim, sizin için araştırdım:
’PAZAR GÜNÜNÜN ANLAMI NEDİR? PAZAR GÜNÜ NELER YAPILIR?’
Bir birimize iyi dileklerde bulunurken ’Hayırlı Cumalar’ dan sonra Mutlu Pazarlar deriz. Mutlu çarşambalar, hayırlı salılar, demeyiz. Hiç düşündünüz mü? Nedir bu Pazarın diğer günlerden farkı? Herkesin aklına ilk gelen pijama, terlik keyfi. Saatlerce süren evde kahvaltı. Kısacası ’Gel keyfim, gel.’ Ya da hava uygunsa ailecek piknik. Veya gün boyu AVM de takılmaca. Kahvaltıdan tut gece sinema keyfine kadar uzun boylu bir saltanat keyfi. Saatlerce süren, bitmesi hiç istenmeyen...
Pazar Günü; astrolojide Güneş temsil eder. İngilizce’de pazar anlamına gelen sunday (sun-day) adını Güneş’ten alır. Güneş’in sembolik anlam ise hayatın devamlılığıdır. Pazar günü aile, komşu ve arkadaşlarla vakit geçirmek için çok uygun bir gündür.
Pazar, bahçe düzenlemek, yemek yapmak ve mistik işlerle ilgilenmek için ideal bir gündür.
Kutlamalar, partiler, organizasyonlar yapmak için de pazar günü seçilmesi gereken bir gündür. Oyun oynamak, zamanı keyifli ve eğlenceli hale getirmek, saç kestirmek ve boyatmak için pazar uygun bir gündür. Ayrıca pazartesi için hazırlık günüdür pazar.
Pazarın adı: Türkçede pazar; Farsçada bazar anlamına gelen çarşıdan gelir. Bugün alışveriş yapmak ve insanlarla etkileşime girmek için de çok uygundur.
Bazen, güzel bir müzik, bir fincan kahve, kitaptır. Bazen sadece camdan dışarıyı seyretmektir. Bazen karmaşık bir bulmaca yada gazete keyfi yapmaktır. Bazen gün boyu sanal ortamda takılma, tanıdıklarla ayrıntılı sohbetler.
Bazen güzel bir filmdir.
Bazense tembelliğin diğer adıdır pazar; hiç bir şey yapmamak, tüm gün dinlenmektir.
Bazen kendini dinlemek, yeni kararlar almak, bazen ise hiç bir şeyi düşünmemektir.
PAZAR her ne yaparsanız yapın, HUZUR içinde olmaktır"...
Bunca yazının sonunda bana da size: "Mutlu Pazarlar," demek düşüyor.
İsmail MALATYA 27/12/2020 PAZAR-İST.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.