- 990 Okunma
- 20 Yorum
- 24 Beğeni
Başı Dumanlı Konuşmalar
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Başı dumanlı bugün dağların..Etekleri de bir aydınlık ki sorma. İşte bu yüzden görmesem de biliyorum bir yerlerde güneş halen direniyor karanlığa.
Yağmur ise bu durumdan habersiz, usulca topluyor gri bulutlarını , meydan okuduğunu bilmeden güneşin isyankar tarafına.
Başı dumanlı ya dağların başım da dumanlı bugün tıpkı dağlar gibi... ama bende ne güneş var direnen ne de eteklerimden savruluyor ışıltısı...
Çok uzun zaman önceydi.. gitmiştim ben kendimden ve sana söylemiştim benim gidişim tek yönlü bir yolculuktu...
Bu yüzden boşuna anlatmaya çalışma bana..sesin her seferinde vurup da yankılanıyor içimin boş duvarlarına ve ne yapsam da anlayamıyorum ki seni, ağzından çıkan her harf öylece savruluyor boşluğa.
Inan sırf senin için dönmeyi denerdim yine kendime ama öyle uzun zaman oldu ki kendimden gideli, yürüdüğüm her yol mezarlık otlarıyla kapanmış, sanki bana geri dönme dercesine.
Bazen, çok ama çok az bazen...bir fısıltı olup sızıyor içine yaşam.. hatta dudaklarım, inandırıyor yüzümü mutluluğa, kendiliğinden parıldıyor gözlerim içi bile...ama dedim ya çok ama çok az bazen oluyor bu dediğim işte.
Ama daha çok, çok ama çok bazen...kalbimin durduğuna inanıyor beynim..içimde çırpınan o sesleri tabutuna girmeye çalışan bir solucan zannediyor zihnim...bu yüzden ya çoğu zaman ben sadece bir yaşayan ölü gibiyim..
Tüm bunlardan kalan zamanlarda ise özlüyorum seni tanrım...ama bu seferde sana ulaşmıyor bir türlü belli ki ne sesim ne soluğum.
Bu duruma üzülmedim mi sanıyorsun. Sanma..Canım yarıldı hem de tam ortasından. Ben de o an anladım, bir insanın böyle dayanaklı olacağını. Bilemezdim tabii ki, nereden bilecektim tam ortadan ikiye yarılıp, diğer yarıma halen ayaklarımın üzerindeyken acıyarak bakacağımı.
Ah tanrım...ne çok şey yükledin sen bana...neden sormadın omuzların hazır mı, ayakların bu durumdan razı mı..
Şimdi lanetler yağdırıp, gecenin içine doğru savursam da tüm küfürlerimi ya da öfkemi bil ki sensin geldiğim bu durumun tek muhattabı.
Gitme...dur...
Sürükleme beni peşinden ayaklarım. Zihnim seni algılayacak kadar bile ayık değil. Sen gitmek istersin gitmeye bile yolun yokken ama zihnim seni dinleyemez çünkü çoktan kendinden geçti.
Acımadım mı sanıyorsun...sanma...
En çok ben acıdım kendimden gittiğim için. Şimdi öyle uzun zaman oldu ki gideli geri nasıl dönülürdü açıkçası hatırlamıyorum.
Tanrım....Sensin dedim sorumlusu ama sen bakma bana, görüldüğü gibi kendimde değilim. Nasılsa sesim sana ulaşmaz diye arsızlık ettim.
Affet...
y....
YORUMLAR
yeniden teşekkür etmek adına geldim
son yazıma vesile olan güzel yazınızı ve yüreğinizi kutluyorum
sevgimle arkadaşım
black_sky
Çokça teşekkürler ve çokça selâmlarımla
black_sky
Çok teşekkür ederim...kimseler duymasın demiyelim birçok kişiler duysun...
Çokça teşekkürler ve selamlarimla .
Gitmek gerekir bazen kendinden,yeni bir benle karşılaşmak,eskisini onarmak,ona bambaşka gözlerle bakabilmek için...Kuyunun içinde bir taşsan,ve içindeysen suyun,kendini net göremezsin...Bazen gitmeler,şerre değil,hayra alamettir,kayboluşa değil,bulmaya,olmaya,büyümeye,yüzleşmeye...O yüzden çok acımamak gerekir kendine,çok hayıflanmamak,ama geri dönüş için de çok geç kalmamak,yollarda bıraktıkların ölmeden,sen onları öldürmeden,geri dönmeye hazırlanmak gerekir...Yoksa bizi biz yapan hiç bir şey aslında ölmez....Yasını tutamadıklarımızın arasına katılabilirler en kötüsü...Bu da en can acıtısıdır zaten.... Vakit çok geç olmadan dönüş muhakkaktır....Hani "Bir başkasıdır ben "demiş ya Rimbaud....İnsan,kendilik,ben dediğimiz şey,tüm tanımlamalar ve sınırlamalardan bağımsız,sandığımızdan da çok şeyi barındıran bir varoluştur...Kendimizin izlerini,sevdiklerimizde,nefret ettiklerimizde,kendimizde varsaydıklarımızda,kendimize hiç konduramadıklarımızda bulabiliriz...O yüzden uzaktan bakmak en iyisidir... Burada ,senin yazında olduğu gibi,insan tüm isyanında ve umutsuzluğunda dahi,bütünüyle karanlık ve umutsuz olmadığını keşfedecektir...Sevgilerimle... Tebriklerim sana black'im...Bu yazının bende çağrıştırdıkları bunlar oldu.Güzeldi,teşekkür ederim...
black_sky
Seviyorum bu bakış açını..aslinda eksik gözüken bir durumu bile daha fazla hale getiren yorumun...faydali hatta..
Belki de yazma niyetimi iyi bildiğin içindir böyle güzel yorumlamalarin...ve de hep iyi dilekler içinde olduğun içindir en kötü karanlık gözüken yerlere ışıkla yaklaşmalarin..
Eksik olma dilerim hiç iyi ki varsın.
Sevgimle her daim.
mimoza2023
black_sky
Dedigin gibi siyah gökyüzüne en parlak yıldız yakışır..
Sevgimle
Şiirde suya, maviye sadeliğe, yazıda ise siyaha, imgeye dönmüş üslup. Acaba yeni bir kalıp mı doğuruyor yazım sürecin ? Sanırım öyle...
Tebrikler nesildaşım, sevgiler :)
black_sky
Çokça teşekkür ediyorum her yorumun çok kiymetli.
Sevgi ve selamlarla
Sahir Neva
black_sky
Ama neşiir denemeleri yapalım bari..yeni bir tur daha;))
Sahir Neva
Bir yerlerde hüzün birikmiş, gitmelerin en kötüsü belki kendinden gitmek belki de gidememek hep takılı kalmak bir şeylere bir yerlere... Dağların başı dumanlandı mı görünmez olur, insanın başı da dumanlanmaya görsün ruhu titretir yaşananlar, berrak bir yaşam olsun sonrası... Kutlarım içtenlikle...
black_sky
hani aynen öyle desem yeridir...
Eksik olmayın değer kattınız yorumlarınızla
Saygılar ve selamlar olsun
Size ve Seçki Kuruluna teşekkür ederim bu eseri bizlere sunduğunuz için.
Sevgimle dostum.
Gülüm Çamlısoy tarafından 19.11.2020 18:33:06 zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Çokça selamlar ve çokça sevgilerimle
Deneme formunda güzel bir zihinsel çalışma. Duyarlık boyutuyla öne çıkıyor. Edebî-estetik ve felsefî değerlerle yüklü. Yer yer şiirsel diyebileceğim atılımları da içeriyor. Seçkin sanat-edebiyat dergilerinde rahatlıkla yayımlanabilecek nitelikte.
black_sky'in yazıları özenle izlenmeli.
black_sky
Kıymet kattınız yorumunuzla .
Saygı ve selamlarimla.
Edebi cümleler ve benzetmeler güzelden de öte.
İnsanın ruhundaki gel gitler, başı dumanlı ve eteği aydınlık dağlara benzetilmesi gerçekten çok beğendim. Arzu ettiğim edebiyat bu olsa gerek.
Diğer konuya gelince; kul ile tanrı arasına girmeyi kendimce doğru bulmuyorum, herkesin özgürce bir düşüncesi olmalıdır, kimisine doğrudur inanmak, kimisine göre yanlış. Varlık ile yokluk arasında yaşam sürerken elbette ruh halimizde gel gitler olacaktır, son cümlenizde bunu çok güzel ifade etmişsiniz.
Edebi yazınızı kutlarım.
Saygılarımla Efendim...
black_sky
Tabii ki tanrısal konuşmalar daha içsel kısma dönüyor kişide.. ama amaç aslında yine kendini sorgulamak işte..
Teşekkür ederim yorumunuz için
Saygılar ve selamlar olsun
black_sky
Varlığınız değerli.
Sevgilerimle
“Bugün Pazar
Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar”... diye zihnimde yankılandı Nazım, bir anı eşliğinde, nedense...
Sen ne kadar tanrı ile karanlıklar üzerine konuşsan da ben “black-sky”ın sky kısmındayım hep:) üçrengimin de dediği gibi; senin içindeki güneş tüm dünyayı aydınlatmaya yeter! Tanrının yerinde olsaydım, bu içten sözlere duyarsız kalmazdım:)
Tebrik ediyorum canımın içi! Çokça sevgilerimle...
black_sky
Tanrı duymasa da ne güzel insanlar var duyan yetiyor..
Eksik olma dilerim canım benim.
Sevgiler benden her daim.
İçinde taşıdığın güneş seni asla bırakmaz..
Bizi de aydınlatır, ısıtır sımsıcak..
Tebrik ederim canım,
Sonsuz sevgilerimle
black_sky
Eksik olma dilerim.
Sevgilerimle her daim..
black_sky
Eksik olmayın dilerim.
Sevgilerimle.
black_sky
Eksik olmayın.
Sevgiler benden
Ne büyük çelişki değil mi: Güneşin karanlıkla kavgası olduğu kadar, karanlığın da güneşle, yani aydınlıkla kavgasının olması?
Neyse ki; tanrı bir denge kurmuş ve ikisi de kendilerinie ayrılan zamanda ortaya çıkıp kayboluyor. Yoksa çok daha büyük bir kaos yaşardık.
Ki bizler bu haliyle bile (çoğunlukla yanlışları gündüz yapıp, suçları gece/karanlıkta işleyerek) dünyanın bu kötü ve keşmekeş duruma gelmesini sağladık ya neyse. Başka yazı konusu olur artık bu...
Keşke, bizler de içimizdeki aydınlık ve karanlık taraflarımız ile ilgili bir denge kurabilseydik... Keşke tanrı bizlere böyle bir güç verseydi... Belki de var ama biz kullanmayı bilmiyoruz. Ne muamma ama?
İnsanın en son terk edeceği yer kendisi olması gerekse de ben çok sık koparım kendimden. Sonra, hatta bir süre sonra dönerim kendime...
Ama, yıllar oldu tanrıdan gideli... En azından ruhani/dini degerler bağlamında... Dönmedim hâlâ geri... (Ha! Bu tanrının ne kadar umurunda? Dersen. Pek umrumda değildir kanımca...Ben de olsam umursamazdım)
Özellikle anaların göğe açtıkları avuçlarından; başta çocukları, yuvası ve sonra kendi doğası gereği anaçlıklarıyla güzel şeyler daie istemek için ona / onlara uzanan dualarının cevapsız kaldığını fark edince uzaklaştım dinî olgulardan. Her ananın duası kabul olsaydı; şimdi hepimiz mutlu, mesut, barış içinde ve sağlıklı birer kul olurduk..
Böyle olsaydı; ne atesit, ne deist, ne de başka bir ..ist veya izm ile biten kelime olmazdı belki de sözlüklerde...
Çok zaman önceydi bu düşünceye düşmem. Hala da değişen bir şey yok...
İlla ki suskunluğunun da bir sebebi vardır tanrının... İlla ki...
Bu durumlara kendimce cevaplarım da var ama yeri ve zamanı değil...
Sanırım, karanlık ile aydınlığın bu kavgası, daha doğrusu içimizdeki bu ikilem her zaman karşımıza çıkacak.
Tıpkı yazının sonuna kadar gösterdiğin direncin yazının sonunda süt dökmüş kediye dönmesi gibi...
Ama tanrı veya yaratıcı ya da yüce ilah duyuyordur sesimizi eminim.
Ve için rahat olsun, şayet yaşadığımız hayatı O biçtiyse; hiç merak etme, O rollerimizi yazdı, biz oynadık neticede...
Açık sözlü ve derinlemesine bir iç hesaplaşma olan yazının hak ettiği yerde olması, yazını okumanın verdiği keyif kadar övünç kattı geceme...
Başarılarının devamını dilerim kardeşim.
Selam, sevgi ve saygıyla....
Erkan Cem Arslan tarafından 19.11.2020 04:41:41 zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Siyah ve beyaz dedigin gibi yüzyıllardır süren bir kavga ve sonunda iki renge yapıştırılmış ifadeler...siyah kötü beyaz iyi...ya da yine dedigin gibi karanlık aydınlığa göre daha meyilli...
Tanrı sohbetlerini çokça yaparım bilirsin yazılarım da...bir iç dökümü olunca yazı nedense birine seslenmekten de tanrıya seslenmeyi tercih ediyorum..olur da kişiye seslenen ses verse durum karışır...lakin tanrıya seslen dur nasılsa...;))
Bazen çok ama çok bazen bir şeyler yazıyorum ama ne yazdığımi yazının beni nereye götüreceğini bile bilmiyorum...bu yazıda cidden başı dumanlı ve etekleri aydınlık bir dağa bakarken yazıldi..dedim dağın söyleyecekleri var belli..
Sondaki kısım ise çok ama çok sövmüş kendisi onun içindi;)
Şaka bir yana ki geçen gün bir olay yaşadım şunu yine fark ettim..sinirli , asabi, gergin bir insan olmak istemiyorum ..O zaman kendimden iyice gidiyorum..bunu yapan bendim...Aslında her şey sadece her zamanki gibi kendi kendine konuşuldu...
Varlığınız ne güzeldir eksik olmayın dilerim.
Sevgi , saygı ve selamlarimla her daim.
Değerli Üstadım beğeniyle okuduğum güzel bir yazı . Kaleminiz yazar düşünceniz aydın olsun.
black_sky
black_sky
Aslında nedensiz bir takıntı oluştu ben de yazı yazarken de şiirdeki tınıyı arar oldum..sanırım bunun etkisi oluyor...
Adına neşiir mi desem falan dedim ama;))
Çokça teşekkürler ederim ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için..
Saygı ve selamlarimla .
acının şiddetinden tıpkı gözler kadar yürek kafesi de açıldığından
ve sandıktan kim çıkarsa çıksın, kadın yada erkek, madem bu acı her iki cinsiyetli olduğundan, yazanın yitiriş acısıdır belki bu satırlar, ama olur da sesinizi duyan olursa
bu da rahatlık vermeyecektir bilirim, bilirim acıya yatan gönüllerde her sonun mutsuzluk çalacağını sonuçta...
aşklı savaş yada ayrılık, ya da gitme ve kalanlarında baskın duygu endişeyken,
siyahın tek bizim tarafımıza çalınacağına inanmayanlardanım ben hala... :)
eyvallah.
black_sky
Kışı kendi ezberini bozarsa ya da ona ezberlerletilen şeyin doğruluğunu daha önceden sorgulayıp gelmişse karanlığın ötesindeki sesin kalın ya da inceliğine takilmaz..
Yine bunca şeye rağmen zihinsel süreler gereği yakın olanı bildiğini arar ve nedenli aslında nedensiz o tarafa yönelir.. emin olma durumu vardır hep içten içe.. deneyimlemedigi bir anatominin gerçekliği yerine aşina olduğunu seçer, seçmeye meyillidir..heleki karşı tarafın soylediklerinin doğruluğu yanında pozitif sonuçlarının da yine onun tarafında olması gibi bir durum varsa...düşünür Eğer negatif olsaydı yine aynı duruş olur muydu...
Ve şüphe...her şeyi kirleten asıl tohumdur...
Sonuç mu kara bence taraf seçmez.. kara karadır herkese bulaşır..
Çokça teşekkürler değer kattınız yorumlarınızla
Saygılar ve selamlar olsun
Güzel çok güzel...uzamsal olarak yükseldikçe; biz küçülürüz O değil.
black_sky
Eksik olmayın.
Saygı ve selamlarimla .
black_sky
Affola...
Ah benim eşşek kafam üzüldüm;(
Erlik Aldacı
black_sky
Iyi geceler dilerim üstat.. bildirim gelmiyor geçe kalıyorum hep;(
Gidişler kendimizden olduğu zaman geriye dönememek gibi bir şey var gerçekten de. Çünkü en ağır kayıp belki de kendi yok oluşumuz. Daha önce olduğumuz 'ben'den tamamen ayrı düşmek, bizi tarifsiz bir boşluğa itiyor çünkü maalesef...
Ne güzeldi Tanrı'yla olan sohbetinize uzaklardan da olsa tanıklık etmiş olmak. Güzelliği ise samimiyetindendi elbet, yoksa ne yollarınızın mezarlık otlarıyla kapanmasını isteriz ne de omuzlarınıza yükler binmesini.
Bazen var mıdır, yok mudur arasında kalsak da yine de güzel bu duyguları hissedebilmek. Bu yüzden, eğer sesiniz ona ulaştıysa, bunca dünya kötülüğüne rağmen halen böylesi bir kendini sorgulayış içerisinde olmanız bile başlı başına bir affedilme sebebidir hiç merak etmeyin. af dilemesi gereken bunca kötü insan varken kendinize boşuna yüklendiğiniz için birazcık kızmış bile olabilir hatta :)
Kaleminize, yüreğinize sağlık... her daim sevgiyle ve güzellikle kalın dilerim, çok selamlar, sevgiler...
black_sky
Kendimden yola çıkamadığım yazıları yazamıyorum..siir bunun için daha uygun ama yazi yazarken sanırım insan daha bir kendine dönük oluyor...
Bazen tanrı duymuyor ama belli de zaten tanrı duydun diye söylemiyoruz diye düşünüyorum..insan kendi gibi olanları arıyor...ve sesine ses değince acısı azalıyor..
Ne denir eksik olmayın dilerim.
Sevgilerimle her daim.
poetic sound
Sesinize kulaklarımız her daim açık, kuşlar yolunuzdaki karanlığı açmak için kanat çırpsın etrafınızda her daim. Çok teşekkür ederim, siz de eksik olmayın, öpüyorum güzel kalbinizden 🙏❤🙏
black_sky
Ben teşekkür ederim güzel kalbinize.. güzel kalmaya çalıştığı için..zorlu bir yol..
Eksik olmayın dilerim.
Sevgilerimle
poetic sound
gününüz aydınlık olsun her daim, tekrardan sevgilerimle...
black_sky
Sevgiyle her daim.
black_sky
Bazen aklım almayınca her şey bir şaka derken buluyorum kendimi..
Yüzünü güldürecek koca koca laflar söylemek istiyorum ama bakıyorum doğru adres bile değilim.. yine de iyi ol hep dilerim.
Eksik olma aksi olduk gitti ama hep ol emi...
Sağlıcakla