- 332 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Atatürk’le İlgili Söylenmiş Sözler
*Yüzyıllar nadir olarak dahi yetiştirir. Şu talihsizliğimize bakın ki, 20. yüzyılın dahisi Türklere nasip oldu ve kader onu bizim karşımıza çıkardı.
(David Lyoyd George)/Birleşik Krallık Başbakanı
*Mustafa Kemal Atatürk, kuşkusuz 20. Yüzyılda dünya savaşından önce yetişen en büyük devlet adamlarından biri, hiçbir millete nasip olmayan cesur ve büyük bir inkılapçı olmuştur.
(David Ben- Gurion, İsrail Başbakanı)
*O büyük insan yalnız Türkiye için değil, bütün Doğu Milletleri için de en büyük önderdi.
(Emanullah Han, Afgan Kralı)
*Atatürk, dünyanın çok nadir yetiştirdiği dahilerdendir. O,bütün bir tarihin seyrini değiştirmiştir.
(En, Nahar Gazetesi, Lübnan, 1938)
*Atatürk yalnız kahraman milletinin büyük bir şefi olmakla kalmamıştır. O, aynı zamanda insanlığın en büyük evladı olmuştur.
(İran Gazetesi)
*O, kendi milleti ve beşeriyet alemi için beslediği muhabbetle, bir dahinin neler yarattığına dair, cihana fevkalade heyecanlı bir sahne seyrettirmektedir.
(Herbert Melzig, Alman Tarihçi)
*Türkiye, dost ve düşmanlarının hayran olduğu bir deha adama malik bulunmak bahtiyarlığına erişmiştir.
(Katimerini Gazetesi, Yunanistan)
*Milletine bu kadar az zamanda bu ölçüde hizmet edebilen tek devlet adamı Atatürk’tür.
(Libre Belgique Gazetesi, Belçika)
*Bizim aslımız rengi uçmuş bir kıvılcım iken, O’nun bakışı ile cihanı kaplayan ve aydınlatan bir güneş haline geldik.
(Muhammed İkbal, Pakistanlı Şair)
*Arkasında olmasaydı şanlı bir mazi, bu milletten çıkar mıydı Büyük Gazi…
(Nihal Atsız)
*Atatürk’ün yurt kurtarıcı olduğunu, milletlerin en vefalısı olan Türkler asla unutmayacaklardır.
(Noell Roger Gazetesi, Fransa)
*Bu Türk milleti yastadır. Çünkü yeni Türkiye’nin yaratıcısı olan eşsiz şefini kaybetmiştir.
(Stipsi Gazetesi, Arnavutluk)
*Savaş sonrası döneminin en yetenekli liderlerinden biri.
(New York Times)
*Yakın ve Ortadoğu’da ilk cumhuriyet, doğuşunu ona borçludur. Bu cumhuriyet birçok ulusun milli özgürlük savaşlarına ışık tutmuştur. Atatürk’ün yönetimindeki Türkiye’nin uluslar arası otoritesi yükselmiş ve ülkesi dünya siyasetinde önemli bir rol oynamaya başlamıştır.
(Nikita Kruşçev, Sovyetler Başkanı, 1963)
*O, olmasaydı modern Türkiye olmazdı. O’nun sayesinde Türkler, O’nun olağanüstü eserini izleyebilecekler ve zaten dünyaca pek yüksek olan onurlarını daha fazla yükseltebileceklerdir.
(Nya Dagligt Gazetesi, İsveç)
*Mustafa Kemal, İngilizleri yenene kadar Tanrıyı da İngiliz zannederdim.
(Mhatma Gandi, Hindistan)
*Mustafa Kemal; bir millet, bütün vasıtalarından mahrum edilse dahi, kendini kurtaracak vasıtaları yaratabileceğini ispat eden adamdır.
(Adolf Hitler, Almanya Führeri)
Kimi ölümler vardır; üzerinden yıllar geçse de unutulmaz, unutturulmaz. Büyük devlet adamı Gazi Mustafa Kemal’in ölümü de bunlardan biridir. Bu vesileyle ölüm yıl dönümünde saygıyla yad ediyorum. Bize düşen; geride miras bıraktığı Türkiye Cumhuriyeti’ni ve ilkelerini her yerde ve her zaman canımız pahasına korumaktır. İşte o zaman gerçekten Atatürk’ü anlamış oluruz. Anısına saygıyla.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Bu liste çok uzun tabii. Seçkileriniz çok güzeldi...
Bunları söyleyenler için ATATÜRK'ün heveslerini kursaklarında bıraktıkları, savaşta yendikleri de var!..
Bir lideri rakipleri bile övüp yüceltiyorsa.... O lider gerçekten büyüktür...
ATATÜRK gibi...
Teşekkür ederim.
Saygılarımla...
ve usta,
o zamanların tüm muktedirleri führer olma sevdalısı ve yolundayken,
" yarın Cumhuriyeti ilan edeceğiz" deyip,
ülkesinden aldığını ve yine ülkesine emanet eden,
yokluğunda geçen 82 yıl sonra bile hem " benim manevi mirasım akıl ve bilimdir" deyip,
ben gibilerin gözünde yaş olmaya devam eden ulu bir erdem O...
nezdinizde bir kez daha saygıyla selamlarım yurdumun üstünden batmayacak o güneşi...
eyvallah.