- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nurgül Kaynar YÜCE bir ÖDÜL daha ALACAK.. / Hikmet Okuyar
SAYIN.
Nurgül Kaynar YÜCE
Türkiye Sevdası Güzel Sanatlar Öncüsü
*
SÜPER KAYNAK ESER, MUHTEŞEM PROJE DÜNYA MARKASI TÜRKİYE SEVDASI kapsamlı olarak ;
Nurgül Kaynar YÜCE Adınızla, Özel Yeteneklerinizle, Verimli ve Faydalı , Sunum, Yorum ve Saygın Paylaşımlarınızla;
2020, HİKMET OKUYAR ŞİİRE ÜSTÜN HİZMET ÖDÜLÜ kazandınız..
*
.ŞEBİNGÜLÜ Sunumlarımızla TÜRKİYE SEVDASI / Hikmet Okuyar duyarlılığımızla TEBRİK ediyoruz.
......Şiirli, Yorumlu Şebingüllü Tasarımlarınızı, Üretimlerinizi, Sunumlarınızı ve Paylaşımlarınızı daha çok tanıtılsın diye
1001 İSİM 1001 ESER OKUYAR KARMA SANAT SERGİSİ Etkinliklerimizde SERGİLEYEREK daha geniş kitlelere eriştireceğiz.
*
ÖDÜL Kazananlar ve Hayran Takipçiler Nezdinde; Sağlık ve Mutluluklarla. Başarılarınızın devamını diliyoruz. 26 /30.08.2020
*
Hikmet OKUYAR.
TÜRKİYE SEVDASI Proje SAHİBİ
ŞÜSİYAD Başkanı, Bakanlık SANATÇISI
.................
Nurgül Kaynar Yüce Tarzı Bir Şiir Örneği :
........
BEN ANADOLU’YUM.. / Nurgül Kaynar Yüce.
*
Bereket fışkırır topraklarımdan Ankara’yım, Kars’ım, Maraş, Bolu’yum Küheylanlar geçti çapraklarımdan Türkiye’min kalbi Anadolu’yum
*
Uçan turnalara yurt yuva benim Tarlada ırgatım yanıktır tenim Nalbantım,debbağım, köşkerde gönüm Türkiye’min kalbi Anadolu’yum
*
Aydın’da efeyim, Giresun’da laz Mevlana’da ney’im,Bektâşide saz Maraş’ta Arslan Bey, Bolu’da Ayvaz Türkiyemin kalbi Anadolu’yum.
*
Adana’da pamuk, Erciyeste kar Mersin’de portakal, turunçlarım var Dağlar kekik kokar gelince bahar Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
*
Kızılırmak şu bağrımda akıyor Fırat ile Dicle canlar yakıyor Yüce dağlar mor tacını takıyor Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
*
Horon benim bozlak benim, barakım Bursa’da yeşilim Muş’da çorakım Sevgiye yakınım kine ırakım Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
*
Nice beğler geçti otaklarımdan Alpler at koşturdu eteklerimden Cevahir çıkıyor yataklarımdan Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
*
Yiğitlerin harman olduğu yerim Serhadlarda nöbet tutar neferim Susmaz ezanlarım sönmez hilalim Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
*
Karacaoğlan sinemde gezdi durdu Aşık Veysel aşkımla tele vurdu Toprağımda doydu kuzusu kurdu Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
Özüm Türkçe, sözüm Türkçe, Türk benim Havam ile, suyum ile görk benim Ağ pürçekli nenelerde börk benim Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
Yüce dağlarımdan eksik olmaz kar Göğsümde istiklâl madalyası var Küffara Maraş’ı eylemedim yâr Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
*
Toy kurulur davul zurna çalınır Aşk uğruna yüce dağlar delenir Sırma saça al yazmalar dolanır Türkiyemin kalbi Anadolu’yum.
*
At nalları çarpıyorken taşıma Koç yiğitler kalkan olur döşüme Al bayrağım yağlığımdır başıma Türkiyemin kalbi Anadolu’yum.
*
Malatya’da kürdüm, Mardinde Arap Elaziz’de gaggoş,gönülde mihrap Dostuma vahayım düşmana serap Türkiyemin kalbi Anadoluyum.
*
Yörüğüm, dadaşım, çerkes, tatarım Osman Beğ olur, Bursa’da yatarım Fatihim ben her yürekte atarım Türkiyemin kalbi Anadoluyum.
*
Konya ovasında sarı başağım Kızana çadırım , kıza beşiğim Besmelesiz geçilmeyen eşiğim Türkiye’min kalbi Anadolu’yum.
*
Türk’ün vatanıyım ulu çınarım Gürül gürül akan serin pınarım Beni yurt bilene hayat sunarım Türkiyemin kalbi Anadoluyum.
*
Çanakkale’m geçilmedi geçilmez İstanbul kalbimdir paha biçilmez Candan vazgeçilir benden geçilmez Türkiyemin kalbi Anadoluyum.
*
Gemileri karalardan indirdim Her milletin başını ben döndürdüm Göz dikenin ocağını söndürdüm Türkiyemin kalbi Anadoluyum...
*
Nurgül der Midyat’a gidin de görün Taş evlerin kapısından bir girin Viran Hasankeyf’ten bir haber verin Türkiye’min kalbi Anadolu’yum...
*
Nurgül KAYNAR YÜCE
T.C. Kültür ve Turizm Bak.Halk Şairi
......................................................................
Özdeyişinde Nurgül KAYNAR YÜCE Kimdir ?
*
5 Kasım 1971 tarihinde KAHRAMANMARAŞ’ın Kaynar Köyü’nde dünyaya geldi. Rençberlik ve ufak çaplı kerestecilik yapan bir babanın ve ev hanımı bir annenin beş evladından biridir. Üç kız iki erkek beş kardeştirler. Kızların en küçüğüdür. 6 yaşına girdiğinde ilkokul birinci sınıfa gitmeden doğrudan ikinci sınıftan okula başlamıştır. İlk ve Ortaokulu bitirdikten sonra Kahramanmaraş Ticaret Meslek Lisesi Fen bölümünden mezun olmuştur. Liseden mezun olduktan sonra memuriyet sınavlarına girmeye yaşı iki yaş küçük geldiğinden mahkeme yolu ile yaşını iki yaş büyütmüştür. Şu an 1969 doğumlu görünmektedir. Öğrencilik yıllarında aktif bir sosyal hayatı olmuş okul tiyatrosunda üç yıl boyunca görev almış, koro şefliği yapmış, okulun tüm sosyal aktivitelerinde sunuculuk yapmış ve okul kütüphanesiyle yakın arkadaşlığı olan bir öğrenci olmuştur. Liseden sonra Kahramanmaraş Meslek Yüksek okulu İşletme Bölümünü birincilikle bitirmiştir. Şiir yazmaya ilk defa ortaokul ikinci sınıfta on bir yaşında, Türkçe Öğretmeni ve Kütüphane Öğretmeni Mustafa Topaloğlu’nun teşviki ile başlamış ve o günden bugüne bütün şiirlerini muhafaza etmiştir. Kendisini şiire teşvik eden Ortaokul Türkçe Öğretmenini tam 37 yıl sonra( yani bir kaç ay önce) facebooktan bulmuş ve şu an aralarındaki irtibat devam etmektedir. İlk defa Lise ikinci sınıfta bir şiiri gazetede yayımlanmış başka da şiir göndermemiştir o dönemlerde. Ama yazmaya devam etmiştir. Son dört yıldan bu yana şiir etkinliklerine gitmeye başlamış ve şiirlerini de dergilere göndermeye başlamıştır. Bir çok gazete ve dergilerde şiirleri yayımlanmaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır: Kültür Ajanda Dergisi Çıngı Dergisi, Mevsimler Dergisi Vesselam Dergisi Hayal Bilgisi Dergisi Açıkkara Dergisi, Edebiyatın Başkenti, Kırşehir Aşıkpaşa Gazetesi , Sungurlu Gazetesi, Maraştahaber, Emirdağnet ...vb gibi.Nurgül KAYNAR YÜCE 2018 yılında Kahramanmaraş’ta Uluslararası bir Sempozyuma katılmış, Üç antolojide yer almıştır. Yaşayan Şairler Antolojisi Bugünden Yarına Bir’İz-2 antolojisi ve Bugünden Yarına Bir’İz -3 antolojisi.Ayrıca iki sene Bir’İz Edebiyat Fasl-ı Muhabbet Atışma Grubunun Yöneticiliğini yapmıştır. Bu güne kadar Halk eğitim Kurslarının el sanatları dalında on beş yirmi adet sertifika almıştır. Bunlardan bazıları : Ahşap boyama, Kurdela işi, Geleneksel Türk İşi, Yağlı Boya resim, Seramik, takı tasarımı, Ev aksesuarları, Osmanlıca Türkçesi gibi. 1995 yılında Yüksek okuldan okul arkadaşı Harun YÜCE ile evlenip iki kız çocuk annesi olan Nurgül KAYNAR YÜCE halen İzmir’de ikamet etmektedir.
...............
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.