- 428 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SU HIRSIZLARINI DUYDUNUZ MU HİÇ../ Müzeyyen KESKİN
*
Nasıl su hırsızlığı yapılıyormuş anlatayım size.. Öncelikle insanlar ölürken, yanında bir kefen götürebilirlerse ne ala. Bir de mezarınız olur. Hani dua gönderenleriniz varsa ne mutlu size.
Bir bahçe düşünün içinde doğal kaynaktan su çıkan bahçesinde her türlü meyve ve ağaçları olan; kavak, gürgen, meşe, kiraz ağaçları fındık ağaçları, elma, şeftali, erik, dut ağaçları bulunan şirin bir bahçe düşünün. Kırsal bölgede yaşamını kolaylaştıracak atı, eşeği tavuğu horozu köpeği vs. vardı. Cennet gibi bir yer. 15- 20 yıl böyle sürdü.
Bahçe sahibi bir müddet sonra hastalandı ve Rahmanı Rahmete kavuştu. Allah mekanını cennet eylesin. Bahçenin seyvanın da sabahları kahvaltı etmek ömre bedeldi. Tam 12 yıl böyle. Anıları hala yaşıyor. Çocukları gidip geldiler bahçelerine. Kıyamıyorlardı ata topraklarıydı.
Gün gelir de o kaynak suyu değerlendirmeyi düşünüyorlardı. Bahçe sahibi aşağı bahçelerin sulanması içinde zaman zaman suyu salardı komşu bahçelere. Bir havuz oluşturarak sırayla sularlardı bahçelerini.
Şimdi durum bambaşka hemen komşu bahçenin sahibi hacı amca; bahçe sahibinin ölmesini fırsat bilip, sahipsiz sandığı bahçenin suyunu nasıl çalıyor.?
Kurnaz hacı fırsatı değerlendiriyor kimseye sormadan kimsenin haberi olmadan kapalı olan üstü beton kapakla örtülü olan suyun gözüne kocaman bir boru ile alıp, yığın duvarının içine boruyu gömerek kendi bahçesine suyu götürüyor ve öbür dünyaya faydası olsun diye hayrat çeşmesi yaptırıyor. Alnı secdeden kalkmayan hacı. Benim gerçek inançlı mümin insanlara saygım sonsuzdur. Sonuçta bizim dedelerimizde mollaydı bizde molla torunlarıyız. Biri de pınarın gözüne hortum atıyor oda öyle götürüyor ihtiyacını görüyor.
Ne olur! Allah rızası için de bir damla su düşürün bahçeye bir ağacın dibine biraz su salın sulayın. Ama yok bütün o cennet misali bahçe çöle dönmüş bütün ağaçlar kurumuş ve kim kesiyor bilmiyorum ama teker teker ağaçlar kesiliyor. Buna yürek dayanır mı bir ağacı ha yakmış kurutmuşsun ha susuz bırakıp kurutmuşsun bir ağaçı yok etmek bir insan öldürmeyle eş tutuluyor. El vicdan.
Zerre kadar mütessir değil. Pişkin ben bu hacı amca için ne yapayım siz söyleyin. Çaldığı suyla hayrat çeşmesinin sevabı ölünce ona mı gider yoksa atalarımın ruhuna mı gider. Kuruyup gazel olmuş ağaçların ahını alacak hem de çookk. Onun yaptığı kin garez fesat işlerle günahlar onunla gidecek. Buyur şimdi istediğin kadar hayrat yap sakalını sıvazla gururla. Hesap sahibi soracaktır unutma. Giremeyeceksiniz o cennet kapısından içeriye..
*
Müzeyyen KESKİN
Amasyaşat Başkanı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.