Sığışamamak
Y’den
Koca ülkeye de koca siteye de sığışamıyoruz. ya gönüllerimiz çok büyük, ya zihinlerimiz. Ya kelimelerimiz ya davranışlarımız. Bir şeyler çok büyük geliyor cemi cümleye hayır belki de sadece bizgillere.
Dört cihetimiz dinginleşemeyen bir gelgit serüveni gibi. Bugün olup yarın olamamak, dün yazıyordu bugün yok. Getti, kayboldu belki de öldü. Kalan sığışamamazlıklar bizim yine de.
Üzerimize yok biti deve, deveyi bit yapma beceremiz başka hiç bir mahlukta yok. Çözülemeyen bir büyünün kurbanları olmuşuz doğduğumuz andan itibaren.
Etkileşimler mutlaka tepkileşimleri doğuruyor. Tepkileşimler etkileşimleri.
Ve çok sıkıldık bu dünyada...
İnsanlar Marsa yerleşmiş, iki üç nesil geçiyor, bu seferde Marsda yaşayanlar ile Dünyada yaşayanlar başlıyor savaşmaya, ki daha Ay’da şirket kuranlar hariç. Meteorları yakalayıP onlardan madencilik yapıyoruz dizinin birinde insanlık olarak, sonra biri Dünya ile Marsın savaşması için bir oyun kuruyor..
Onu yapma, bunu yapma, şöylesi daha güzel, böyle olursa daha güzel olur, belki de bundan böylesi harika olur.. Yok efendim, bitmez kelimelerin, harflerin birbiriyle itişip kakışması..
Bu insanın, insanlığın robot gibi yönetilmesinden başka seçenek kalmıyor gelecektekilere ihtimalen.. Tek tip insanlık.
Çalıştığınız yerde, oturduğunuz yerde, gezdiğimiz kısaca bulunduğumuz yerde kaç kişi varsa, hepsi bizimle aynı olsun, kökten çözüm..
Hangi dil daha üstün birbirinden.. Üstekine göre alçaktayız, alçaktakine göre üstteyiz..
Karışma baba, ama oğlum...
Karışma dostum, ama dostum...
Bir sus arkadaşım, ama arkadaşım...
Bilader bir sus, ama bilader...
Tanrım bir sus, ama dünyevi...
YORUMLAR
Yinsani
insanlık ne zaman havlu atacak sorusu kurcalıyor düşünürleri belki de?
saygıyla.:)
neneh.
Nesildaşım hayırdır son 23 gün diye bir yorum gördüm sanki...neye gün sayıyoruz yahu...
Yinsani
Yinsani
black_sky
Aslında neden olmasın orta dünya için dil yarattı Tolkien...neyin eksiktir yahu.
black_sky
Yinsani
black_sky
Ben kavga var sandım lakin tv izliyordu spor sanırım maç;))) nasıl içli içki bela okuyor;))) bana çok garip geldi algılayamadım sonra dedim şimdi adama bir şey desem beni saldırır belki:)))
Dedim algı sen nasıl bir şeysin...
Yinsani
black_sky
Içimde komiklik kalmadı nesildaşım;)) biz fazla gülme başına bir şey gelir diye büyütüldük hatirlatirim ;)))
Erlik Aldacı
black_sky
Hep gülünüz dilerim.
Ben bir kere gülmüştüm..ciddi ciddi gülmüştüm ..attigim kahkahayı kendim duyunca şaşırdım bir insan böyle içten kahkaha atar mi diye...sonra daha önce aslında hiç gülmediğimi düşündüm...
;))
En azindan hayatımda bir kere bile olsa ciddi ciddi güldüm.
Yinsani
Erlik Aldacı
Önemli olan gülecek bir şeyler üretmek ağlamaktan yorulmadık mı?...
black_sky
Ben ağlamak isini çok zaman oldu bıraktım;))) sömürdüm gitti..
Daha orta karar bir duruma geldim..cok gülmez ama ağlamaz.. ;))
Gerçi kendi kendime dizi izlerken çok eğleniyorum orası kesin;)) bir de konuşarak izlerim bazen kulağında kulaklık tuhaf gözüküyordur karşıdan neyseki umursamak gibi bir duruma da girmiyorum...;))
Biz her zaman aldatılacağız, çünkü bu çok hoşumuza gider. Dinle aldatıldık, bilimle aldatıldık, sanatla aldatıkdık....
Biz hep aldatılacağız ve biz aldatıcılarımıza hayran ve aşık olacağız. Bence en iyisi toplum içinde insan olmaktan vazgeçmek... Bırakalım ne halatları varsa görsünler, sığıştıkları yere kadar sığışsınlar.
Yinsani
öyledir ya, soğuk sıcak ve ılık aynı yazıda olmalı, her zaman ki gibi..
sığışalım efendim, evren dar geliyor insanlara sanki:)
üst üste apartmanlar tavuk kümesi gibi herkesin hapishanesi kendine mi acaba:)
saygılarımla efenim..
eksik olmayın.
Yeri geliyor evdekilerle bile çakışıyoruz, tartışıyoruz, bazen bölüsémiyoruz, kızıyoruz, küsüyoruz... bir taraf idare edince düzeliyor.
Keşke hep idare eden biri çıksa karşımıza da kimse kimseyle yumruk yumruğa, kılıç kılıca gelmese. Tek savaş kalemlerin savaşı olsun varsın. Bırakalım da kalemler savaşsın. Herkesin haddini bildirecek bir kalemi vardır eminim. Kurşunsuz tükenmez kalemleriniz çok olsun dilerim.
Yinsani
evet, aynı temennileri yıllardır konuşuyoruz, dile getiriyoruz, lakin yazanı çizeni tutup kodese tıkıyorlar... sorun bu belki de...
az önce aman tanrım 1 adlı filmi izledim de.. belki daha etkisinde olabilirim...:))
herkesin bir düğmesi olmalı basılınca aydınlanacak...
bu arada; kovid direnişi umarım iyi gidiyordur..
sağlıcakla efendim..
Yinsani
şimdi deniz hanım... şevişebilmek için bence yani..
la havle-çav bella--- bu iki ifadeyi buldum kaç aydır sabit kaldı bunlar..
lakin iki ifade daha lazım..
biri "bence" yani "bireyce" belki Türkçü olmalı... diğeri de
kesin çözüm içermeli...
tabii ki ne diyor dünyevi diyorsunuz amma, demezsiniz siz...
11 li bi şiir için kelime arıyorum yani..
la havle 3 hece
çav bella 3 hece
............. 2 hece benci bireyci - türkçü olması daha makul..
o kadar... gibi...
zaten kimsesormadık dünyaya gelmek istermiydiniz diye.. mecburi yaşam, lakin herkes iyi ve kaliteli bir yaşamı hakediyo yani hiç olmazsa aydınlıklatkiler veya aydınlananlar... :)
katkını için teşekkür ederim.
eksik olmayın.
y değil miyiz:)) eksi olma aksi olma hep ol.
Den(iz)
:)))
Şaka bi yana siz de hep var olun usta.
Eyvallah
Yinsani
son 23 gündiyorum ama umarım daha fazla uzamaz...
eksik olmayın deniz hanım..sağlıcakla..
Oysaki tüm hayatımız sıkışmışlık üzerine kurulmuşken ne de tuhaftir sığamamak...
Bana beklerim efendim yer bol..;))
Eksik olma aksi olmamaya çalışmak ıyidir;)) lakin hep olasın.
Sağlıcakla..
black_sky tarafından 10/5/2020 11:42:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Erlik Aldacı
I...ıhh. kime söylüyon...yaz babam yaz.
Bolca gün ışığı bolca günaydın.
black_sky
Günaydınlar olsun üstat...
Nesildaşım üretim konusunda oldukça verimli;))
Ama siz bolca karalayın lütfen hasretle bekleyenler var..
Saygı ve hürmetler
Erlik Aldacı
Kesin...
black_sky
Yinsani
lakin rumuzun son harfi sky'daki gibi Y olmalu.. tesedüf yani bu Y'de..
üstad bana yer açın diye bir yazı yazmış...:)) bol giyindirmiş bu sefer:))
bol parçalı bulutlu günler... orda güneş amma bura böyle...
black_sky
Benim son yazıma da böyle bir eleştiri geldi...
Gerçi bu konuda daha ılımlı dolaşıyorum ki benim için çok daha hürmetsel bir ıfadesi var...
Bazen diyorum belki sığamadık siteye fazla geldik...kuşak çatışması yaratıyor gibi duruyormuşuz, duruyormuşum anladığım..
Ay oldu hurmetsel bir ifade...aslinda benim soyadımın da harfleri diye daha oturaklı gelmişti bana...bu kısmı kendine sakladığım tarafıydı...ne denir...
black_sky
Yinsani
lakin onlar :) dedikçe daha çok Y oluyor... gerçek daha da çoğalacak gibi..
Y lere selam, Y hissedenlere :))
ne ayrımı yahu... biz bir şekilde sentezleyeceyiz...:) sentez nedir bir öğrenebilirsek tabii ... kimi 1'de bile ayrılık görür kimi 2'de bile bir bütünlük... bilemiyorum... sadece Y en güzeli.. lakin önü arkasına konulacak her harf değerli, çok değerli... ÇOK DEĞERLİ..
saYgı değer nesildaşım..
eksik olma aksi olma hep ol:))
black_sky
Eksik olma aksi olma ve hep ol dedim nesildaşım.
Sağlıcakla
Şurdan bi bomonti, abide-i hürriyet uzatır mısın kardeşim, sana zahmet... Babana... Duyumsayan yüreğine rahmet :)
Müsait bir yer yok kaptan, bizi ilk sessizlikte bırak lütfen ! Sevimsizler lütfen arkalara doğru kayalım biraz...
Sığışamayanlar, basamakta kalanlar, dost bardağında çayın çöpü ziyaretçileriz biz, birazdan ineriz...
Sahir Neva tarafından 10/5/2020 2:02:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
bir önceki yazımın yorum sohbetlerinde senin ruhunu çoğ çağırdık amma yoktun..orayla ilgilenin lütfen..:))
katkı için teşekkür ederim..
Yinsani
black'e türkçe rumuz için uğraştık amma bulamadık daha...
Sahir Neva
ve galiba resme
kendimizden bakmaya başladığımızda değil m?
sence?
eyvallah.
Yinsani
himmet aygüt
o dünya yok anladın umarım !
sen anlamazsın be oğlum, bilirim, bilirim bilmesine de,
sen nasıla, neye yorarsın bunca gülüş ve yorumları bilemesem de...
,velhasılı kayıplar hep arkanda oğlum, "yüzlerce soğuk namlu" dediği gibi ozanın...
kalem de çok hayatta yokları geç derdi ebem,
dinlemedim. dinlemeliymişim meğer...
suç üstü oldum ebem, ne çok kendine gözyaşını bilmeyenin orta yerinde.
affet..