- 632 Okunma
- 16 Yorum
- 6 Beğeni
BİR ANNEDEN MEKTUP
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kar lapa lapa yağıyordu. Küçük kız sevinç çığlıkları atarak koştu koştu, yerlerde yuvarlandı her yeri kar oldu. Saçları, elleri, yüzü, kırmızı paltosu, mavi pantolonu ve ayakkabısı...
Annesi endişeli gözlerle izliyordu minik yavrusunu; üşütmez inşaallah diye fısıltıyla söylendi, kendi kendine.
Gülümsedi ve seslendi:
-Melisa kızım hadi eve gidiyoruz artık, geç oldu baban işten gelmiştir bile.
-Yaaa ben gitmek istemiyorum!
-Hadi ama, baban kızacak.
-Ben sevmiyom O’ nu...
-Aaa çok ayıp! O senin baban...
-Hayır babam değil! Diye sözünü kesti annesinin.
Ağlamaya başladı; "Eve gitmek istemiyorum. Kocanı sevmiyorum. O bana hep kızıyor. Sevmiyorum ben O’nu O bana şey...
Tam o sırada uzaktan koşarak gelen çocuğa dikkat kesilen küçük kız konuşmasını yarıda keserek sevinçle çığlık attı:
-Ağbiii!
-Anne ağbim geliyor bak! Ağbim geldi. Ağbim geldi yaşasın!
Sarmaş dolaş oldu iki kardeş. Her ikisi de sevinçten ağlıyorlardı. Koşarak gelen çocuk on yaşlarında bir erkek çocuğuydu. Kardeşini bırakıp annesine koştu. Sımsıkı sarıldı. Annesi şaşkınlık içinde sordu:
-Oğlum nereden çıktın sen!
Sımsıkı sarıldı oğluna. Yavaşça süzüldü yaşlar gözlerinden. Şimdi üçü de hüngür hüngür ağlıyorlardı. Düğüm gibi oldular, sımsıkı bir düğüm...
Üçü birbirlerine kenetlenip yere oturmuşlardı. Kucaklaştılar, tekrar tekrar sarıldılar. Yerde bembeyaz kar, gökyüzünde masmavi bulutlar, etrafta kimsecikler yoktu.
-Akşam yemeğinde misafirimiz var, dedi Nevin Hanım ürkek bir ses tonuyla kocasının yüzüne bakmaya korkarak.
Şaşırmıştı kocası evde kimseyi görememişti.
-Kim gelecek ?
-Şey!.. Aslında geldi...Melisa’ nın odasında. Mehmet geldi, oğlum...
Suratı değişti, bir anda öfkeyle ayağa kalktı. Hamit Bey hırsla karısının koluna yapıştı ve sıktı tüm gücüyle...
-Kimden izin aldın? Kızına baktığım yetmedi demek ki. İstersen sülaleni doyuruyum. Ben de para çok tabi... Karşında enayi mi var senin?
-Çabuk gönder o çocuğu! Yoksa elimden bi kaza çıkacak...
-Hamit lütfen, misafir diyorum. Bizimle kalmaya gelmedi lütfen. Bağırma ne olur. Duymasın sesimizi lütfen bağırma! Bir gece kalacak. Sabah babam gelip alacakmış.
Hamit Bey bağırdı, Nevin Hanım yalvardı...
Hamit Bey ikna olacak gibi değildi. Baktı olmayacak Nevin Hanım sustu.
Omuzları düştü. Başı önünde gözleri dolu dolu:
-Tamam Hamit yeter, anladım...Hem de çok iyi anladım ben seni."
Kızının odasına girdiğinde oğlunun yüzüne bakamadı bir süre.
Mehmet yavaşça kalktı yerinden. Elindeki zarfı annesine uzattı. İki kardeş ağlamaktan kızarmış gözlerini kaçırdılar annelerinden.
Akan göz yaşlarını çocuklar görmesin diye gizlice sildi. Başını kaldıramadı yerden.
Zarfı aldı açtı. Okumaya başladı.
-Sevgili kızım! Ben bir anneyim. Sen de öyle. Senin çocukların benim de torunlarım. Aynı zamanda benim de çocuklarım sayılır."
Nevin Hanım dayanamadı. Ayakta duramadı çöktü yere. Başı dönüyordu.
Elleri zangır zangır titriyor, annesinin yazdığı mektubu elinde zor tutuyordu. Devam etti okumaya.
-Mehmet’i tembihlemiştim. Sorun çıkarsa bu mektubu sana verecekti. Her şey yolunda giderse hiç okumadan bana geri getirecekti. Bu gün oraya özellikle gönderdim Mehmet’i...Senin canın ciğerin evladını bir gece misafir kabul etmeyen bir adamdan çocuklarına baba olmayacağını gör istedim.
Üç sene oldu. Ama gördüğün gibi Hamit aynı Hamit. Ayda bir zaten oğlunu gelip görüyor seviyor hasret gideriyordun. Ağbi kardeş birbirlerini unutmasınlar diye sürekli iletişim içindeydik. Fakat dün akşam Melisa ile konuşunca çok önemli bir karar kaldım kızım. Sen istersen kocanla evliliğine devam et. Ama bu akşamdan itibaren Melisayı’ da Mehmet’le birlikte bana gönder.
Baban dışarıda sokağın başında bekliyor olacak. Anneyim dedim mektubun başında. Annelik demek fedakarlık demek. Annelik demek özveri demek. Annelik demek dinlenmeyi bilmeden yorulmak demek. Evet seneler beni çok yordu. Ama dinlenmeyi kendime reva görmüyorum. Ve tekrar iki çocuğu büyütme görevini seve seve üstlenmeyi kabul ediyorum. "
Nevin Hanım hıçkırıklarla sarsılıyordu şimdi. Mektup ıslanmıştı. Yazılar birbirine karışıyordu. Nevin Hanımın aklı gibi.
Annesi ne demek istiyordu. Neden böyle bir karar almıştı. Korkmaya başlamıştı...
Duymak, bilmek ve öğrenmek istemediği bir şeylerin kokusunu alıyordu. Okumaya zorladı kendini. Çocuklar da ağlıyordu.
Sarılmışlar birbirlerine annelerini izliyorlardı.
Mektup bitmek üzereydi. En alıcı yeri okumuştu Nevin Hanım...
Okuduğu cümle yıldırım gibi düşmüştü yüreğine; adeta yangınlar çıkmıştı. Alev alev yanıyordu içi...
Ağlamıyordu artık. Donuk bir yüzle bakakalmıştı mektuba...
-Kızım, dün akşam telefonla konuşurken Melisa bir soru sordu bana. Bu soru aklımı başımdan aldı. Hiç gecikmeden bir karar vermeliydim. Bir anne aynı zamanda çocuklarının koruyucu meleğidir. Her türlü kötülükten korumalıdır O masumları...
Hatta en ufak bir şüpheye bile düşse harekete geçmeli bir an bile tereddüt etmeden gereken hamleleri yapmalıdır hiç korkmadan!
Melisa bana; gerçek babam beni küçükken dudağımdan öpüyor muydu? Babalar öper dedi. Hamit Babayı hiç sevmiyorum. Ağzı çok pis kokuyor..."
Daha fazla dayanamadı Nevin Hanım...
Mektup elinden kaydı düştü yere. Bir süre öylece kalakaldı. Yarım saate yakın hiç konuşmadan oturdu.
Sanki tüm bedeni ruhu gibi buz kesilmişti. İçinde yangın harlanırken, dışında buz...
Hiç ses yoktu odada. Sanki eşyalar, duvarlar, her şey ama her şey, donup kalmıştı. Zaman durmuştu sanki!
Çocuklar hayretle ve korkuyla annelerini sessizce izlerlerken; sessizliği içeriden Hamit Bey’ in sesi böldü:
"Ben kahveye gidiyorum. Geldiğimde görmek istemiyorum o çocuğu!..
"Duydun mu?
"Manyak garı?
"Gönder O p....i
...
YORUMLAR
Ne ahlak kaldı ne namus. Yazık ki bunlar öykülerde kalmıyor yalnızca...
Gidiş nereye bilemiyorum.
Çok duygusal bir yazıydı.
Paylaşım için teşekkürler...
asude_vuslat
Sayfama hoş geldiniz.
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.
Saygılar...
asude_vuslat
Sayfama hoş geldiniz.
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.
Saygılar...
Tebrik ederim efendim. Güne düşen yazınızı...
Çokça önemli ve yürek yıpratan bir konu...
Sevgi ve selâmlarımla.
asude_vuslat
Sayfama hoş geldiniz.
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.
Saygılar...
asude_vuslat
Sayfama hoş geldiniz.
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.
Saygılar...
asude_vuslat
yorum yapan arkadaşlar da öyle
ama ben yorumlar içinde günün en etkili yorumunu sizin yorumunuz olarak değerlendirmek istedim
ve
sizi günün annesi seçmek istedim kabul ederseniz tabi ki
sevgilerimle güzel anneye selamlar...
Güne gelen yazınızı ve sizi kutlarım, çok üzüldüm. ne yazayım bilmiyorum. Sevgiler.
asude_vuslat
Sayfama hoş geldiniz.
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.
Saygılar...
asude_vuslat
Sayfama hoş geldiniz.
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.
Saygılar...
Ben sizin mesleğinizin bu konularla alakalı olduğunun kanısına vardım. Belki de yaniliyorumdur. Çünkü konularınız genelde aile ve çocuk arasında gidip geliyor. Yani hayal ürünü olmadığını düşünüyorum yazdiklarinizin. Acı ama gerçekler. Okurken tüylerimizi diken diken ediyorken bunları yaşayan insanların hislerini düşünemiyorum bile.
asude_vuslat
yorumun beni onurlandırdı
çookk teşekkürler hikayelerimi okuyan insanlara bir nebze olsun faydam dokunuyorsa ne mutlu bana
kıssadan hisse babında
isabella yine gel (:
Daha önce okuduğum bir yazınız. Dilerim kendinizi tekrar etmiyorsunuzdur.
Özellikle aile içi ilişkilere önem verdiğinizi ve bu işin hakkını verdiğinizi yazılarınızdan müşahede ediyor başarılarınızın daim olmasını diliyorum.
asude_vuslat
Kayıt Tarihi:14 Nisan 2017 Cuma 12:21:32
eski bir çalışmam
bazı düzeltmeler yaparak tekrar okunsun istedim
çocuklarımızı koruyalım her türlü kötülükten mesajını tekrar tekrar vermenin faydalı olacağına kanaat ettim
sayfama hoş geldiniz teşekkürler yorumunuz için...
asude_vuslat
yazılarınızı beğeniyle okuyorum özellikle anılarınızı tatlı bir hikayelendirmeyle kaleme almanız çok güzel oluyor
yüreğinize sağlık teşekkürler kendi adıma
hoş geldiniz sayfama...
saygılarımla efendim...
En acı en pis en iğrenç duyduğumuz tanık olduğumuz gerçek!
Okurken dahi ürperdim, dinledikçe yerimden kalkamıyorum.
Allah kimseyi evladına kör olacak noktaya getirmesin.
Yaşanmasın adı sanı dahi yürek sızlatıyor..
Kaleminiz daim olsun..
asude_vuslat
Allah razı olsun
sayfama hoş geldiniz yorum için teşekkürler
selam ve dua ile...
Bu ham alcak zihniyet it-lere kurban olsun diyor, tüm rezil ve reziliklerin pan zehiri olan sadri islam`In hayata ve devlete hakim olmasi dilegiyle,..Yüreginize kaleminize saglik
asude_vuslat
sayfama hoş geldiniz
yorum için teşekkürler ediyorum
selam ve dua ile...
Daha önce de bu hikâyeyi okumuştum,nerde okuduğumu hatırlamıyorum ama Hamitler den istemediğin kadar var artık bu ülke de.
asude_vuslat
Kayıt Tarihi:14 Nisan 2017 Cuma 12:21:32
(eski bir çalışmam )
bazı düzeltmeler yaparak tekrar okunsun istedim
çocuklarımızı koruyalım her türlü kötülükten mesajını tekrar tekrar vermenin faydalı olacağına kanaat ettim
sayfama hoş geldiniz teşekkürler yorumunuz için...
İşte bu...
Acı ama gerçek.
Acılarda yazılmalı derim hep.
Tabii böyle güzel yazılacaksa.
Tebriklerimle...
asude_vuslat
Sayfama hoş geldiniz.
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.
Saygılar...
Güzel yazıyla ilgili düşüncelerimi iki kısma ayırmak istedim.
Birinci kısım;
Yine edebi cümlelerle süslenmiş, yaşadığımız toplumun önemli ve de çok gerçek olan bir sorunu edepli bir üslupla anlatmışsınız, kaleminiz daim olsun.
İkinci kısım;
Değerlerimiz vardır can çekişen, eğitimsiz - görgüsüz cahil insanların ayakları altında ezilen... Bu hikaye yaşanmış ya da yaşanmamış ne fark eder, çağdaşlıklardan dem vurup sapıklık batağına saplananlar... lanet getiriyorum, ahlaksızların yüzüne ..!!!
Dün yayınlanan "KIRK ÜÇ KOCA YIL" adlı yazımı sanırım okuma fırsatınız olmamış, topluma bir mesaj olur dileğiyle kaleme aldık...
Ham - itleri ben de lanetliyorum.
Saygılarımla Efendim...
asude_vuslat
yorumunuzla değer kattınız yine
"Dün yayınlanan "KIRK ÜÇ KOCA YIL" adlı yazımı sanırım okuma fırsatınız olmamış, topluma bir mesaj olur dileğiyle kaleme aldık..."
evet görmedim
bazı yazılarınızı daha sonra okumak için bekletiyorum
zaten okuduğumda bir iz bırakıyorum çoğunlukla
bırakacağım yorumdan hoşlanmayanlara da saygı duyuyorum
okuduğum kalemlerdensiniz
romanınızı da takip ediyorum
tekrar hoş geldiniz
saygılarımla...
asude_vuslat
Yüreğimde derin sızı oluştu bu yazınızla.
Bir kız çocuğu babası ve dünyalar tatlısı 20 aylık kız torunu dedesi olarak.
Hem de kâğıt kesiği bir sızıyla.
Hayat bu "kimisi zevk-u ssafa da, kimisi cevr-ü cefa da.Kimisi makro bazda kimisi de mikro bazda"
Harika bir konu ve bir yazı.
Takdirlerimle, tebriklerimle efendim.
Bir istirham da bulunsam.
"sessizliği içeriden Hamit Bey'in sesi böldü"
Cümlenizdeki "Hamit Bey'in" kısmını "ham-it" olarak değiştirseniz kısmen de olsa "hak" yerini bulacak düşüncesindeyim.
"ham-it"
"ham-it"
"ham-it"
En içten sevgi ve selamlarımla efendim.
Mehmet İmran Sevinç tarafından 10/4/2020 7:33:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
asude_vuslat
yorumunuzla değer kattınız
"ham-it"
"ham-it"
"ham-it"
evet çok iyi fikir o güzel ismi hak etmiyor o zihniyeti taşıyan kişiler
'o insan' diyemiyorum ne yazık ki ):
saygılarımla efendim...