- 283 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BU BİR AŞK YAZSI
Henüz ortaokul birinci sınıftaydım
Yüreğimdeki fırtınaları dindirmenin nâ-mümkün olduğu çağda.
Adını bile bilmiyordum kasırgaların; şu beni geceleri uykusuz bırakan, gündüzleri savuran bilinmeze.
Sanmayın ki karşılıksız bir aşka yada platonik bir ihtirasa kapılmıştım.
Belki kapılmak istiyordum, kendimi teslim edip o ölümsüz iksirden bir yudum da olsa tatmak istiyordum.
Ve şu dörtlük döküldü mısralara; yazmaya ilk adım diye anımsadığım, bana göre o ölümsüz dörtlük.
Ben seni bir gonca iken sevmiştim;
Şimdiyse açılmış bir gülsün.
Seni ilk ben koklamak istemiştim;
Şimdiyse koklanmaktan gazel olmuş dökülmüşsün.
Aman Allah’ım!
Ne dörtlüktü o!
Kimdi, neydi o gonca iken sevdiğim?
Koklanmaktan gazel olan kimdi?
Üstelik bunu kendime sadece şiir için alıp köşe bucak sakladığım bir defterin ilk yapraklarına karalamıştım.
O gün bu gündür, sevginin, aşkın yüceliğine inancımdan, sevmenin yürekte yarattığı saflığa ve temizliğe boyun eğişimden sıyrılamadım bir türlü.
Aslında sıyrılmak da istemedim asla.
Çünkü bu evrensel bir hissin, Türk’e özgü, yüreği maddiyatın istilasından korunabilmiş bir Anadolu ferdine özgü yansıması olan aşktı.
Ona özgü bir sevdaydı.
Ona özgü bir sevgiydi.
Üzerine türküler dizilen, uğruna ağıtlar yakılan, vuslatının bile haz verdiği hisler yumağıydı.
Şimdilere bakıyorum.
Sevgiler istilaya maruz.
Sevdalar işgal altında.
Aşklar şehvete yenik düşürülmüş; topyekün bir saldırıyla.
Bilmem dikkat ettiniz mi!
O sihirli ekrandan sundukları dizilerin aşk mantığını irdelediniz mi hiç?
Alın size Halit Ziya Uşaklıgil’in Aşk-ı Memnu’sundan uyarlanan dizi
İhanet üzerine hem de amcasının karısıyla yaşanan ihanet üzerine kurulu bir aşk.
Yahu ihanet bu, ne aşkı!
Nesep birliğinin dinamiti sayılan İHANET.
Ya Reşat Nuri’nin romanından uyarlanan Yaprak Dökümü’ne ne demeli?
Hayatını entrika ve ihanet üzerine kuran Ferhunde Gelin’in yasak aşklarının masumane bir duygu olarak yansıtılmasına?
Ekranlardaki kadın programlarında Ferhunde’nin ihanetlerini meşrulaştırmaya yönelik sokak röportajları neye hizmet ediyor düşündünüz mü hiç?
Ben söyleyeyim;
Gelecek neslin, mahremiyetini paylaşmasını meşrulaştırıp, nesep birliği kaybolmuş bir toplum yaratmanın ilk merhalelerine.
Sevgisini, sevdasını, aşkını kirlettiğiniz bir neslin, sadakatsizliği, ihaneti meşru sayan bir geleceğin, maneviyatı reddedip materyalizmin dişlileri arasında yok olmasından başka neye hizmet ediyor Allah aşkına?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.