Çevresi İnsanlığın
Hazar Türkleri vardı denir, Din olarak Yahudiliği seçmişlerdir. Neden olarak Batıdan Roma, Güneyden Arap baskısı kalmışlar ve iki gücün arasında denge politikası güttükleri Muhammedi ve İsevi baskılara da direnebilmenin çaresi olarak ikisinden farklı bir din seçtikleri yazılır.
Türk vardır Karadeniz Kuzeyini Kırım Bozkırları, daha doğrusu Kıpçak bozkırlarını geçerek Avrupada Tuna civarına yerleşen Macarlar ve Bulgardan İseviliğin etkisi altına girmişlerdir. Malazgirt savaşında ise kimi Türk boylarının (Romanın-Bizansın paralı askerleri olarak katıldıkları) ve savaşın başında veya ortasında kimi Türk simgelerinden, tuğlarından etkilenerek taraf değiştirdikleri söylenir, yazılır çizilir.
Yanlışım yoksa Mete Hakan, Teoman Hakanı Çinli prensesler ile evlenmesi ve Türkü sahipsiz bıraktığı için öldürdüğü söylenir, bir av esnasında kendine tabi olan askerlerine uzaktan ok yağmuruna tutturduğu söylenir, yazılır.
Türk vardır, Tolunoğulları olarak Mısırda, Cihangir Şahlar olarak Hindistanı yönettiği yazılır, çizilir anlatılır.
Peki, şimdi sorulması gereken soru şu: Türk şimdi nerede?
Roma ve Hira arasında zihinleri sömürülen bir millet miyiz? Yoksa yeniden cumhuriyetle birlikte çağı yakalayarak bu çağa da tamgasını vuracak bir güç müyüz? Bizi bir arada tutan güç ne? Millet kılan özellikler nedir?
Peki, Emevilerin yaptığı Türk katliamlarını nereye koyacaksınız? Araplar tarihte ilk defa İslam yayılmacılığı, ganimet anlayışı ile Arap imparatorluğu kurdular sonuçta. Tarihi gerçek bu değil mi? Türk obaları kendi aralarında devamlı çelişirken ve çekişirken zamanında Arapların yayılmacı politikası ile bazı Türk Beylerini etkiledikleri malum, aynı Çinliler gibi.. İpek Yolu mücadelesini araştırabilirsiniz aslında.
Çevremizde Yunan medeniyeti nedir, Akdenizin altında Mısır Medeniyeti nedir, Arap medeniyeti, Yukarıda Rus, ortada Fars, diğer güneyde Çin ve batısı da Avrupa medeniyeti ile sarılmış bir haldeyiz gerçek bu. Bu medeniyetleri nasıl tanımlarsınız? Tanımlamak lazım, tanımak için. Buna dinlerin güçü yetmiyor. Madde ve mana dengesini kurumadık, birine fazla ağırlık verince diğeri eziliyor madde ezilince ruhu sömürülüyor.
Kah paralı askeri, kah Pazar durumunda.. Bu kullanılma neden?
Beş hilal bölgesi, Ortadoğu denilen yer İbrahimin (yani İbrahim peygamberin gezdiği yerler) yanlışım yoksa günümüzden Muhammedilik 1500, İsevilik 2000, Yahudilik 3000 dersek günümüzden 3500 yıl öncesindeki bir ibranilik, aremilik kültürünün etkisi hala devam ediyor, bu bölge bunu dinler ile devam ettiriyor. İşin en ilginç yanı ise; İseviliğin Kudüs gibi yerlerden İtalyaya Romaya taşınması ve Vatikan olarak ortaya çıkması, çok düşündürücü.
Sadece bu 3500 yıllık serüvende Türk nerede, nasıl etkilendi, niye etkilendi.
Diğer bir boyutuyla; Mısır, Roma, Osmanlı ve Amerika arasında devir ettiği düşünülen bir tarihsel bilgiden bahsediliyor. Gel bir de buradan yak. Amerika son yüzyılın egemen gücü; Newyorku, Waşingtonu imar planlarını kimler çizdi? Yerleşim nasıl yapıldı, Fransız İngiltre İspanya bunun neresinde?
Sömürülme nedir? Türk bunun neresindedir. Kendimizi kandırmayalım. Din en güzel sömürü ve siyaset aracı olmuştur. Hala bunu yemek isteyenleri bilemem.
Diğer bir boyutuyla Hititler ile Mısırın çekişmesi coğrafi midir, Sümerler tüm dinlerin öncesinde yaşamış bir uygarlık. O uygarlığa da bakarsak, uzaydan geldik 5-6000 yıl önce. Aslında bizi uzaylılar; kendi gezegenlerinim atmosferinin bozulmasını önlemek için Dünyada bulunan Altınları çıkarmak için Yarattılar veya ürettiler veya maymunun dnasını değiştirdiler. Bu antik uzaylı anlayışını da Şeytan konusunu irdelerken az çok yazmıştım.
Tüm bunları hiç düşünmeden, oh ne ala, devşirilmiş şekilde Araba, Avrupaya, Yahudi oyunlarında piyon olalım bize Türk’e biçilen gömlek bu değil mi? Bu gömlek bana sığmıyor dostlar, sizler nasıl bu gömleği giyebiliyorsunuz ki? Hangi akıl, öngörü ve inançla din olsun, izmler olsun, ideolojiler olsun kendinizi kaptırıyorsunuz.
Bir Türk Tamgası var baktığımızda coğrafyamıza. Bu nasıl diriltilecek muamma, yoksa sömürülüp gidecek miyiz, yukarıda saydığım medeniyetler ve kültürler arasında; pestilimiz mi çıkarılacak.
Günümüze dönelim, çekişen düşüncelerimiz Cumhuriyetçilik, dini milliyetçilik, muhafazakarlık, Türkçülük… Ortada görülmeyen sadece Türkçülük. Böyle yürüdük mü vay kafatasçı…
Bir kesim Cumhuriyetçiliği Batıcılık olduğu için istemez, Bir kesim Türk İslamı ve İslamı Muhafazakarlığı dar kapsamlı bulduğu için, geri düşünce olarak gördüğü, bulduğu için istemez. Herkes bir şekilde ikiye ayrılır ayrılır.
Lakin bizi bu coğrafyada diriltecek bir Türkçülük var görünen o. Lakin bu dar kapsamdaki ırkçılık değil. Medeniyetlerin anlayışları arasındaki bir ideal veya teşkilatlanma. Lakin yok görülmüyor.
Herhangi bir medeniyetin insanı ile insani ilişkiler bir yana kurulabilir, zaten dünya tarihi bolca siyasi evlilikler ve kültür kesişimleri ile dolu. Ancak devlet bazlı, otorite bazlı baktığımızda bunun mümkünatı görülmüyor.
Hadi diyelim yapay zeka. Ona da bir yüzyıl var gibi daha, lakin o zaman geldiğinde bu yazıyı okuyanların yani bu yıl okuyanların yüzde 100 ü ölmüş olur.
Dünya üzerinde bir sistem değişikliği oluyor, bunu tüm düşünce ve grafiklerde görüyorsunuz. Bundan kaçışımız yok. Abd deki birkaç şirketin büyüklüğü onlarca devletten daha büyük. Biz ise din ile din gömleği giydirilmiş milliyetçilik ile dünya arenasında kalabilir miyiz; düşünün?
Biz önümüzdeki yüzyılda Türkü diriltebilirsek, yapay zekaya da Türk tamgası vurabiliriz, yoksa bu coğrafyada sadece izleri kalmış bir uygarlık, millet olarak kalırız.
Tahmin ediyorum ve haklısınız keline sürecek tarağı yok, neydi; gider uzay gemisi yapmaya mı?
Ihh yani..
Özet geçelim; Çevremizdeki kültürler belli, bu kültürlerin arasında nasıl kalacağımız muamma.
Doğuda Çin kültürü
Kuzeyde Rus kültürü
Ortada kalmış Fars Kültürü
Güneyde Arap kültürü
Güneyde Mısır kültürü yine
Batıda ise Avrupa ve Abd kültürleri..
Herkes neye inanırsa inansın lakin kayboluyoruz, asimile ediliyoruz. Türk; tehlikeyi atlatabilmiş değil, hiç olmadığı kadar uçurumda.
Neyse bulaşıklar birikmiş yine..
Şaman mı derviş mi, de bakem, hangisi.
Bireyi neden ilgilendirir ki tüm bu konular. Beni, seni neden ilgilendirir..
Laf ola sanki dibi yırtık torba dola.. Bana ne düşsün toprağa çürüsün, gökten düşen üç elma..
YORUMLAR
kimin nerede olduğundan bize ne kardeş,
bizim nerede olduğumuz sorusu daha değerlenirken.
bu gün dört buçuk yaşındaki Emir güneş daha büyük dedi, senin dile getirdiklerinden:),
eninde sonunda Emir'ler kazanacak, ey karanlık bunca çaban nafile !
Dünyevi'ler bulaşık yıkasın, ben gibiler içsin ve birileri doğruyu deyip ve birileri ortaya konuşsun, sen ey değerli can, Emir, sorgulamalardan vazgeçme dünyayı oğul...
eyvallah.
Yinsani
himmet aygüt
Nesildaşım gaza gelip yapılan haraketler ne kadar kalıcı olur tahmin edersin. Artık bizi sanırım bu hale getirdiler...düşüncesiz,plansız, sadece dürtüsel harakete geçen kişiler.. hani hep dendi ya; duygusal bir milletiz falan..bu lafı bile bizi evirip çevirmek için kullandılar anlaşılan...
Eğitimin geldiği yer, teknoloji, tarım, ekonomi....ortada...
Ortada derken uçtuk gidiyoruz ;))
Ama nereye...hani laf vardır; bindik bir alamete gidiyoruz kiyamete;))
Aha da işte tam böyle..
Işte bugünde akşam oldu...Nesildaşım...
Sağlıcakla.
Yinsani
diğer konu mu, evet dürtü... hayvansal veya bitkisel dürtü bunları insansal zihinsel ilimsel yapabilirsek yani hatta gönülsel ve safsal :))
teknoloji aldı başını gidiyor.. dünyanın tüm yörüngesini kaç uydu kaplar ki acep???:)
Yinsani
katkınız için teşekkür ederim.
çaresizlikleri oynuyoruz belki de, bilemiyorum.
neneh.
Yinsani
yani binde 2 (%0,2) oranında gökyüzüne hakimiz bir bakıma da, konu konuyu açtı..
teşekkür ederim.