- 490 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Türk edebiyatında "Popülizm"
Türk edebiyatında "Popülizm"
Neden bu yazarları Sürekli gündemde tutup, sürekli popüler yapıp, sürekli çok satanlar listesinde gösteriyorsunuz?
O kadar kitap okumuş biri olarak, ben Orhan Pamuğun yazarlığını ve karakterini ve söylemlerini hiç bir zaman sevemedim. Nobel almasına vesile olan kitaplarını da okudum, Bana göre basit edebi değeri olmayan, sıradan resimlerle dolu basit denemeler romanlar. O günde aynısını söyledim bu günde aynısını söylüyorum. Ödülün siyasi ve haksız olduğu gün gibi aşikar. O kadar saygıdeğer gerçek yazar ve roman varken bu ve bunun gibi bir kaç yazarın kim olduğunu bilemediğim güçler tarafından sürekli gündemde tutulup, ödüllendirilmesi, sürekli popüler yapılması, her daim çok satanlar listesinde gösterilmesi ve rağbet ettirilmesi ülkemiz edebiyatı ve diğer yazarlarımız adına çok büyük bir saygısızlık, haksızlık ve acınacak bir durumdur. Bundan sonra Türk edebiyatını yöneten ve yönlendirenlerin daha hakkaniyetli olmasını rica ediyorum.
"Serdal Göçmen"
YORUMLAR
"bundan sonra Türk edebiyatını yöneten ve yönlendirenlerin daha hakkaniyetli olmasını rica ediyorum."
Haklı yakarışınızın talihsiz cevabı aslında son cümlenizde kendini ele veriyor.
Türk basın-yayın hayatını yönlendiren- direbilecek bir kaç eleştirmen ve bir kaç yayın evi var kuşkusuz..
Ama aslolan,
Kanaatimce Edebiyatımıza çöken popilizm değil mesele, mesele popilist kültürün Edebiyatının gözümüze sokulmasıdır.
Nobel ( kıymeti kendinden menkul olsa da ) ödül dünyasında ki yeri ve saygınlığının tezahürüne malik olabilecek başta Ahmed Hamdi Tanpınar, üç Kemal ( Orhan Kemal, Kemal Tahir ve Yaşar kemal ), Yakup Kadri , Hüseyin Nihal Atsız ve daha burada sayamayacağım en az 20 yazar ve şairimiz ve günümüz yazarları olduğunu düşünüyorum.
Atalarımız, “Mârifet iltifata tâbidir / Müşterisiz metâ’ zâyidir” demiş.
Ne yazık ki edebiyatımız piyasa mantığına mukarrib br hal almış ise o metayı talep eden ve asıl yönlendirici güç olan okur kitlemizin kendine gelemesi, kendini aşamamasıdır edebiyatımızın derdi..
Özetle, Elma kurdu yutmamıştır; kurt elmayı içerden kemirir olmuştur.
En içten selam ve saygılarımla,
Sahir Neva tarafından 9/17/2020 12:21:27 AM zamanında düzenlenmiştir.