- 682 Okunma
- 7 Yorum
- 5 Beğeni
Bir Tutam Yenilgi
Demir gibi dövdü beni, demir gibi eriyip akıştım...demir gibi dövdü, demir gibi şekil aldım, demir gibi soğudum, demir gibi sertleştim.
Kusursuz değildim onca uğraşa rağmen kusursuz olan dışımdı, kusurlu olan içimde saklı kaldı.
Akıp erimedim o günden sonra...yandım ama akmadım...sert, soğuk çoğu zaman anlamsızdım...uyduramadım dışındaki kusursuzu içimdeki kusurluya ..eksik kaldım, kilidim düştü içimde mahsur kaldım.
Yankı yaptı ara ara sesim, demek ki içimde boşluklar da kalmıştı. Dışım kusursuzdu bu yüzden hiç sızamaz sandım içimdeki kusurlar toprağa.
Savruldum durdum oradan oraya, kırılmaz sandım kendimi. Serttim demir gibi sert, dayanırım sandım her darbeye. Gözümü karartmıştı dışımda saklı diye düşündüğüm sihir, içimi saklayan örtüyü delemez sandım hiçbir zorluk.
Yanıldım...öyle büyük bir yanılgıydı ki bendeki ufacık bir rüzgarda paramparça olunca, düşünemez oldum. Anlamadım başına geleni bile...içim dışıma taştı, ben yine inkar ettim...pas tuttum, ben yine görmezden geldim...kırıldım en sonunda, gururuma yediremeyip gizledim.
Demirdim ben hani, demir gibi dövmüştü beni , demir gibi eritip şekil vermişti, demir gibi soğuyup sertleşmiştim...ama kum gibi dağıldım sonunda...kum gibi uçuştum etrafa...
Dışım kusursuzdu belki ama içim kusur doluydu...sonuçta bir bütünü oluşturan bir parçam böyle kusurluyken istesem de sağlam kalmazdım...
Sonsuza aktım...sonsuza karıştım...dilimden döküldü son sözlerim...
Demir gibi dövdü beni,demir gibi serttim...hani..niye böyle kum gibi dağıldım...
( y )
YORUMLAR
Sevgili black_sky,
Onur Ünlü'nün Shakespeare takıntısı malumdur. Ve bana göre Türk sinemasının başyapıtı sayılacak filmi " Sen aydınlatırsın geceyi" bu yazıdan sonra çok güzel gider; izlemişsek tekrar izletir. Şiirlere fon müzik dekoru varsa, bu yazının dekoru da benim nazarımda bu film oldu :) sevgiler...
black_sky
Çok fazla türk filmi izlememe rağmen ilgimi çeken ve çok beğenerek izlediğim bir filmdi. Tekrar etmekte fayda var sanırım..artik adıda geçti hatta şart oldu.
Güzel bir filme eslik edebildiysem ne mutlu bana.
Değer kattınız yorumlarınızla eksik olmayın.
Sevgiler ve selamlar benden
İnsan, maddenin dördüncü halı...fazla olan eksik mi henüz onu bilemedim. Ama bildiğim insan, insan gibi olmalı.
black_sky
Insan , insan gibi olmalı. Insan tanımı yaparken elemeye çalıştığımız her şey bir parçayı götürüyor bazen. Iyi olmalı demek ki kötü de var, vicdanlı olmalı demek ki vicdansız da var...negatif olan her şeyi insan tanımından atmalı mi yoksa olmamaya çalışmak adına unutmamalı mi...
Hani bir hedef koyarız kendimize unutmamak için duvara asariz ya...seytan bu yüzden yok muydu...ibret almak için ornek almak için değildi sanırım. Ama insan olacaksak , insan gibi olmalıyız...
Üstad düşündürdü beni yorum...dogru söze ne denir...
Eksik olma dilerim.
Saygı ve selamlarimla
katılaşmanın sonucu toz olmak, savrulmaktır, lakin hamur olmakta vardı işin ucunda.. ;)
black_sky
Değer kattınız yorumlarınızla eksik olmayın
Saygılar ve selamlar
yenile yenile güçlenirsin sen şüphesiz.
küllerinden doğan anka misali
ve kusursuzluğumuzla değil kusurlarımızla biz oluruz en çok ve daha güzel..
düşünsene her birimiz kusursuz olsaydık ne kadar sıkıcı olurdu her şey..
Farkındalık yarattığın için teşekkürler.
Sevgilerimle çok..
black_sky
Farkındalık yaratabildiysem ne mutlu bana.
Eksik olma dilerim.
Sevgilerimle
cevher sağlam ise vur vurabildiğim kadar kıvılcımlar aydınlatsın geceyi, her biri kuyruklu yıldız olsun kıvılcımların, insanlar dilek tutsun, kimi kehanet desin, kimi mucize..
örs de biz, çekiç de biz, suyu da biz, demirin bile suyu çıkmalı.. kum tanesi bile ağır geldi sonunda. dağılan toparlanır, susayan sulanır, şekli bozulan yeniden şekillenir.. içimiz de dışımız da bir ise...her yenilgi bir zafere hazırlanır...:))
fazla mı edebiyat parçaladım nesildaşım bilemedim..
en dileklerin gerçekleşsin.
güneşe vurmalı çekici..
saygı sağlık ve huzur dileklerimle..
Y'den.
black_sky
Kum bile fazla gelir kim bilir küçük bir zerre olur gideriz evrende..
Çokça teşekkür nesildaşım eksik olma aksi hiç olma ama hep ol...
Y den saygılar ve selamlar olsun
n.asım
hep yenisi doğar,ay kuşağının,,eskiside hocanın dediği üzre,,:)
Hocam, yeni Ay doğunca eskisini ne yaparlar?
– Bunu bilmeyecek ne var, kırpıp kırpıp yıldız yaparlar,,:)
y kuşağı,ay kuşağından doğar arkadaşlar,lütfen,,,ay kuşağından,size sevgiler hürmetler,,:)
Yinsani
Y'den selam hürmet canlara, insanlara...
yanlış bilinir,demir değil, kum sağlamdır,aynanın bile ham maddesi,,:)
ince memedde, hürü ananın 'demir olsam çürürdüm, toprak oldum dayandım' sözü gibi,
demir de çürür,toprak olur nihayeti,,biz kum olalım,varsın olsun,dağılalım,,:)
dolu bir yazıydı,güzel adam,toprak dolusu,,
çok hürmetle,,,
black_sky
Varlığın güzel, güzel ADAM.
eksik olma dilerim.
Sevgi ve selâmlarımla
bembeyaz yüzüne karanlık eklemek insanın,
kadın yada erkek.
ve belki bu yüzden kadının ayağı şiire değip
ve belki bu yüzden erkek kendini temize çekerken, ya da tersi
gökyüzünü kendimize çekiyoruz, yalnızlığımız da bize sarılsın diye...
,eyvallah.
black_sky
Teşekkür ederim kiymetli yorumlar için Saygılar ve selamlar