- 576 Okunma
- 2 Yorum
- 4 Beğeni
eklektik ressam ve sentetik ressam...(resim teorisi) ard-öyk.140-2020
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
eklektik ressam türlü konu ve teknikle çalışır.
ele aldığı bir aksiyom yoktur.
bir amacı ve amacı doğrultusunda konuları olmaz.
o daima deneysel çalışır. görselliğin lezzetine uyduğundan çeşitli tatları "gurme" gibi denemekten geri durmaz.
bir anlatısı bir meselesi ve bir icadı olmaz.
amacı olmadığından her konu, tema onun ilgi sahasına girer. metodolojik kaygısı diğer söylediğimiz şeyler gibidir; onu enterese etmez. her metodu dener: teknik/ akım/ anlayış... eni- boyu bir metodu benimsemiş değildir.
amatör ressam gibidir.
kurs öğrencisi gibi.
modern ressamın amacı, metodolojisi/ ifade tarzı, ve bir manayı ele almışlığı mecburidir.
eklektik ressam bunlara eğilmez.
seçim ve tercihati bu minval olmak, bir tutumdur.
senteze ermiş ressam bunun aksi yönde eser vermiş kişidir.
bir dile sahiptir.; resim dili vardır.
sentetik ressam bir meseleyi ele almış olur ve buna binaen ifade edeceği manayı (anlamı-aksiyomu, ifa’yı) ifa tarzıyla birleştirmiş resimeseri haline getirmiştir.
abidin dino eklektik bir ressamımızdır.
eserleri arasında kopukluk vardır.
fikret mualla sentetik ressamdır.
ifade tarzı ifade ettiği anlamla ( bohem hayat, mana, hayat anlayışı, ’carpe diem’ aksiyomu) birleşmiş ve entegrasyonu tamam olmuştur.
her eserinde mualla’nın biçim, renk, kompozisyon aynı metodolojinin dallarıdır.
öğrencilere ve resimseverlere her merhalede ve aşamada amatör resim, profesyonel resim farkındalığı bağlamında eklektik resim ve sentetik resim, ressamları öğretilmelidir.
yalçıner yılmaz
akçansa güzel sanatlar lisesi uzman görsel sanatlar öğretmeni
17-08-2020
lapseki
çanakkale