- 2013 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
SAHTE BELGE YAYMAYA ÖRNEK ( 1 )
İçeriğe geç
OSMANİSTANBUL
GENEL
SAHTE BELGE YAYMAYA ÖRNEK ( 1 )
Date: 5 Şubat 2017Author: osmankilickiran0
SAHTE BELGE YAYMAYA ÖRNEK ( 1 )
* Ermeni Patrikhanesi 1922 yılında İstanbul’da ‘Kemalist Mezalimi’ adlı bir kitap yayınlar.. kipapta şu ifadeler yer almıştır:
“Hiç şüphe yok ki, teb’adan olan (vatandaş olan) ve Ankara Hükümeti’nin faaliyet sahasında bütün Hıristiyanların öldürülmesini hedef alan müthiş olayların Kemalist Türkiye’ de halen sürdürülmesi, Türkiye’yi gerçekten Türkleştirme programının bir parsçını teşkil etmektedir. Ankara’da iktidarda bulunanlar, bütün Hıristiyanları yok ederek Hıristiyanlık problemini ortadan kaldırmayı kararlaştırdılar. Ne tahmin yürütüyor, ne de dedikodudan bahsediyorum, serdettiğim deliller kesindir.” (Patriarcat Oecumenique, Les Atrocties Kemalites, Con- etentinorie, 1922, s. 117, 182 )
Mustafa Kemal Hükümeti sadece Ermenileri değil, Anadolu’daki bütün Hıristiyanları İMHA etmekle (yok etmekle) suçlanmaktadır.” (SÜSLÜ Aziz, Atatürk ve Erme- niler, Yeni Türkiye, Mart-Nisan 2001, Sayı: 38 ) ( X )
_____________________________________________________________________________
( X ) : Ermeniler’in seçtikleri milletvekilerinin bazıları da- hil Rus ordusundaki Ermeni gruplarına katılıp Osmanlı ile savaşmaları, ülke içinde katliam yapmaları üzerine Osmanlılar geçici Sevk ve İskan Kaununu (yer değiştir- me yasası) çıkarmışlardır. Bu vesileyle İstanbul, İzmir gi- bi büyük şehirler dışındaki özellikle Ruslar’la savaşılan bölgelerdeki Ermeniler ülke içinde başka şehirlere yer- leştirilmişlerdir. Bunlar daha sonra kendi köylerine, ka- sabalarına geri dönmüşlerdir. 1. Dünya Savaşı sonunda Ermeniler devlet kurmuşlar ve ülkedeki Ermeniler’in ezici çoğunluğu yurt dışına gönüllü olarak gitmişlerdir.
Bunların büyük kısmı SSCB içindeki Ermenistan’a yer – leşmişlerdir. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk nüfus sayımına göre 1927 yılında 64.745 Ermeni yaşamaktaydı. (BURAN Ahmet-YÜKSEL Çak Berna, Türkiye’de Diller ve Etnik Gruplar, Akçağ Yay., Ankara, 2012, sh. 57 )
II
Paul du Veou kitabımda şu ifadelere yer vermiştir:
“Mustafa Kemal 27 Ocak 1920’de İSTANBUL’DAKİ DİVAN-I HARBE şu şahitlikte bulundu( ) ’ unutulmayacak ve tasvip edilmeyecek cinayetler ve böylece şahsi menfaatlerini tatmin etmek için memleketi içinde bulunduğu duruma iten paşalar, hala karışıklıklar çıkarmaktadır. Her türlü baskıyla birlikte sürgünler, katliamlar yaptılar.’
Kayıklara bindirdikleri binlerce masumu denize attılar. Osmanlı Hükümeti’nin sadık gayrı-ı müslümlerin dinlerini bırakıp İslamiyeti kabul etmelerini bildirerek onları ihtidaya zorladılar.( X ) Yaşlıları aç-susuz aylarca yürüttüler.”
Paul du Veou ( ) muhtemelen Ermenilerce ( ) çıkartılan Le Bosphore ve La Renalistance gazetesinde ‘Declearation de Mustafa Kemal’ adıyla yayınlanmış olan gerçek dışı haberden etkilenerek ( ) yazdığı dipnottaki ifade, ( ) Ermeni papazı Jean Naslian tarafından da kullanılmıştır. Naslian şu ifadeyi kullanmıştır: ‘ Mustafa Kemal, suçu birkaç kişiye yükleyerek 28 OCAK’ta divanıı harbde aşağıdaki itirafta bulunmuştur :
_____________________________________________________________________________
( X ) : Madem Osmanlı Ermenileri kayıklara bindirip denize atarak boğacak kadar gözlerini kararttı, o zaman neden İstanbul’daki, İzmir’deki vs. Ermenileri Yer Değiştirme Kanunu kapsamına almadı? Onları parlamento dahil işinde evinde bıraktı? İşin ilginç tarafı yerleri değiştirilen Ermeniler’in YERLEŞTİKLERİ ŞEHİRLERİN HANGİ- SİNDE DENİZ VE DENİZ YOLU VAR? İnsan aklıyla alay etmeye ne gerek var. Dinlerinin zorla değiştirildiği iddia ediliyor. Hangi din kitabında buna izin var? Hangi İslam alimi, dinini zorla değiştirmiş birini gerçek bir Müslüman olarak kabul eder? Kişi bilerek, isteyerek, hiçbir baskı altında kalmadan İslamı seçmedikçe MÜSLÜMAN OLAMAZ. Bu hakikati sadece Müslümanlar değil, diğer dinlerin temsilcileri de bilir.
III
Yukardaki ifadelerin içinde bulunan yanlışları (X) sıralamaya çalışayım :
1. Mustafa Kemal’in şahitlik yaptığı iddia edilen 27 (28) “ Ocak tarihinde DİVAN-I HARB KURULMAMIŞTIR. Mart sonlarında kurulduğu anlaşılan mahkemede Boğazlıyan kaymakamı ( ) idama mahkum edilmiştir.” Mahkumiyet tarihi “8 Nisan 1919’dur. “ Yani verilen tarih 27 Ocak 1920’de Mustafa Kemal İstanbul’da değil, “birçok kişiyle beraber Ankara’dadır.”
_________________________________________________________________________
( X ) :Ermeni asıllı Obannes Taskalyan M. Kemal’e ait olduğunu vurguladığı cümleden şöyle bahsediyor :
“Doğru değil. 24 Nisan 1902’de, Mustafa Kemal Atatürk, ‘Birinci Dünya Savaşı sonunda, Ermeniler’e yapılan KATLİAM BİR FECAATTİR’ dedi. Bu sözler O’na aittir.” (EL CEZİRE TV ‘ de Ermeni Soykırımı İddiaları, Yeni Türkiye, Ocak-Şubat 2001, Sayı : 37 )
Alıntıda yanlışlık yoksa, Taskalyan 1902 tarihinden bahsediyor. Bir defa olay 1915’ te yaşanmıştır. 1902’de böyle bir beyanatın verilmesi mümkün değildir. Şahit olarak , “Los Angeles Examiner gazetesi bu ifadenin aynısını Atatürk’e atfen yayınlamıştır. Atatürk, bu sözleri İsviçre’li gazeteci ‘Emil Haldelbrandth ile yaptığı bir mülakatı sırasında söylemiştir “ diyerek iki gazeteciyi gösteriyor,
Tarihin yanlış yazıldığını farzedelim. Mustafa Kemal’i şahit gösterince, belgelere dayalı tarih kitaplarında yer alan ifadelerine de bakmak gerekir. Bu ifadelerde elbette olaylar esnasında hiçbir Ermeni ölmemiştir demiyor. Ama, Ermeniler’in Türkler’e saldırdıkları, Türklerin kendilerini savunmak zorunda kaldıkları, Ermeniler’e iyi muamele edildiği halde kışkırtmalar sonucu isyan ettikleri, savaş enasında da iki tarafında da ölenler olduğu izah ediliyor.
ıv
2. Bir mahkeme vardır. Ve bu mahkemede Mustafa Paşa adlı bir şahıs da vardır. Lakin o Mustafa kastettiği Mustafa Kemal Atatürk değildir. “’Nemrud Mustafa’ ismiyle veya ‘Nemrud Mustafa Paşa Divan-ı Harbi’ adıyla anılan SÜLEYMANİYE’Lİ Mustafa Paşa’dır. “
Ermeni papazı Jean Naslian kitabını basmadan “önce durumu öğren”miştir. “Söz konusu ifadenin bir hata olduğu kendisine yine bir Ermeni yazarı Guerguerian tarafından ihtar edilmiş ve kitaptan çıkarılması gerektiği bildiril”miştir. Ama papaz bu düzeltmeyi “yapmamış”tır.
Benzer hatalar ( ) birçok Ermeni yazar tarafından tekrarlanmıştır. ( ) Guerguerian’dan sonra yine bir Ermeni yazar James Tashijian da yazdığı makalesinde, ‘Nemrud Mustafa’ ile Mustafa Kemal Atatürk’ün Ermeni yazarlarınca karıştırıldığını ve bu hata üzerinde ısrar e- dildiğini belirt”miştir. Yine bir Amerikalı Beyrut’ta yayı”nlanmış olan Massis haftalığında bu yanlışlığı düzeltici bir makale yayınlamıştır.” ( SÜSLÜ AZİZ, Atatürk ve Ermeniler, Yeni Türkiye, Mart-Nisan 2001 Sayı : 38 )
Bunu paylaş:
TwitterFacebook
İlgili
RUM YÖNETİMİNİN AVRUPA BİRLİĞİ’NE GİRMESİ VE ULUSLARARASI HUKUKUN ÇİĞNENMESİ ( 2 )
"Genel" içinde
ENOSİS İLE İLGİLİ AÇIKLAMAM
"Genel" içinde
PAPANDREU ’ YA CEVAP
"Genel" içinde
osmankilickiran tarafından yayımlandı
Tüm gönderileri osmankilickiran ile görüntüle
Yazı dolaşımı
ÖNCEKİ
Önceki yazı:MUHTEREM OKUYUCULAR
SONRAKİ
Sıradaki Yazı:RUM YÖNETİMİNİN AVRUPA BİRLİĞİ’NE GİRMESİ VE ULUSLARARASI HUKUKUN ÇİĞNENMESİ ( 2 )
BİR CEVAP YAZIN
Yorumunuzu buraya girin...
Arama:
Ara
Ara
KATEGORİLER
Genel
SON YAZILAR
ENOSİS İLE İLGİLİ AÇIKLAMAM
RUM YÖNETİMİNİN AVRUPA BİRLİĞİ’NE GİRMESİ VE ULUSLARARASI HUKUKUN ÇİĞNENMESİ ( 2 )
SAHTE BELGE YAYMAYA ÖRNEK ( 1 )
MUHTEREM OKUYUCULAR
A ‘ LARDAN BİR ALINTI
SON YORUMLAR
O’NU HATIRLA… için osmankilickiran
HEPİMİZCE SÖYLERSEK… için osmankilickiran
A ‘ LAR için osmankilickiran
SEN için osmankilickiran
ARŞİVLER
Kasım 2017
Şubat 2017
Ocak 2017
Mayıs 2016
OSMAN KILIÇKIRAN
GİRİŞ
Giriş Yapın
© 2020 OSMANİSTANBUL
WORDPRESS.COM’DA ÜCRETSİZ BİR WEB SİTESİ YA DA BLOG OLUŞTURUN. | TEMA: ANDERS NORÉN TARAFINDAN ROWLİNG.
Gizlilik ve Çerezler: Bu sitede çerez kullanılmaktadır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek bunların kullanımını kabul edersiniz.
Çerezlerin nasıl kontrol edileceği dahil, daha fazla bilgi edinmek için buraya bakın: Çerez Politikası
YORUMLAR
EXAMPLE OF SPREADING FAKE DOCUMENTS (1)
* The Armenian Patriarchate published a book entitled ‘Kemalist Persecution’ in Istanbul in 1922.. the following statements have been made in kipapta:
“There is no doubt that the terrific events targeting the murder of all Christians who are teba'dan (citizens) and in the field of activity of the Ankara Government are still continuing in Kemalist Turkey, really constitute a part of the Turkification program of Turkey. Those in power in Ankara decided to eliminate the problem of Christianity by destroying all Christians. I'm not talking about guesswork or gossip, the evidence I've presented is conclusive.” (Patriarcat Oecumenique, Les Atrocties Kemalites, Con-etentinorie, 1922, p. 117, 182 )
The Government of Mustafa Kemal is accused of DESTROYING not only Armenians, but all Christians in Anatolia. April March-April 2001, Issue: 38 " (ORNATE Aziz, Atatürk and Erme-niler, Yeni Türkiye, Atatürk and Erme-niler, ORNATE Aziz, Atatürk and Erme-niler) ( X)
_____________________________________________________________________________
( X ): After some of the deputies elected by the Armenians joined the Armenian groups in the Russian army and fought with the Ottomans and committed massacres inside the country, the Ottomans issued the temporary Transfer and Resettlement Law (relocation law). On this occasion, Armenians outside the big cities of Istanbul and Izmir, especially in the regions where the Russians were being fought, were relocated to other cities within the country. After that, they returned to their villages, to their ka- sabas. 1. At the end of World War II, Armenians established a state, and the overwhelming majority of Armenians in the country voluntarily went abroad.
Most of them were transferred to Armenia within the USSR. According to the first census of the Republic of Turkey, there were 64,745 Armenians living in 1927. (BURAN Ahmet-YÜKSEL Çak Berna, Languages and Ethnic Groups in Turkey, Akçağ Yay., Ankara, 2012, sh. 57 )
II
Paul du Veou has made the following statements in my book:
"Mustafa Kemal testified to the COURT of WAR in ISTANBUL on January 27, 1920 as follows( ) ’ the pashas, who pushed the situation in his hometown to satisfy their personal interests with murders that will not be forgotten and will not be approved, are still causing confusion. Along with all kinds of oppression, they carried out deportations, massacres.’
They threw thousands of innocents they put on boats into the sea. They forced them to convert by informing the non-Muslims loyal to the Ottoman Government to abandon their religion and accept Islam.( X ) They carried out the elderly hungry and thirsty for months.”
Paul du Veou ( ) probably influenced by the unreal news published in the Armenian newspaper Le Bosphore and La Renalistance under the name ‘Declaration de Mustafa Kemal’ ( ), the expression in the footnote he wrote ( ) was also used by the Armenian pastor Jean Naslian ( ). Naslian used the following statement‘ ' Mustafa Kemal made the following confession in court on January 28, placing the blame on several people :
_____________________________________________________________________________
( X ) : If the Ottoman Empire darkened its eyes enough to drown Armenians by putting them on boats and throwing them into the sea, then why did the Armenians in Istanbul, Izmir, etc. Did he not include Armenians in the scope of the Relocation Law? Did he leave them at home for his work, including parliament? The interesting thing is, IN WHICH OF THE CITIES where THE Armenians who have been relocated SETTLED, ARE THERE SEA AND SEA ROUTES? There is no need to mock the human mind. It is alleged that their religion was forcibly changed. In which religious book is this allowed? Which Islamic scholar accepts a person who has forcibly changed his religion as a true Muslim? A person CANNOT become A MUSLIM unless he chooses Islam intentionally, willingly, without being under any pressure. Not only Muslims know this truth, but also representatives of other religions.
III
Let me try to sort the errors (X) contained in the above statements :
1. 27 (28), where Mustafa Kemal allegedly testified, “ The COURT of WAR was NOT ESTABLISHED on the date of January. In a court that was apparently established in late March, the district governor of Boğazlıyan ( ) was sentenced to death. The “ date of conviction "is April 8, 1919. " In other words, the date given is January 27, 1920, Mustafa Kemal is not in Istanbul, but “he is in Ankara with many people.”
_________________________________________________________________________
( X ) :Obannes Taskalyan of Armenian descent M. He mentions the sentence that he emphasizes belongs to Kemal as follows :
“It is not true. On April 24, 1902, Mustafa Kemal Ataturk said, ‘At the end of the First World War, the MASSACRE of Armenians is AN ATROCITY’. These words belong to Him. February January-February 2001, Issue: 37" (Allegations of the Armenian Genocide on AL JAZEERA TV, New Turkey)." (AL JAZEERA TV, New Turkey, January-February 2001, Issue: 37)
If there is no mistake in the quote, Taskalyan is talking about the date of 1902. The incident happened once in 1915. it is not possible to make such a declaration in 1902. As a witness, "the Los Angeles Examiner newspaper published the same statement in reference to Ataturk. Ataturk said these words during an interview with Swiss journalist 'Emil Haldelbrandt, " indicating two journalists,
Let's assume that history was written incorrectly. When Mustafa Kemal is shown as a witness, it is also necessary to look at his statements contained in history books based on documents. Of course, these statements do not say that no Armenians died during the events. But it is explained that the Armenians attacked the Turks, the Turks had to defend themselves, the Armenians rebelled as a result of incitement, even though they were treated well, and there were deaths on both sides during the war.
iv
2. There is a court. And there is also a person named Mustafa Pasha in this court. But he does not mean Mustafa Kemal Ataturk, Mustafa he means Mustafa Kemal Ataturk. “'Nemrud Mustafa' or ’Nemrud Mustafa Pasha Divan-ı Harbi' is the name of Mustafa Pasha from SÜLEYMANIYE. “
Armenian pastor Jean Naslian published his book ”Learn the situation first". “He was warned again by an Armenian writer Guerguerian that the statement in question was an error and informed that it should be removed from the book,”he said. But the priest did not “make” this correction.
Similar mistakes ( ) have been repeated by many Armenian writers. ( ) After Guerguerian, an Armenian writer James Tashijian also wrote in his article that ”Nemrud Mustafa" and Mustafa Kemal Ataturk were confused by Armenian writers and insisted on this error." Again, an American published an article correcting this inaccuracy in the Massis weekly, which was published in Beirut. April March-April 2001 Issue of " (ORNATE SAINT, Ataturk and the Armenians, New Turkey, New Turkey)