- 582 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
FEYLOSOF ALİ ERDEMDEN KISSADAN HİSSE;))
Bir bürokrat, görevli olarak şehirden yağmur Köyü’ne giderken yolda Satuçayırı tallalarında guyunun başında bir yerde mola vermiş. Nasıl olduysa ayağı kayıp düşmüş:
- "İmdat, Boğuluyorum. Kurtarın beni!" diye bağırmaya başlamış.
O sırada yakınlardan geçen yağmur köylü Halisin oğlu Ali, sesini duyup yahlaşmış.
Bürokrat: "Bataklığa düştüm. Kurtar beni Lan zibidi!" diye bağırmış.
Yağmur Köylü Ali: "Gözün körmüydü oglum Malmısın niye guyuya düşdün" demiş.Emme kurtarmah uçun heç gayret göstermemiş. Hanı neredeyse dönüp gedecek.
Bürokrat paniklemiş ister istemez: "Lan zibidii Ali , bi urgan murgan yohmu oglum urgan atda gurtar beni hayvan herif!" diye yalvarmış..
Yağmur Köylü Ali: "Nerden buluyum oglum Urganı yazunun ortasında düşmeseydin gözünü kim ..S....k....t... de düşdün .sen şu anda yağmur köyü toprakları üzerindesin. Düşmeseydin agzını açdında angut angut ne geziyon buralarda der"
Bürokrat: "Sen, dalga mı geçiyon. Ölüyom. Kurtar beni Lan zibidii!" diye bağırmış ağzına dolan sularla.
Yağmur Köylü Ali heç istifini bozmadan cevap vermiş: "Ben seni nasıl gurtarıyım oglum bende guyuya düşemem. Emme, seni böyle bırahacah dögülük. Gedip muhtara Elvan Hasgül’e habar verecam. O belediye başkanı Muhsin Yılmaz’a, başkanda kaymahama kaymahamda valiyi arar mutlaka. İtfaiyeye talimat verür ve seni gurtarurlar..."
Bürokrat: "Yahu.. Bunlar oluncaya kadar ben ölürüm."
Yağmur Köylü Ali gülmüş: "Ben ölmezsin demiyom ki...
Bizim devletle bi işimiz olsa Siz de bu yolları öneriyonuz ya-Laaa???...
Biz de ordan oraya gede gede ölüyoh yoruluyoh yavu....
Sen de Ölsen, mevzuata uygun ölmüş olursun!..
Çalıntı
Ali ERDEM
YORUMLAR
" Çalma kapıyı taktakla, çalarlar kapını tokmakla..." bu olsa gerek!.. :))
13. yüzyılda yaşayan Nasrettin Hoca, Türk mizahının zirve noktasıdır. Halk öcünü almaktan korktuğu Aksak Timur'a da... yobaz din hocalarına da 'aynı zaman dilimlerinde yaşamadıkları halde ) Nasrettin Hoca'nın ağzından, işte bu işlek 'halk zekasıyla' cevap vermiştir.
Güzel bir 'çalıntıydı!..
saygılarımla...
MÜSLÜM BAYRAM
teşekkürler Serap Öğretmenim
nice saygılarımla
Her köyün bir delisi ve yanında bir de feylosofu eksik olmaz Anadolu köylüklerinin, hele gardaş bi de öz şivesiyle kaleme alınmışsa değme keyfine güzel yazının...
Gülerek okudum Yağmur Köylü Ali'nin verdiği dersi, hem de keskin zekasını alkışladım...
MÜSLÜM BAYRAM
duygular benzer inan ki;))
nice nice saygılarımla
bu kıssayı ben bir yerde daha okumuştum ama şivesiyle okuyunca komik oluyormuş
evet bürokrasi öldürür
sağlıkla kalın
MÜSLÜM BAYRAM
şivesiyle takdim etmekte, kendine has bir yeteneği var
çok teşekkürler Filiz hnm.
nice saygımla
Not: Arkadaşlar; Ali ERDEM Tokat ili Yeşilyurt İlçesi yani benim ilçem olur,
köylerimizin mesafesi bir siğara içimi mesafesindedir. Kendisi İlk okul mezunu olup
filozof Ali lakabıyla meşhurdur
yukarıdaki yazı ve benzeri tarzlarda kendi facebook hesabında paylaşımlarıyla ünlüdür.
bunlardan sadece bir örneğini sizlerle paylaşmak istedim
umarım beğeni ile okursunuz
nice saygılarımla