- 409 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başın Sağolsun Lübnan
Beyrut’ta Patlama
İnsanoğlunun yeryüzünde ilk yer aldığı zamandan itibaren tarihi yolculuğunda benzer olaylar olmuş :Savaşlar, katliamlar,soykırımlar. "Ya bana/bize itaat et ve ne diyorsak yap ya da ben bilirim ne yapacağımı!" zihniyetinde olanlar hep saldırmışlar. Gözünü kırpmadan birileri öldürüyor, yakıyor, yıkıyor, çalıyor. Bütün kötülükler benlik, kibir, kıskançlık, aç gözlülükten kaynaklanıyor olmalı.Caniler, bir lider veya komutan,bir psikopat, kötü ruhlu bir sahtekar belki sıradan bir kimse olabiliyor.Özellikle bu gruptaki komutanlar insan öldürmekle kendilerini başarılı olmuş sayıyorlar.Halbuki Allah’ın verdiği (meşru nedenler dışında) canı almaya kimin hakkı olabilir? 2.dünya savaşı sürerken Hiroşima ve Nagazaki şehirlerine atom bombası atmak, binlerce insanı bir anda yok etmek ve sakat bırakmak hangi ruh haliyle, hangi gerekçeyle yapılabilir? Yeni dünyayı keşfettikten sonra İspanyol, Portekiz askerler yerli inkaları, kızılderilileri, diğerlerini yeni icad edilmiş tüfeklerle toplu kıyım yapma hakkını kendilerinde nasıl bulmuşlar?Cezayiri işgal eden Fransızlar 1 buçuk milyon insanı öldürmekte hiç tereddüt etmediler. Bosna-Hersek’te Milasoviç silahsız bir toplumu çoluk çocuk demeden vahşice, av hayvanları gibi öldürdiğü vakit 20.asrın sonlarındaydık. Kötüleri,vicdansızları,zalimleri hiç bir şey durduramadı.Onlar hakkında hazırlıklı, uyanık olmalıyız. Beyrut’ta büyük bir patlama oldu.Kaza değilse altından terör devleti İsrail çıkacak.
Yahudi ve Hıristiyanlar kadar Müslümanlar birlik, kardeşlik bilinci taşımalı. Birbirimizin derdiyle dertlenmeliyiz.
R. Özer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.