- 802 Okunma
- 8 Yorum
- 7 Beğeni
Kısır Döngü
Kırılgan bir düzlemin üzerindeki mecburi yenilginin ağrılı ağırlığı bu ayaklarımdaki. Yüküm ağır değil belki de ama biliyorum ki yine de fark etmeyecekti.
Döngüsünü bozmaya çalıştığım her durum başka bir kısır döngü yarattı. Aslında ne yaşadığım ne de yaşamak istediğim evren bu değildi.
Soruların sayısı cevapları geçeli çok oldu. Anlayacağın eskimiş cevapları bana söylemen de hiçbir şeyi değiştirmedi.
Algıların, anlamanın, aydınlanmanın bile son kullanma tarihi olduğunu anlamam zihnimi zehirlememle aynı zamanda gerçekleşti...
Sonuç mu; bolca isyani kusmuk, bolca kırgınlık, az biraz kalan insanlık ve en gösterişlisinde de rezillikti.
Yalnızlığı bile gereksiz konuşmalarla bezdirirken, izole ettiğim sadece kaliteli cümlelerimdi. Bunu anlamak için de bolca saçmalamam gerekti.
İlk "keşke" ile o zaman mı tanıştım...ilk kahretsin diye kaldırımı o zaman mı tekmeledim...kendi hırsıma yenik düşüp kendi gölgemi kovalamam ya da aynadaki yansımama yumruk atamam gerektiğini de ilk kez o zaman mı öğrenmiştim...
Kim bilicekti...ben dahil kimse bilemedi...
Ağzımı her boşa yoruşum gerekli zamanlardaki sözcüklerimi ezdi sonunda nokta koyamaya bile halim kalmayınca her cümlem de yarım yamalak bir inlemeden öteye geçemedi.
Keşke dedim anlatmaya çalışmasaydım, anlaşıldığımı düşünmeseydim...hele ki siz beni anladığını söyleyenler keşke tutulsaydı zihniniz de beni hiç anlamış gibi davranamasaydınız..
Anlaşıldığını düşünmekmiş insani çaresiz bırakan, gardını düşüren, dilinin bağını çözen, keşke bana anladım deyip de bana bunu hiç yaşatmasaydınız..
O yaşattığınız şey mi...o ise başka bir evrenin hikayesiydi...
Keşke daha önce anlasaydım; herkesle anlaşmam gerekmediğini, herkesi anlamak zorunda olmadığımı, herkesin anlaması için çaba harcamanın kendini harcamak oldugunu.
Keşke deme dediginizi duyar gibiyim ama endişe etmeyin. Keşke olgunlaştım demenin bir adım berisi değil mi..
Az sonra başında keşke olmadan bu cümleleri kurarak kendimi olgunlaşmış bir görüntüye büründüreceğim. İçten içe bitmiş olacağım ama kimseye belli etmeyeceğim...
Büyüdüm ya ben artık gözlerimdeki hüznü gizleyeceğim...
Ayıp olur çünkü çok ayıp. İnsana yakıştığı gibi davranacağım.
Eğer sorarsanız her şeyi yalanlayacağım..
YORUMLAR
Dürüstlüğün manifestosu gibi bir yazı. Baskılara isyan, yüksek sesle ve içten!...
" Aslında ne yaşadığım ne de yaşamak istediğim evren bu değildi. " cümlesi kendi içinde çelişki taşıyor gibi geldi bana. Cümlenin ikinci kısmı düz mantık; 'istedik ama bunu değil' anlamı hepimiz için çok zaman geçerli. Ama ilk kısmını bir yere oturtamadım açıkçası. (!)
"hele ki siz beni anladığını söyleyenler keşke tutulsaydı zihniniz de beni hiç anlamış gibi davranamasaydınız.." cümleniz beni çok etkiledi. İşte benim ' Haddini aşan her iltifatta gizli bir hakaret vardır.' sözüm, sonucun böyle olacağını düşündüğüm içindir. Çünkü bu bir kandırmadır ve her kandırmanın 'son kullanım tarihi' vardır. Sonrası... sonrası kocaman bir hüsran!..
Sizinle sohbet etmek isterdim açıkçası. Farklı yaklaşımınız çekiyor beni zaman zaman...
Başlık, içeriği çok net anlatıyor. Yazının bütünlüğünü de kutlarım Sevgili Yazar.
Sevgilerimle...
Serap IRKÖRÜCÜ tarafından 8/14/2020 2:05:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Evet cümle kendi içinde çelişkili gibi olmuş. Anlatmak istediğim; yaşıyor gibi gözünsem bile yaşıyor değilim ve yasamak istediğim evren zaten bu değil...seklinde bir anlatımdı..sanirim cümleyi kurarken durumu biraz karıştırmışım. ;)
Çoğu zaman yaşar gibi yapıyoruz gibime geliyor..evet nefes alıyor, topluma karışıyoruz ama sadece bizden beklemen şeyleri yapıp uyum sağlıyoruz...cunku aksini denedikçe daha çok canımız yanıyor. Bu duyguyu anlatmak için böyle bir cümle kurdum. Bazen yazarken ben de karışıyorum maalesef;)
Sizinle de sohbet etmek büyük bir keyif olurdu benim için.
Nezaketiniz için çok teşekkür ederim.
Eksik olmayın dilerim..
Saygılar ve selamlarimla.
black_sky
Saygılar olsun hoş geldiniz hoşluk getirdiniz.
Herhangi bir keşke için, yerimiz de vaktimiz de dar.
İyi ki cümleler var.
black_sky
Eksik olmayın değer kattınız yorumlarınızla
Saygılar ve selamlar
Sevgili Black, kıyısında mı duruyorsun yine denizin, çakıl taşım, güzel kardeşim,
Aramak bulmaktan hep yeğdir biliyorsun.... Sen biliyorsun aslında " keşke" lerin, "iyi ki" diye okunabileceğini de.. .. Sen "ol" uyorsun, sen "sen" olurken, ben de "ben" olmaya, "kendim" olmaya evrilirken, birinin_, sorgulayanlar, sorular sormayı sevenler adına, böylesi sorumsuz ve sorgulamayan bir çağda, isyan bayrağını taşıması gerekiyor... Belki o asi çığlığı sen attın çoğu zaman, hepimiz adına... ki boşuna değil sayfanın kalabalık oluşu, adeta bir sabahçı kahvesine, farklı bir platforma dönüşmesi... isyankarsın her zamanki gibi.... Bu sancılanma iyiye işaret... Sadece senin için değil, ruhdaş olanlar adına... Sesimiz olman, hiç de kötü bir şey olmadı, sesimin yetmediği yerde sen çığlık attın... İyiki de attın kimi zaman, yoksa nefes alamazdım... Birbirimizi yaralarken bile iyileştirdiğimizin farkına varsak keşke... Belki de sadece bencil bir yorum gibi algılayacaksın yorumu ya da beni pollyanna zannedeceksin. Sanma ki öyle... Hep merakla okudum yazdıklarını, öyle yapmaya da devam edeceğim.. Karanfil elden ele demiş ya Cansever, sen bilmiyor ya da görmüyor olabilirsin ama .... Sesin, seslerden seslere, meydanlardan meydanlara...
Kalbini, ruhunu sevdiğim...💗 Özel olduğunu bil lütfen... İçtenlikle kucaklayıp, öpüyorum... Hepimizin paramparça olmaya hakkı var... Belki de kaya olmadığımızdan oluyor tüm bunlar... Çakıl taşları gibi duru, sahici ve güzelsin... Hep öyle kal... Sevgimle.. 💛✨✨😘🎈🙏
sitare2020 tarafından 8/5/2020 5:59:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
resimdeki dünyalar buz devrinden mi çıkıyor, buz devrine mi giriyor anlamadım. Paralel dünya mı onlar..
şair de yazar da hiç bir zaman olgunlaşmaz, çocuk kalır, kalamıyorsa boş ver diyoruz galiba..
sonsuz gözlüğündeki kadının kolundaki saatler dijital mi, analog mu nesildaşım??
yok yok sonsuz gözlüğü ayna gibi, sağ sola, sol sağa çak mı yapıyor.
sorma kimi oluyor kılavye bile issan ediyor parmaklarıma..
sor istersen; "Yalnızlığı bile gereksiz konuşmalarla bezdirirken"
zihnimi kalbimden, kalbimi zihnimden usandırdım artık.
"Keşke dedim anlatmaya çalışmasaydım, anlaşıldığımı düşünmeseydim...hele ki siz beni anladığını söyleyenler keşke tutulsaydı zihniniz de beni hiç anlamış gibi davranamasaydınız.." imza..
"Soruların sayısı cevapları geçeli çok oldu. Anlayacağın eskimiş cevapları bana söylemen de hiçbir şeyi değiştirmedi" imza.
çorba oldu ama..
idare et nesildaşım..
yıldızlar karanlığı seviyor görülmek için..
saygı sevgi ve huzur ile..
black_sky
Imza için yorum için ayrı ayrı teşekkürler.
Eksik olma dilerim yollarını okumak büyük bir keyif.
Sağlıcakla
Yinsani
Sözünden sakınır sakın ha babam
Vermeyince Mahmut kafiye redif
Hababam ıkınır ıkın ha babam
.
.
.
.
..
...
...
Hindi baba hindi ......... ha babam
diye güzel bir hece yazdım 5-6 kıta..
orasını çek burasını düzelt derken şiir kalmadı ortada:))
tam bir kısır döngüye girdi yani...
saat ne zaman 03: 00 oldu gene ya hu..
İyi geceler nesildaşım..
black_sky
yine güzel bir yazı
çok güzel anlatıyor insanlarla iletişimde olması gerekeni
olmaması gerekeni
keşkeleri
hayal kırıklıkları
insanlardan zamanla uzaklaşmayı
insanlar gibi iki yüzlü olmak gerekliliğıni
ve çirkinliği iki yüzlülüğün
iki yüzlü olamamanın ruha verdiği ağırlığı
ama asaletini
çok fazla yazacak var
çok uzun yorumlanacak bir yazı
özetle ben bu kalemde kendimi okuyor gibi oluyorum
içsel bir sorgulama
hesaplaşma
isyan
keşkeler .......
pek çok şey dedim ve gittim
artık ne kadar anlatabildiysem...
black_sky
Hoş geldiniz hem de hoşluk kattınız.
Eksik olmayın
Sağlıcakla kalın
sürükleyici sitem kendine iç sesine sesleniş,bir nebze dıram,bir tutam hayal kırıklığı,ve çokça kendine özür ....beğeniyle okudum yazınızı.en büyük kötülüğü sanırım insan kendi kendine yapıyor kutlarım yazan yüreği
black_sky
Beğeniniz ve yorumunuz için teşekkürler.
Sağlıcakla kalın.
:)))
suçlu hissettim kendimi nedense, güzel olduğunu bildiğimden güzel dediğim
her şey yüzünden:) zihni sabit tutmak zor, o yenilgi hepimizde.
güzel anlatmışsın aslında başlangıç ve bitiş olarak ben dahil siz ve bizi.
hiç güneş görmemiş ve hep geceymiş gibi .
ay ne kadar ışıtırsa o kadar aydınlığız sonuçta, değil mi:)
evet evet, mutluyuz,evet çok, evet ya hepimiz...
Not: ne diye sormayın lütfen, bende yalanlarım gerçeklerimi.
eyvallah.
black_sky
Ama çok mutluyuz,çok huzuruyuz süperiz..daha ne sun dedim.
Eksik olmayın değer kattınız yorumlarınızla
Saygılar ve selamlar olsun