- 303 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
renk armoni şemaları/ renk teorisi. ard-öyk, 129-2020
armoni şemalar.
monokromatik şema: beyaz, gri, siyah ile tek renk’in işlenmesidir. rengin kendisi 1+ siyah/beyaz/gri = mono ( iki) kroma (renk).
renk çemberini daima 12’li renkle düşüneceğiz.
analogüs şema: renk çemberinde yan yana ve ya sıralı olan, seçilen renk 2, 3 ve ya 4 tane olmaktadır. ressam seçtiği/ ihtiyaca lüzumen renk sıralı sayılılığı sarf ederse bu analogüs şemadır.
"triadic" şema:12’li çemberde bir renkten diğer renge üç renk ara vererek; alınan renkten de yine üç ara bırakılır.( 3 ara X 3 renk= 9 + kendileri= 12).
12’li çemberde bu şekilde türlü tercihle şema teşkil edilir.
"split complemantery" şema: esas alınan ana renk’in karşı komplemanteri boş bırakılmak şartıyla onun sağı ve solundaki renklerle kurma şemadır.
"tetradic (rectangle)" scheme/ şema: iki kontrast komplemanter takımın toplamından meydana gelme şemadır: misal; kırmızı- yeşil, sarı-mor’un tertiary (üçüncül renkler) gibi.
"sguare" şema: dört renk toplamda vardır... ikisi kontrast komplemanter ileyken... bu karşılık okuna kare/ dörtgen teşkil edecek okla ikili renkte olmak üzere kare meydana gelir ki bu da şemayı meydana getirir.
y.yılmaz
01-07-2020
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.