- 454 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
''küçük kurnazlıklar, büyük bedellere gebedir''
’’Daha önce sizlere emlak sektöründe olan handikapları yazmış, ve işin emlakçı dediğimiz iş sektöründe ki şahısların problemlerini aktarmıştım.
Gelin şimdi de kendi eliyle kendi ayağına sıkan vatandaşlarımızın kendi akıllarınca yaptıkları zeki hareketleri anlatayım.
Malumunuz devletimiz ve devletimizin yöneticileri bir takım ekonomik kararlar alarak ekonomik hareketlilik sağlama yönünde adımlar atarak, ikinci el de konut satışında konut kredilerini ve kredi vadelerini değiştirerek ev sahibi olmak isteyen vatandaşlarımıza büyük kolaylıklar sağladı.
Her şeyden önce ben sömürüye( faize ve faiz sistemine)karşı bir şahısım bunu buraya yazarak tarihe not düşerek yazıma devam edeyim.
Devlet ikinci el konut satış kredilerini epeyce düşürmek suretiyle, vatandaşın konut almasını kolaylaştırdı, şimdi buraya kadar her şey normal. Anormal kısmını anlatmaya başlayayım isterseniz biraz da.
Anormal olayları hikayeleştirerek anlatayım ki, aklınıza daha iyi yatsın. anlatacağım bu hikayelerin bir çoğuda yaşanmış gerçekte gerçekleşmiş olaylar.
Şimdi bir şahıs canlandırın kafanız da bu şahısın bir dairesi var, bu şahısa ahmet diyelim. Ahmet dairesini bir arkadaşına veya ortağına satış gösteriyor. Yani satmış gibi yaparak bankaya müracaat edip evinin parasını peşin alarak bu parayı 15 yıl vadede devlete geri ödüyor ve çok düşük faiz oranlarıyla, ahmet bu evin parası kadar devletten başka bir kredi alsa hem vadeyi hemde bu faiz oranını bulamayacak.
Son zamanlarda yapılan satışların yüzde otuzu bu şekilde danışıklı dövüş şekliyle satılmış. Baktığımızda tapu sahibi değişse de evde oturan sahıs ve aile değişmemiş. Şimdi vatandaşa kolaylıklar gösteren devlet ve devlet yetkilileri sizce saf mı. Sizin bu küçük aklınızla yaptığınız kurnazlıklarınızı fark etmiyorlar mı, bilmiyorlar mı.
Şimdi geldiğimiz son nokta da devlet ikinci el ev satışlarında konut kredilerini yeniden yükseltti ve vadeleri yeniden düşürdü. Sizin bu küçük aklınızla yaptığınız uyanıklıklar yine size ters döndü. Önemli olan insanın kendisine dürüst olmasıdır. Siz kendiniz kendinize dürüst olmadan sosyal hayatta başınıza gelen kötülüklere, zorluklara, haksızlıklara itiraz etme hakkını kendinizde bulamazsınız.
Yapılan her iyi faaliyeti kendi elimizle bozmaktan ne zaman vaz geçeceğiz.
Saygılarımla.
Gazeteci Yazar
Tankut Alp Altunsoy
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.