Pire Edebiyatı
Teneke boş olunca çok ses çıkıyor, kusura kalmayın efendim,
...
(“SDR, Uluslararası Para Fonu (IMF) tarafından 1960ların sonunda, üye ülkelerin rezervlerine bir uzantı olarak oluşturuldu. Mevcut durumda IMF’nin resmi verilerine göre yaklaşık 281 milyar dolara denk SDR ihraç edildi.
Brandt’e göre gelecekteki SDR sepeti, değerli madenler ve petrol ile birlikte yedi büyük yasal parayı içerecek.
...
Yatırımcı “Tahmin: Dünya altın standardına DÖNMEYECEK.” diye belirtti.
“Dünya, USD, JPY, CNH, EUR, CAD, AUD, GBP, altın, gümüş ve ham petrolden oluşan formülsel bir SDR küresel rezerv birimini benimseyebilir. Bitcoin veya diğer kripto paralar sepetin bir parçası OLMAYACAK.”
...
Brandt Bitcoin destekçilerini eleştirdi
Bitcoin destekçileri, altın standardının terk edilmesinin yasal para sistemindeki sorunları doğrudan tetiklediğini sık sık öne sürüyor. Merkez bankalarının para arzını kontrol etmesine izin vermek, kendi çıkarlarına öncelik vermelerine yol açıyor.
...
“Kağıt yasal paradan sonra tüm para sistemi nihayetinde değişecek. Fakat kısa vadede (10-20 yıl) devletlerin borçtan kurtulmalarının tek yolu dolar enflasyonunun azalmasıdır.” diye belirtti.”)
Anladıysam camdan bakayım, “Brandt” kimdir bilmiyorum, nerden bileyim elin gavurunu ya hu, öyle değil mi, gavur demeyok mu ellere. Söylediklerine bakarım. Ne söylüyor la bu. Ihh…
Ekonomi hakkında “para” hakkında karalamak mı, aç karnımızı doyaramıyok, el de kılavye dünyaya kafa tutuyok.. Ne derlerdi eskiler, ayranı yok elde gider şarap içmeye mi?? Böyle değildi bu söz, bilmem.
Burası önemli, nedir kı bu SDR. IMF’nin başlıca öküzbaşı paralarıyla oluşturduğu bir sepet, siz bunu kendi aile ekonomik sepetinizde, arsa, ev, araba, eğitim, altın, dolar vb olarak düşünebilirsiniz..
İnternette öyle bir şey ki, doğruyu bulmak için bir haberi kırk linke yani bağlantıya farklı siteye doğrulatmanız gerek gibi bir şeyin gerçekliği var artık karşımızda. Elbette 40 rakamı, kesretten kinaye.
Trollerin bol olduğu, dişi kılığında erilin, eril kılığında dişinin bol bulunduğu bir piyasa internet. Ve hatta yaşam alanı. Bu yazıyı okuyorsanız siz de bu yaşam alanının içindesiniz demektir.
Kuşakların da yatırım metodu vardır, elbette en güzeli ahiret yatırım programıdır, kıl namazı tut orucu çek zikri Mevlam vere Cenneti olarak da düşünebilirsiniz.. Böyle düşünenler çoktur çevremizde. Ben niye düşünmeyeyim, düşünmek yassağ mı kardeşim.. Lakin hem cehennemi yaşa hem de cennet için uğraş hade get işine.
1969 yılında çıkarmışlar SDR yi, ekseriyatla ülkemizdeki tüm kuşakların içinde herkesin (sağ sol türk kürt sünni alevi etö fetö, yasama yargı yürütme ihale vb alt kanadının yani halk kanadının) derinden derinden karşı çıktığı IMF yani uluslararası para fonu. Elbette ülke olarak IMF’ye borcu kapattık lakin kime borçlandık ben bilmiyorum?
Sen bilebilmektesen gurban…!
Sırayla ne haldeyiz bir araştırayım hele internet üstaddan, yaklaşık TL değerleri..
Bu ne ya chd mi chf mi? Ben chf olarak alıyorum..
USD 6,84 TL ABD
JPY 0,0036 TL JAPON
CHF 7,44 TL İSVİÇRE
EUR 7,98 TL AB
CAD 5,10 TL KANADA
AUD 4,86 T LAVUSTRALYA
GBP 8,76 TL İNGİLTERE
Altın 1,899 USD TOPRAK ALTINDAN
Gümüş 22,99 USD TOPRAK ALTINDAN
Ham petrol: 41,34 USD TOPRAK ALTINDAN
Soru ham petrol bu kadar düşmüşken benzin mazot neden düşmir bizde??
Şöyle anlatayım ham petrol fiyatının yükselmesine günah dersek, düşük olması sevap olsun. Anlaştık mı , he..
2020 yılı sevabımız: 41 dolar imiş, 2004 yılı fiyatıyla aynı seviyede..
2004 yılı Temmuz ayında da ham petrol fiyatı 41 dolar imiş, anladın mı gurban..
Peki, benzin fiyatı
2020 yılında 6,5 tl
2004 yılında 2 tl
Vallah ben anlamadım bu işten.. 2004 yılında uzatmaları oynuyordum ünide, garsonluk yapıyordum bir lokantada… ıhhh Çıkmıyor la gacım, kazzığı sağlam yemişiz..ıhh…
Sen ne yapıyodun 2004 de??
İsterseniz Afrika ve Arap yarımadası para birimlerini de TL ile karşılaştırabilirsiniz.
Dünya değişiyor, çağ değişiyor bir de kripto paralar var. BTC ETH öküz başları önderliğinde ben diyeyim 1000 tane sen de 5-6 bin çeşit…
Yani demem o ki, İslamım diyen bunları bilecek, imanın 7. şartıdır, Atatürkçüyüm diyen bunları bilecek 7. İlkedir. Ne çok meraklısınız İslam ve Atatürk demeye, bunları diyerek malı götürüyorlar sen de uğraşdur efendim. Oğlum İmam hatibe gitsin imam olsun, Kızım Tıp okusun doktor olsun, Damat namazlı niyazlı, gelin hanım hanımcık olsun. Verelim yurda okusun, şuraya başvuralım kredi çıkar belki… Lakin üstte, siyasetçi, ekonomici, bankacı, gazeteci, şirket sahibi vb seni camii ile anıtkabir ile gütmeye devam etsin değil mi??
İmanın ve ilkelerin 7 . şartı parayı yani ekonomiyi takip etmektir. O zaman doğruyu bulursunuz gençler. Yoksa ne islam size refat ve huzur verir ne de ilkeler cumhuriyet falan. Alın Teri mi?? Anlamadım efendim, Helal para mı?? Duyamadım.. İslamı ve Atatürk kullanarak siyaset yapmak helal mi oluyor?? Vekil veya bakan torpliyle iş bulmak helal mı oluyor, onun kartıyla bunun kartıyla kocaman adam olmak Cennetin 7. Katı veya vatanı kurtaran kahraman mı oluyorsun..
Hz Muhammedin ve Mustafa Kemal Atatürk’ün çok güzel sözleri var, lanet gelsin hepinize diyor sözlerinin özünde..
Biri peygamber mi? Hadi Atatürk yakın tarih ne yaptığını biliyoruz, sevri yırtıp lozanı imzalayarak ne yaptığı malum, peki ya Muhammed ne yaptı, yaptıkları 100-200 yıl sonra terse çevrildi ve sadece üzerine basıp zulmetmek ve gaspetmek için merdiven rolü üstlendi. Atatürkçülük de aynı akıbete mi uğrayacak sonra, tekrar vatanı savunmak durumda kalmayalım yani.. ? Tarih güzeldir efendim ders verir devlete ve devleti ve dini yönetenlere lakin bu dersi alırsan.. Yoksa senin köle yapılman da başat rol oynar, unutma bunu.
7. maddeleri ve şartları öğrendikten sonra;
şiir yazılacak,
siyaset yapılacak,
kadın ölümleri konuşulacak,
İstanbul sözleşmesi incelenecek,
yolsuzluklar, yassağlar ve yol yardımımıydı diğeri neyse işte
ay a sofya,
anıtkabir,
balkanlar,
musul kerkük,
tiftik keçisi,
hayvancılık,
cennetin kaç katman olduğunu,
cehenneme götüren hal ve hareketler,
büyük türk ve islam alimleri,
en yüksek dağ,
zeytin nerede yetişir,
khk nedir
eytliler kimlerdir
saman ithal edelim mi vb vb
siyanürü kim içti neden içti
kim kendini 9. Kattan attı
bir anne önce bebeğini attı sonra da kendi atladı (Yakın zamanda olan olay bu)
tecavüzler
hırsızlıklar
gasplar ………… niye arttı
kırım kongo kanamalı ateşinden ziyade aşk ve edebiyat ve ideal konularından sonra soracağız ve soracağız
BU GENÇLİK NEREYE GİDİYOR…
Geçenler bir yazı okudum konusu, “İSLAM”, kısa bir yazı. CTRL F yaptım yazıda kaç defa “İslam” kelimesi kullanmış diye, yanlışım yoksa kısacık bir yazıda 13 veya 17 defa aynı kelimeyi kullanılmış. İslamdan bir daha uzaklaştım. Nasıl bir insan yetiştirmiş böyle diye… Yok abi öyle bir cahıllık ya, bir zamanlar bu tip yazılara prim verirdim var ya.. Allah muhafazaa..
Sonra sordum kendime, İslam peygamberi buraya gelse ve İslamı anlatan bir yazı yazsa, acaba hangi konuları işler diye??
Sonra Atatürk geldi aklıma, bol bol da Atatürk konulu yazılar yazılıyor ya, Atam dedim yazı yazsa acaba kaç defa Atatürk kelimesini kullanır yazısında?
Hani diyorlar ya aşk için, aşk kelimesini kullanmadan anlatmaktır diye... Öyle vesselam.
Sonra da dedim Muhammedi okumak istiyorsan Kur’anı oku bırak böyle hava civa düşünmeleri, Atatürk’ü arıyorsan Nutuk oku, bırak böyle hava civa düşünmeleri..
Sonra da dedim içimden biri öleli oldu 1500 yıl, biri öleli oldu 80 yıl aşağı yukarı, ne değişti dedim ya hu? Soruyorum herkes gibi kendime bu Gençlik nereye gidiyor, Türk nereye gidiyor, Ülke Vatan Din Bayrak nereye gidiyor?
Sonra bakıyorum çevreme şehrimin en yüksek yerlerinin birinde Bayrağım dalgalanıyor, artık inanmasam ve sömürüden başka bir işe yaramadığını düşünsem de günde beş vakit ezan okunuyor, hemi de arapça… dedim ikisi de duruyor yerinde, ülke duruyor, vb.. Bu düşünce beni yanıltıyor mu acaba..
Konu başlığımız Pire ekonomisi olunca, Elon Musk geldi aklıma, bugünlerde bir şeyler oluyor sanırım ABD’de neyse konu,
“
…
Ardından bir kullanıcı kendisine "İnsanların çıkarına olmayan neydi biliyor musun? ABD hükümetinin Bolivya’da sen lityum alabil diye Evo Morales’e darbeyi organize etmesi" cevabını verdi. Elon Musk ise bu kullanıcıya herkesi şaşırtan bir şekilde "Kime istiyorsak darbe yaparız. Aş bunları" dedi.”
Musk’u, Maske filminden biliyor olmalısınız, hani yüze yapışan yeşil maske..
Saçmalamak da edebiyattır arkadaşlar. Düşünmek lazım yani..
Darbe deyince aklıma KHK gelir benim başka bir şey gelmez.. Ne bileyim ben 82 ve ondan öncekileri, 60-70-82 lerde yaşananları, aynısını KHK’lılar yaşıyor bu ülkede. Duyurulur yani.
Şimdi de bizim ülkemizde dünya üzerinde bulunan Bor madeninin yaklaşık yüzde 70’i var. Darbeyi bunun için yapmasınlar en arka planda, elon musk diyoloğunu düşününce aklıma geldi yani.. Uzay teknolojilerinde kullanılıyor mu Bor madeni?? Millet uzaya kaçmanın derdine düştü dünyada.. Dünyaya bir haller olacak gibi, daha ne olacaksa??
Papatya falına baktım, seveyah sevmeyah, seveyah sevmeyah…
Pardon efendim, aya sofya cami mi oldu gündem bu sanırım veya anıtkabir’e yine çelenk konuldu hatıra defteri yazıldı, imzalandı falan… Gel habere gardaşım.. Gözlerim yaşardı heyecandan.. Ne çok seveyoğ tarihimizi..
Pire ekonomisi; halkın ekonomisidir, bizzat senin benim onun bizlerin sizlerin onların yani vatandaşın ekonomisi, sütten yağ çıkarmaya çalışan cümbür cemaat herkesin..
O kadar İslam dediniz ki, dinden soğuttunuz.. Sizle de alakalı değil ya, islam tarihini full yalan yanlış anlatılmış bize.. Olur mu ya, ben bilmeyam araştırdım karıştırdım yatmadı kalbime ve zihnime efendim.. İslam en fazla 100-200 yıl sürmüş.. Gerisi çıkar, yağma, Hristiyanlık da öyle önce biraz iyiymiş sonra yine çıkar ve yağma, gasp ganimet için kullanılmış.
Paydos mu Y kuşağı bunların yalanlarına… Paydos çekirge.. Eyvallah...
Tabii 1 sterlini 8,76 tl olunca yani, 1 sterlin verip 8-9 tl alınca ele, elin İngilizi gelir Antalya’ya.. Turizm artsın döviz gersin öyle yah..
Türkiye İslamın çok konuşulduğu bir yer, İngiltere’de de Angilikan kilisesi çanı çalıyor..
Diyebilir miyim;
Angliken Hristiyanlar veya varsa içlerinde Katolik motolik protestan neyse işte : 8
Günde beş vakit okunan ezan, cem emlerindeki semah, diyanet imamı, alevi dedesi: 1
İngiliz şiiri 8, Türk şiiri 1
İngiliz hukuğu 8, Türk hukuğu 1
İngiliz gemisi 8, Türk gemisi 1
İngiliz arabası 8, Türk arabası 1??
İngiliz koyunu 8, Türk koyunu 1
İngiliz üniversitesi 8, Türk üniversitesi 1
İngiliz işçisi 8, Türk işçisi 1,
İngiliz kilisesi 8 , Türk camisi 1… VB VB VB
İngilizi Gallisi İrlandalısı İzlandalısı 8, Türkü Kürdü Çerkezi Rumu vb 1
Bu çıkarımı diğer ülke para birimleri için de yapabiliriz.
Lakin öyle yağma yoğ değil mi, “Başka alemlerde farkımız bizim… “ Ruhun Şad olsun üstad..
Lakin öyle yağma yoğ değil mi,” Asyadan bir at başı gibi uzanan bu vatan bizim…” Ruhun şad olsun üstad..
İki üstadı topluyorum 1 ediyor, İki İngiliz üstadını toplasam demek ki edecek 8 .
Nfk kovalasın Nazımı, Nazım kovalasın Nfk’yı... Bu üstadların veya dönemlerinin bize bıraktığı ders nedir.. Çatışın mı birbirinizle.. ??
Lakin Japonya ya fark atmış bir çok dünya ülkesi nedendir acaba, 100 japon yeni 1 tl ancak edeyoru, Lakin Japonlar bize araba satıyah, Japonlar buralara turist olarak geleyah..Japonya gelişmiş ekonomi bizse gelişmemekte direnen ekonomi, Nasıl oluyah bu çekirge… Osmanlı yıkıldıyah ondandır, harf inkilabı yapıldı ya ondandır, namaz kılmadın ya ondandır.. Çekirge sen de yedin kafayı ha..
Bakalım kanunlara Atatürk ü koruma kanunu , milletin dini ve değerlerine vb kanunu, Cb’ye hakaret etti kanunu.. Ohh miss.. Kimi kimden koruyor bunlar?? Korumak istediklerinin bir zayıflığı yok, çok güçlü onlar, asıl korunması gereken vatandaşın bireyselliği, o kadar!
Kanun, beni seni bizi sizi korumalı Atatürkten, İslamdan, Cumhurbaşkanlarından..
Ben bu oyunu bozarım, bozamazsın, ben bu oyunu bozarım, bozamazsın dedim lan.. Tamam abi, Çay içer misin? Tavşan kanı olsun, sana tavşan kanı olmaz abi ceylan kanı olsun mu, Sen benimle dalga mı geçiyon layn, kim bu kahveci, dokunma abi, gariban İnek Şaban derler halk arasında…İyi madem,
Keloğlan geldi mi bugün kahveye yok abi, fabrikada vardiyaya kalmış..Çalışıyor çalışıyor sürünmekten başka bir şey yapamıyor garibim de.. Nasıreddin Hoca nerde geçti mi kahvenin önünden, geçmedi abi göl kesmemiş, Akdeniz’e yoğurt çalmaya gitmiş, Vay hırsız yoğurt mu çalacak mış? Helgeyle mi? Yok abi, çalmak değil…
Kafa mı şişirdin kahveci, ne gevezeymişsin sen ya hu, ver bakalım bizim haracı ? Buyur abi, diğeri nerede, o da burda buyur abi.. Eyvallah.. Güle güle abi..
Darbe araştırılsın efendim, olmağ hayır kaldırın elleri.. Yolsuzluğ var, kaldır elleri hayır, Liyakatsizlik var kaldır elleri nayır nolamaz, Ver bilali al hilali, Allah efendim..Beka, ne bekası koltuk bekası.
Allah büyüktür, Tanrı Türk’ü kurusun, Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar olacaktır, amenna ve saddakna efendim..
Gezi dış güç, Sarı yelekli dış güç, Afroamerikalıların isyanı Rus Çin işi… Vallah mı efendim..
Kadın tecavüzleri Kuransızlıktan,
Siyanürlü aile intiharları Atatürksüzlükten,
Ver gazete yazarına yazsın gerçekleri hopp olmağ atın içeri…
Olim gazete yazarlarının çoğu bomb baby kuşağı ya hu.. Ne anlasın bizim dilimizden bizim yazımızdan..
Yok mu içlerinde kalitelisi var da arada bul…
Cennet gibi bir vatanı cehenneme çevirdiler.. Hala da konuşuyorlar, konuşuyoruz, hadi kalk gidelim
Neydi, harf inkılabı yapıldı cahıl kaldık.. Öyle yah..Olmaz mı yah..
Hooo efendim.. Seyfettin mi Mustafa mı???
Kalk gidelim dizisini izliyor musunuz mu en çok sevdiğiniz oyuncu hangisi ?
*
Dünyevi ne yapıyon? Ne yapam hatun...
Balkon çamları kapılar, evler elektirik süpürgesi al eline, banyo, tuvaleler bir de, bir de camları elden geçir..
Duyamadım.. sesin gelmiyor hatun...
Hangi camdan başlayayım bayram temizliğine.. ??
YORUMLAR
Nesildaşım öyle cümleler var ki yazında...altini defalarca kalın kalemle çizmek gerek...
Tarihe bakıyorum toplumlar, topluluklar ya bir kahraman yaratmış ya da bir peygamber...yaşadıkları toplumlarda iyi etkiler de bırakmışlar..peki ardından ne olmuş...uzerlerine bir sürü farkli şeyler eklenerek büyümüş durmuş...ondan sonrakiler ellerindeki gücü keşfedince bu durumu suyu çıkana kadar kullanmış....
Tanrıları adına kılıç sallamaya,kahramanları adına tişört satmaya başlamışlar...artik gerçek olanla oluşturulmak istenen gerçek arasındaki fark silinene kadar devam edilmiş...tabii ki bu tarihi kişilikler için olumsuz eleştiri yapmıyorum lakin gelinen durum kendilerinin şiddetle karşı çıkacakları bir durum hâline getirilmiş...
Artık kendi zihnimi bu olmaz durumdan uzaklaştırmak adına durdurma çabalarım sosyal ve ruhsal dengemi bozmaya başladı...sanki üzerimize gelen kocaman bir dalga var ve sadece gören bazı kişiler var çoğu kişi farkında değil ya da umrunda değil...ve bağırıp çağırsak bile kaçın diye herkes hareketsiz...ve sonunda acaba kafayı mı yedim derken kendini sorgulama haĺlerindeyim sürekli...aklim alsa gönlüm kaldırmıyor, gönlüm kaldırsa aklım almıyor...bu ne yaman çelişki be nesildaşım...
Acaba biz mi abartıyoruz...caresizlikten kendini öldüren insanlar,artan vahşet ve duyarsızlık hiç önemli değil de ne kadar balondan olsa dahi gündem değiştirmek adına yapılan şeyler daha mi önemli...
Şunun bunun 7 şartını geçtim ben...insan olmanın 7 şartı öğretilsin sadece zaten böyle saçma şeyler tartışılıyor olmaz...ihtiyac duyulmaz...ama bazı sistemlerin yürümesi için böyle damara basan konular her zaman lazımdır...
Nasılsa kanatlar takıldı....e geriye uçmak kaldı..endise edilecek ne var ki...
Kocaman bir ıslık yazıya, yazana....
Saygı ve selamlarimla ...
Yinsani
Hiç bir Tanrı var olsun ya da olmasın, hiç bir din doğru olsun veya olmasın; "insan" ezemez, ezmemeli.. Bizlere hep ta çocukluktan okullardan iyi güzel öğrettiler Tanrıyı dinleri. lakin bu kadar vahşi olduklarını ben çok geç farkettim.
ben yıllardır aylardır çabalıyorum bir dalga geliyor diye, elimden geldiğince işte.. buna ne sörf dayanır ne insan ne taştan yapılar saraylar.. kendi ayaklarına sıkıyor insanlar.
Zihinlermizi gazete manşetleriyle, tv programlarında, haber bültenlerinde ezmeye çalıştılar.. Başaramadılar diye düşünüyor hiç olmazsa son kuşaklar için bu böyle.. Nfk gibi kıllarımı açsam bu konuyla alakalı yani, çıkmaz sokak diye.. Muhsin gibi , sorsam neden benim insanım yurt dışına işçi olmaya koşuyor, niye gönderiyoruz ve eklesem neden benim insanım intihara koşuyor diye... sol kültürüm yok benim pek fazla.. o tarafın diyeyim yazarını şairini pek tanımam, okusam da unutum fazla geçmeden çünkü dolmuş zihnim..
lakin hepsini anlıyorum, inan.. çünkü devamlı okudum, okuyorum.. İnsanlar devletine meclisine yargısına güvenini yitirmemeli, ve bunlar da zulmetmemeli insanına vatandaşına..
lakin emeviden tut avrupaya, çinden tut güney amerikaya, mısırdan al orta asya yönetimlerine kadar hep eski düzen... eski kafa..
ya devletler insana değer vermeyi bilecek zengine lorda paşaya ona buna çalışmadan düzeni sağlayacak ya da 3. dünya savaşının nasıl başladığını kimse anlayamadan herkes savrulacak yine..
bakıyorum kişi gelmiş 70 yaşına 18 lik ergen gibi yazıyor konuşuyor..
bilemiyorum nesildaşım..dünyada eleştirilmeyecek insan yok, güç yok...
dediğin gibi Muhammed de gelse müslüman yönetimleri, atatürk gelse atatürkçülük nutukları çekenlerin yüzüne tükürür bu kadar net bence..
Y kuşağının bunları haykırması gerek işte.. insanlar dotlar kuşak muhabbetine çok bozuluyor içerliyor gibi ama kimse sütüm kara demez ki, varsa benim yazdıkalarımın karası başım üstüne..
ölümden öteye köy yok nesildaşım, doğruyu haykıramadıktan sonra umudu tazelemedikten sonra nefes neye yarar??
eksik olmayasın..
Teşekkür ederim..
internet milletvekilliği olursa adaylığımı koysam mı acaba:))
black_sky
Kuşak durumuna senin gibi bakıyorum malum...yasadigin zaman, durum, eğitim neyse ne bakış açını da belirliyor...farkinda olsan da olmasan da..
En başta dedigin gibi kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapma...bir canlıya olene kadar tecavüz edemezsin...birine zorla sahip olamazsın...hicbir canlının yaşama hakkını elinden alamazsın...
Dünyada herkes aynı anda haklı olmaz zaten...boyle bir matematik olmaz...ortak yaşam ortak karar ister ve öncelik karşılıklı saygıdan geçer...yasama olan saygıdan..
Ben , ben diyerek kimse biryere varamaz....net..
Olursa internet vekilliği tabii ki adaylık koy nesildaşım;))) düşünmen hata olur...
Sağlıcakla
black_sky
Yinsani
black_sky
Sanki hatırlar gibiyim....zihnim ısırıyor bir yerden;))))
Yinsani
çocuklarını göndermiş parka bir bayan, doğalgaz borusuna asmış kendini intihar etmiş daha 31 yaşındaymış..
ülkede yaşamak gittikçe zorlaşmaya başladı.. bilemiyorum, evet herkesin derdi kendine de çok olmaya başladı bu tür olaylar ya da ben çok haberleri okuyorum ondan gözüme çarpıyor..