- 318 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
renk teorisi... armoni: basit şekilde anlatımı. ard-öyk /124-2020
renk armoninin anlaşılması basitçe ve uygulanması sade olursa, öğrencilerin ve öğretmenlerin menfaatinedir.
renk çemberi armoni anlatışında mühim aparattır.
bu unutulmamalıdır.
armoni; çemberdeki altı renkten derme bir renk demetidir.
bu derme nasıl olur?
olursa ismi ve kalitesi ne olur?
çemberde renkler ya karşı karşıya olur ki öyleyse bu zıt renklerdir.
zıt renkler... den derme renkler en az iki tanedir. bu iki zıt renkler üçüncü renkte olabilir.
ve ya iki zıt renkler takımı da olabilir.
zıt renkler:
sarı- mor,
mavi- turuncu,
yeşil-kırmızı.
zıt renkler birisi sıcaksa diğeri soğuktur.
birisi koyu ise diğeri açıktır.
biri ışıklı ise diğeri gölgemsidir.
biri parlaksa diğeri parlaklığı ilkine göre düşüktür.
türlü çeşitte iki karşı karşıya gelmiş renk zıttırlar.
bu zıtlardan iki takımını ve ya bir takımını ele alarak armoni demeti teşekkül edilir.
en az bir demete üçüncü ve ya dördüncüsü eklenebilir.
bir armoni demeti de yakın renklerin, renk çemberinde sıralanışı ile iki, üç, dört tane olarak demeti yapılabilir.
yakın renklerin armonisi: mavi sarı ve yeşil sıralısı misalen ele alınırsa bu yakın renk armoni demetidir.
yakın renklerin biri sıcak olursa diğeri soğuk olur aralarına giren renkse nüans renk olur: yeşil; yeşil ara, soğuk ve nüans renklerden müteşekkildir.
kısa... renk armonileri renk çemberinde... karşı beri durur, zıt armoni demetidirler... ve ya yanaşık olarak sıralı yakın renkler demetidirler.
yalçıner yılmaz
25-07-2020
lapseki
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.