- 579 Okunma
- 4 Yorum
- 3 Beğeni
Paylaşmak
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ajansların geçtiği haberleri okurken (DHA) bir haber gözüme takıldı. Haberin başlığı “Dağıttıkça Kazandı” Balıkesir Burhaniye’nin Ören Sahili’nde bir lokanta sahibi işyerinin camına insanlık daha ölmemiş dedirten bir levha asmış.
Levhada “Açsanız ve paranız yoksa çekinmeden söyleyin.Yolunuz düşerse öder ya da bir dua ile İnsanlık Ölmemiş dersiniz. Öğrenciler siz hiç çekinmeyin, bir gün okulunuz bittiğinde siz de bir yemeği başka bir öğrenciye ikram edin. Bizden yana helaldir.”
İşletme sahibi; bu uygulamayı başlattığı günden beri hiç kimseyi geri çevirmediğini ihtiyaç sahibi olan herkese severek yemek verdiğini ve verdiğinden dolayı gelir kaybına uğramadığı gibi işlerinin de arttığını bu sayede ikinci yerini açtığını söylüyor, şöyle tavsiyede bulunuyor “Dağıttıkça kazandım, paylaşın.”
Sosyal Medya da bu tür haberler çokça işlenmeli ki yaygınlaşsın artsın. Paylaşma kültürü arttıkça birbirimize olan güvenimiz, sevgimiz de artacaktır. Ancak en çok beğeni alan, tıklanan haberlere baktığımızda genellikle kendimiz gibi düşünmeyenlerin eksik veya yanlış bulduğumuz konularını öne çıkarıp, onları toplum önünde itibarsızlaştırmak, zor durumda bırakma için yapılan haberler olduğunu görmekteyiz. Elbette yanlış ve eksik olarak gördüğümüz konularda görüş bildireceğiz, eleştireceğiz amacımız eksiklikleri tamamlamak yanlışları düzeltmek olmalıdır.
Paylaşma kültürünün yaygınlaşmasının ne kadar önemli olduğunu Pandemi döneminde gördük. Tanımadığımız insanların su borçları kapatıldı, bakkal borçları ödendi, koli koli yiyecek paketleri ihtiyaç sahiplerine dağıtıldı.
Düşeni kaldırmak, açları doyurmak, olanın olmayana vermesi ancak PAYLAŞMA kültürüne sahip topluluklarda olmaktadır. Eş dost meclislerinde, sosyal medyada aslı astarı olmayan, doğruluk derecesini bilmediğimiz konularda sohbet edip paylaşımlarda bulunmak yerine, doğru olduğuna inandığımız konuları, yapılan güzel işleri paylaşmalıyız ki insanlık kazansın.
Öyleyse;
Sevgiyi paylaşalım ki artsın,
Acıyı paylaşalım ki azalsın,
Geliri olan, olmayanla paylaşsın ki bereketi artsın.
Fevzi GÜLTUNA
YORUMLAR
günün yazısını tebrik ederim.
ne kadar güzel bir paylaşım
"insanlık ölmemiş" diyebiliyoruz sizin sayenizde
bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler
saygılarımla...
Fevzi Gültuna(Batı Yakası
Paylaşma duygusu var oldukça insanlık ölmeyecektir.Günün anlamlı yazınızı kutlarım kaleminiz yüreğiniz dert görmesin tebrikler gardaşım...
Fevzi Gültuna(Batı Yakası
Değerlere önem veren güzel ahlaklı insanların önde gelen görevidir, paylaşmak.
Bölgelerimizin çoğunda yok denecek kadar ortadan kaldırılan misafirperverliktir, paylaşmak.
İslamın beş şartlarından ZEKAT adıyla bilinen Rabbimin emridir, paylaşmak.
Sevginin, muhabbetin, dürüstlüğün nişanesidir paylaşmak.
Edebi yönünden çok, içeriğinden dolayı bu anlamlı yazıyı bizimle paylaştığınız için;
Teşekkürler Fevzi Bey...
Fevzi Gültuna(Batı Yakası
Çok önemli bir olay paylaşmak. Zekat Allah'ın da emri... Ne güzel birilerine karşılıksız bir şeyler vermek, yaptığın iyiliği de hemen unutmak...