- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SORUNSUZ ÜLKE İÇİN FORMÜL 1/2
SORUNSUZ BİR ÜLKE İÇİN
SİHİRLİ MODEL
1. Bu sistemde herkes harcaması oranında vergi öder.
a- İşçi, memur, emekli, çiftçi, esnaf, holdingler vs. yani harcama yapan çoluk-çocuk dahil herkes.
b- Vergi kaçakları olmaz.
c- Vergiyi ödedi-ödemedi sorunları olmaz.
d- Hiçbir banka soygunu dahil nakit para soygunu yapılamaz.
f- Hiçbir rüşvet ve haraç alma olayı olamaz.
g- Kalp (sahte) para basmak mümkün değildir.
ğ- Narkotik Şubeye ihtiyaç kalmaz. Şubenin işi kolaylaşır.
h- Çek-senet uygulamasına gerek kalmaz.
ı- İcra olayları ortadan kalkar.
i- Nüfus sayımına gerek kalmaz. Her kesimin nüfusu her zaman öğrenilebilir.
j- İstendiğinde kimin nerede olduğu bilinir.
2. Her vatandaş gereksinim duyduğu kadarki para kartını aynı zamanda kimliğini yanına alabilir. (beş milyon, on milyon, sınırsız…)
3. Bu para-kimlik kartları resimli, imzalı, mühürlü vs. şeklinde olacaktır. Zamanla araç ve kapı kilitleri dahi bu kimlikle açılacaktır.
4. Nakit para soygunları olamayacağı için mal olarak çalma olayları halinde de bu malı satması zordur. Hırsızlık masası şikâyet halinde hesaplardan da bulabilir.
Bu durumlarda bilhassa beynelmilel mallarda her el değişimde seri numaralı olarak (bar kodu) yeni sahibinin hesaplarına kayda geçecektir. Ve bu şekilde olmayan geçişler çalıntı konumunda olur…
Dolayısıyla her nerede satılırsa satılsın hesap, belirlenmiş olduğu değerde, sahibi olduğu işletmenin hesaplarına geçer. İşletmenin inisiyatifi dışında satılması bunu engelliyemez. İşte onun için mal çalmak çalana kazanç sağlamayacağından hırsızlık yapma gereği ortadan kalkar.
5. Her T.C. vatandaşı sosyal güvenlik sigortasına sahiptir. Her vatandaş; emekli olacağı güne kadar ki şahsi hayat standardı ne ise emekli olduğunda da hiçbir yan geliri olmasa dahi aynı düzeyde emekli gelirine ve yaşantıya sahiptir.
6. Her T.C. vatandaşı genel sağlık sigortasına sahiptir. Her vatandaş; doğumdan ölüme kadar ki sağlık durumu ile ilgili tüm bilgi teşhis ve tedavilerin kimin-kimlerin tarafından yapıldığı sağlıkla ilgili bölümlerde ki bilgisayarlarda doğumdan ölüme kadar ve iki göbek süresince, genetiklik yönünden geriye ve ileriye dönük kayıt altında bulunacaktır.
Bu biçimde uygulama yapıldığında teşhiste zaman kısalarak başarı artacak, fazladan ilaç ve yanlış tedavi de yapılmamış olacak, hatta tahlil ve genetik vs. sonuçları bilgisayara yüklendiğinde uygulanacak tedavi ve yöntem yolunda uyarıcı bilgi de verebilecektir.
Rahatsızlık ya da hastalığın; her aşamasında çalışan, görev alan Muayene eden doktordan, asistan, hemşire, laborant, vs. ve temizlikçisine kadar görev alanı içinde bulunanlar, tedavi sonucuna göre NOT (PUAN) alacak ve para kazanacaklardır.
Ülke genelinde yapılan her ürün, verilen her hizmet iş ve görev, standart kalite kontrollü, eksperli ve otomatik olarak; sigortalı olacaktır.
7. Her T.C. vatandaşı geçinecek kadar işsizlik (asgari geçim standardına) sigortasına sahiptir.
Bu bir holding sahibi bile olsa böyledir. Ancak limitlerde gösterildiği kadar bir kazanca sahip olduğunda otomatik olarak düşer ve aldığını da otomatik olarak geri öder.
8. Her vatandaş çok çalışıp mal üretmeye gayret gösterir. Dolayısıyla emekliliğindeki kazancıda paralelinde yükselmiş olacaktır.
Aksi halde hayat boyu asgari yaşama standardında (mor renkli kimlikle) yaşamak zorunda kalacaktır.
9. Türkiye’deki kazancının belirli bir kısmını yabancı ülkelerde yer veya yatırım yapabilir.
Türkiye’deki kazancının fazlasıyla dış ülkelere de açılacak, ancak bu ihracat konumunda olup, döviz girdisi sağlaması kaydıyla dış ülkelere para akışı olacaktır.
Her vatandaş kazanmış olduğu dövizi isteğine göre bankaya yatırabilir. Banknot olarak da, ülke genelinde hiçbir para geçerli değildir.
Döviz kazanan T.L. ye çevirebilir. Dövizini bankaya koyduğunda, yurt içi her harcaması TL’ye dönüşerek kullanılır. Dövize ihtiyaç hâsıl olduğunda kalan dövizini eksiksiz olarak geri alır. Dövizinde hiçbir eksilme olamaz.
Ancak, tersi olduğunda normal harcama yapmış sayılır. %10 eksilir. Yani döviz geliri olmadan dövize ihtiyaç gereksinimi olan…
Örneğin; ülke dışına gitmek ya da ithalat yapmak isteyene TL’sini dövize çevirmek gereği hâsıl olmuştur. İşte tam bu gibi durumlarda; normal harcama yapmış gibi %10 vergi şeklinde eksik döviz almış olacaktır.
Dövizi olanla para değişimi yapmaya çalışsa da bu mümkün değildir. Aynı şekilde %10 yine devletin hesabına vergi olarak geçer.
Yurt dışında bile aynıdır, yani; TL hesaplarında para banknot olarak eline almak manyetik kimliklerde ki hesapta olduğundan mümkün değildir, onun için TL sahibinden otomatik olarak %10 yine kesilir. Bundan kaçma imkânı hiç bir şekilde yoktur.
KİTLER
PTT Bilgisayar ağları ile bir an evvel uydu arcılığıyla sağlanmalı ve kesinlikle özelleştirilip satılmamalıdır, ya da yeni uydu kurulmalıdır…
Bu kurumun sorumluluk ve denetimi tam olarak milli kalmalıdır. Hiçbir dış ve iç müdahale yapılmamalı ve yapılamamalıdır.
Sistemin müdahalelere yer vermeyecek, imkân tanımayacak şekilde olması için; Pilot bölge olarak mesela bir ada seçilmeli ve üç-beş ay, bir sene içinde test edilip, mahsurlu yönleri varsa izole edilmelidir.
Bu ağa müdahale girişimi olursa, en yüksek derecede cezalandırılmalıdır.
Pilot bölge de, ülke genelinde de tüm bankalar imkânları % hisse oranında anlaşarak görev alıp yurt çapına yayacaklardır. Bunun için devletin maddi desteği olmadan, bunu yaptıkları takdirde; devlet her para hareketinden, örneğin: % 0,1 gibi bir pay verecektir.
Faiz ve kredi kartı gibi işlemler yoktur.
İş yapmak isteyen, mesela askerden gelmiş bir genç ticaret yapmak istediğinde parası olmadığında, yapacağı işi çevresine anlatır, parası olanın ya da olanlarında, bu gencin bu işi yapabileceğine kanaat getirdiklerinde ağızlarının suyu da akacak, iştahlanacaklardır. Çünkü verecekleri sermaye oranlarında ve anlaşma metinleri süresince % pay hisse olarak ortaktırlar.
Hiçbir ortaklıktan ve işyeri-kurum ve kuruluştan çalma, çırpma vs. hile yapma imkân ve ihtimali bu sistemde yoktur…
Onun için fazla parasını değerlendiremeyenler, faiz vb. düzende olmadığından iş yapmak isteyenlere çıkarları oranında dayanışma içinde olacaklardır. Bu durum ise bir nevi noter gibi bankaya verecekleri talimatlar dâhilinde olacağından, her işlem otomatik olarak, el değmeden ve dış etki yapılamaz olarak PC’ler (bilgisayarlar aracılığıyla) yapılacaktır.
Ortak oldukları işletmenin aylık sabit giderleri, diyelim ki; ayın ilk beş günkü kazançtan ödenmiş olsun, sonraki günlerde elde edilen net kâr, gece saat 24.00’dan sonra % hisse oranlarında pay sahiplerinin şahsi hesaplarına intikal etmiş olacaktır. İş gücü koyan çalışanlar dahi başka türlü para alma imkânına sahip olmaları mümkün değildir.
14. KİT’ler ancak kiraya verilmeli, vergi de harcamalar oranında olacağından zaten alınmayacaktır.
15. KİT’ler gerçekten zarar ediyor ve T.C. vatandaşları buna talip olmazlar ise, ancak o zaman yabancı şirketlere kiraya verilmelidir.
Bunlar, hesap girdi çıkışları bilgisayarda otomatiğe bağlı olduğundan yurt içi ve dışı her satıştan ve TL para hareketinden %10 devlete vergi olarak hesaplara girer.
Her işletmenin geliri şahısların kişisel hesaplarına geçtikten sonraki harcamalarından dolayı yapılan kesinti sonunda sosyal güvence-emeklilik dereceleri otomatik olarak oluşur. Dış etkenlerle bu değiştirilemez.
16. Her iş yerinden yazarkasalar sökülüp kaldırılarak, bunların yerine uydu aracılığı ile çalışacak bankalara bağlı VİZA-KART MAKİNASI gibi çalışacak bilgisayarlar kurulmalı. ASELSAN’da veya ülkenin başka işyerlerinde bu cihazlar yerli olarak süratle üretilmelidir.
Yazar kasalar genellikle seçim sandığı ve kamu oylaması gibi işlevlerde kullanılmalıdır.
a- Elbette ki bazı kusurlar ve hatalar çıkabilir. Bu ağı delmek isteyenler olabilir. Bunların olmaması için ön çalışmalar ve tartışmalar yapılıp, bilim adamları yarışa teşvik edilerek kusurlar varsa zamanla ortadan kalkacaktır.
Bunun için; hükümet bankacıları bir araya getirip sistemi sunmalı ve adalardan birini Pilot alan olarak göstermelidir.
Bu Ada; Ülkeymiş gibi görülerek sistem tam olarak uygulanmalıdır. Ada dan dışarı çıkmak isteyen döviz almak istediğinde; alacağı döviz miktarının %10’u vergi olarak kesilecek. Dışardan döviz (para) getirdiğinde hesaba eksiksiz olarak geçecektir.
Ada ya dışardan girilmek istendiğinde (turist vs.) nüfus, sabıka ve ticari kaydı ile vizeli olarak ancak gümrükten girmek zorundadır ve gümrükte fotoğrafı çekilip kimliği içine dövizi TL olarak yüklenip giriş gerçekleştirilir.
İçerde para hareketi kimliklerden sağlandığından, gümrük dışından girişler de yolculuk ve alışveriş imkânı yoktur. Çünkü kimlik dışında ki hiçbir para geçerli değildir.
Kimlik sayesinde savcılık izniyle, ilgili makamlar; kişileri takip ve inceleme olanağına sahip olacağından; suç-suçlu ve terör gibi sorunlar olmayacak ve olamayacaktır.
Girmiş olan turist geri dönerken çıkış gümrüğünde, parası yüklü olan, almış olduğu manyetik kimliği teslim ederken arta kalan dövizini (parasını) ve ülke-asıl kimliği ile gider.
Bu sistem; Yeterli bir süre pilot uygulama yapılarak, sorunsuz düzen sağlandığı görüldüğünde ülke genelini kapsama alanına alacak şekilde yayılması için gereken yapılmalıdır.
Bankalar kendi aralarında öz sermayelerini % hisse olarak tek hesapta toplayıp, bu sistemi kendi öz sermayeleri ile oluşturdukları takdirde, devletten; her para hareketinde %01 (binde bir) gibi pay almış oldukların da, bugünkü düzende ki faizli sistemden daha fazla kazanmış olacaklardır. Böyle olursa devlet ve vatandaşın bütçesine dokunmadan sorunsuz oluşum kurulmuş olacaktır.
Bankalar % 0,1(binde bir)’lik paydan elde etmiş oldukları gelirin belirli bir % miktarını teknolojinin ilerlemesi için kullanmak koşulu da ön şart olarak anlaşma yapılmalıdır…
Aksi halde vergi dairelerinin mal varlıkları paraya çevrilerek devlet kendi imkânlarıyla da bu sistemi oluşturabilir, ya da bankalara maddi destek sağlamış olarak, ortaklıktan; % 01’lik orandan hisse nispetinde pay da alabilir.
b- Pazar esnafında dahi el bilgisayarı olacak veya zabıta kulübesine bilgisayar kurulup, vatandaşlar Pazar esnafında geçerli olacak bankadan aldığı yani alacağı fişi-markayı esnafa verecek, Pazar esnafı da istediği zaman veya 24 saat içinde Pazar içindeki bilgisayarda bu fişleri hesabına para olarak aktarabilecektir…
c- Köylerde dahi banka şubesi bulunacak, yerine göre pazar esnafında olduğu gibi de kullanılacaktır…
Köylülerin hayvan ve zirai ürün vs. satışlarında dolandırılmaları da mümkün değildir.
Örneğin; köye celep (kasap) geldiğinde köyden biri veya birilerinden 100 adet kuzu almış olsun, bunun ödeme şekli; banka veya şubesine giderler ve celep işletme kimliğini vatandaşlarda işletme kimliklerini bankaya verirler ve ne şartlarda, ne şekilde satış yapıldığı bankada PC ye işlenir. Neticede diyelim ki peşinat kuzu başına veya kg olarak 10kg ı ödenmiş olsun, kalan kısmı da celep satıp paraya çevrildiğinde ödenecek olsun, celep her gün satışının maliyeti gece 24 den sonra limit dolana kadar mal sahiplerinin hesabına otomatik olarak geçer. Olur ya celep kuzuları alıp giderken hayvanlar dereye uçtu, suda boğuldu öldü, hepsi ve ya bir kısmı hastalanıp telef oldu diyelim, işte tüm olumsuzluklarda dahi kimse zorda kalmaması için eksper, kalite kontrol ve sigorta sistemi maduruyetleri gidermek için otomatik olarak yürürlükte olup giderir…
Bu sistem zirai ürün soğan, sarımsak, kavun, karpuz, domates, narenciye vs. de ve her türlü satışta da geçerlidir.
VERGİ
17. Tüm bu harcamalar bankamatik kartları ile havale sistemi gibi, manyetik kimlik kartları ile yapılacaktır…
Mal karşılığında alışveriş esnasında ödeme yapılırken bir hesapta para eksilecek diğer hesapta da mal eksilirken para artacaktır. İşte bu esnadaki para akışında devlet şu anda vergi olarak tabir ettiğimiz payı bilgisayarlar otomatik olarak yerine getirmiş olacaktır…
Yani; her para hareketin de %10 devlete vergi olarak gidecektir…
Tekrar vurgulamak gerekirse, her vatandaş para yerine bankamatik kartı gibi kimlik kartı’nı kullanacaktır. (Kimlik kartı - VISA kart).
18. Bu kartla bilgisayar ekranında bir tuşa basıldığında o kart sahibi hakkındaki gerekli bilgiler ekrana gelecektir…
Yani hangi birime ne bilgisi lazımsa o bilgisayarda sadece o birimle ilgili bilgiler ekrana gelecektir…
Kişinin ne iş yaptığı, kimin çocuğu olduğu, kaç çocuğu olduğu, hangi okullar da okuduğu, zaafları, sicili, sabıka durumları vs. şeklinde tam ve eksiksiz olarak adresi, telefon numarası, resmine kadar ve hangi yıllarda veya aylarda ne kadar harcama yaptığı şeklinde bilgiyi verecektir. Bu bilgiler emniyet görevlileri tarafından el bilgisayarları vasıtasıyla da anında alınabilecektir.
Bu şartlar altında PKK gibi terörle alakalı hiç kimse de Türkiye’de sicili olmadan; Ülkeye giremeyecek, ülke içinde alışveriş yapamayacak, seyahat edemeyecektir. En ufak bir şüphe durumunda emniyet görevlileri el bilgisayarı ile kimlik ve sicilini kontrol edebilecektir.
19. Vergi daireleri kapanacak, mal varlıkları satılacak ve bedelleri hazineye intikal ederken, buralarda çalışan görevliler imkânlar ölçüsünde başka işlerde kullanılacak, kullanılamayanların hesaplarına tazminatları aktarılacaktır.
DEVLETİN GELİRİ
20. Devletin tüm gelirleri ancak bankalar tarafından sağlanacak. Bilgisayarlarla para hareketinde otomatik olarak sağlanan, elde edilen bu gelirleri devlet de harcanacak bölümlere oranlar halinde bilgisayarlar vasıtasıyla otomatik olarak göndermiş olacaktır.
Yani devlet bu gelirlerini nereye harcadığını dakikasına kadar para akışını hangi yöne giderse gitsin takip olanağına sahiptir. Yanlış bir yöne gitmesinin ise imkânı yoktur…
21. Para akışını durduran birden fazla konut ve işyeri olanlardan. Almış olduğu maddi değerinin 1/1000 oranında ve bu maddi değerler sabit kalmak kaydıyla 1/1000’ oran her yıl 0,5 veya 1,0 puan, bilgisayarındaki kayıtlarında bulunacağından ve bu bulunmalar tapu gibi olacağından, otomatik olarak devlete vergi olarak ödenecektir.
Ancak, hesabında işsizlik sigortasından yararlanmadan geçiniyorsa devlete intikal etmiş olacaktır. Aksi halde bilgisayar para akışını devletin lehine aktaramayacak. Emlak ve taşıt vergisi gibi vergileri devlet toplamaya çalışmadan, vatandaş, mal sahibi de ödemeye çalışmadan, beyanname vs. gibi teferruatlarla da zihinler karıştırılıp zamanlar harcanmadan her şey otomatik olarak gerçekleşecektir.
22. Her iş yeri ve konuta telefon, elektrik, su mutlaka ki ihtiyaçtır. Mesela şehir içi 1200 kontur telefonla, elektrikte 1200 kwh., su da 60 metreküp yıl içinde kullanılmasını bedava, sonraki bedelleri ise yıl sonunda okunması kaydıyla tek seferde hesabından aktarması şeklinde bilgisayara verileri verip, ne aboneleri gezmek zorunda kalınmalı ne de aboneler ödemede bulunmak için teferruatlarla uğraşıp zihinleri karıştırılmamalıdır.
Tüm bu işlemler ve diğer harcamalar vatandaşın hesabından, anında oranlar halinde bu bölümlere aktarılmalıdır.
23. Konutsuzlara konut kredisi teşviki devam etmeli, geri ödemeler ise yine otomatik olarak tapu tescilinden ve kullanılabilir olduğundan sonra sağlanmalıdır.
24. Tüm bunlar yerine getirildiğinde enflasyon otomatik olarak sıfıra kadar düşer. Devlet de dış ve iç borç yapmaz. Kalkınma hızı ise şimdikini birkaç kez, hatta beş’e katlar.
25. Naylon fatura ve gider göstermeye yönelik düşünceye gerek kalmaz.
26. Bir işletmenin hesaplarının takibi için devlete, maliyeye; aylık, yıllık beyanname gerekmediğinden muhasebeciye de gerek kalmaz. Bu tür teferruatlar olmadığından zinde ve başarılı olunur.
27. Naylon fatura ve gider göstermeye de, bu tür düşüncelere de ve her türlü haksız kazanç oyunlarına, insanların zihinlerini yormalarına da gerek kalmaz.
28. Her çalışan yaptığı işten, yöneticiler veya görevlendireceği kişiler tarafından, bilhassa belirli bir miktar çalışanın olduğu iş yerlerinde okullarda olduğu gibi; günlük, haftalık, aylık, yıllık şeklinde not alacaktır. Çalışanların yapmış oldukları iş, sınıflarına göre kotlanarak, numaralandırılmış ve aynı gün içinde bilgisayara geçmiş olacaktır.
Almış olduğu notlar karşılığında ücret alacaklardır. Yılsonunda da belirli bir limiti geçen çalışanlar, işletmenin kar payından hisse sahibi olacaklardır. Bu hisselerle ise; işverenin diğer yatırımlarına katkıda bulunarak kendi çocuklarının bu işyerinde ve kollarında çalışması için garanti sağlamış olacaktır.
Bu iş yerinde işçi ve memurun çocukları çalışmak istemez ise; bedel karşılığı başka birine devretme veya iade hakkına sahiptir.
29. İşverenden ve çalışanlardan, devlet SSK pirimi ve vergi gibi ödeme talebinde bulunmayacak, bulunmasına gerek de olmayacaktır.
30. Ülkenin hangi mezrası, köyü, kasabası, kazası ve vilayeti ne kadar çok kazanıyorsa ve kaza ve vilayetlerin mahalle ve semtlerinde de ne kadar çok tüketim yapılıyorsa o kesimler daha çok kalkınmış olur. Bu yörelerdeki harcamalar oranlar halinde devlete otomatik olarak gider. Devlet de bu paraların geldiği yerlere, gelen miktarın oranında yatırım yapmak zorunda kalır.
Devlet bu yerlere, adeta bağımsız bir işletme alanı gibi bu paralarla; yol, su, elektrik, telefon, sağlık ocağı, hastane, ulaşım araçları, spor alanları, okul vs. ihtiyaçlarını giderirken, devlet ayrıca bunlara ülke genelinde nüfus oranına ve o yörenin milli gelirine göre maddi yardımlarda bulunur. Buna göre asgari geçim standardı yardımı yöre ve bölgelere göre değişiklikler gösterir. Bölgelerin doğal kaynaklarından elde edilen gelirlerinde belirli oranlarda bölge insanlarına ve yatırımlara aktarılması sağlanmalı, hakça bir paylaşım yapılarak sömürü şüphesi asla olmamalıdır.
Bu şekilde kesinlikle milletvekili çıkaran yöreler de devletten daha çok yardım alırmış veya devletteki işini gördürürmüş hissi kalmaz ve gerçekten çalışkan, kafası çalışan ve düşünen kimseler o mevkilere getirilmiş olur.
TERÖR
31. Terör olayları ülke genelinde kendiliğinden bitmiş olur. Ülke dışında diğer ülkelerdeki vatandaşlarımızın ise bulundukları ülke güvenliklerini sağlaması için antlaşmalar yapılacaktır. Bu antlaşmaların ülkeler arasında farklılık göstermemesine özel önem verilecektir.
Bir vukuat halinde, istisnasız olarak kesin tavırlar otomatiğe bağlanmış radar gibi izlenirken, füze gibi devreye girecektir. Kişiler bunu hiçbir şekilde etkileyemeyecektir.
32. GAP projesinde kullanılan para (demir, kum, çimento) giderleri, ülkemizin kara sınırlarına nasıl ki;12 metre yükseklik, 6 metre genişlikte duvar çekebilecek kadarsa, gerektiğinde 6’ya 3 metre şeklinde oranları yarıya düşürerek duvar çekilmeli ve bu duvarlar içine duyarlı aletler yerleştirilerek, herhangi bir darbe anında koordinatlara göre bilgisayarla anında uyarılmalı. O kesimde keşif yapanlara anında bildirilip gereken muamele uygulanmalıdır.
Havadan gelecek saldırılar için bütün sınırlarımız otomatik olarak radarlara bağlı savunma araçlarıyla donatılarak izinsiz geçişlerde otomatik olarak ve hiçbir emir gerekmeksizin devreye geçmelidir. İzinler kabul edildiğinde bilgisayara parola olarak girmelidir.
Bu konular da tüm ülkeler, komşularımız, sisteme geçer geçmez yazılı olarak bilgi sahibi olmaları sağlanmalı, sonunda kendi düşen ağlamamalıdır.
Sınırlar geceleri projektörlerle de kontrol edilmeli, yerine göre kamera landırılmalı, duvardan merdivenle ya da yayla atlayarak geçmek dahi imkânsız hale getirilmelidir.
Bu uygulama basit olarak hiçbir duvar çekmeksizin fotosellerle ve lazer sistemleri ile de bir nevi yapılabileceği gibi kotlama ve kimlik sistemlerinden dolayı da gerek bile kalmayabilir.
33. Bu sistemde, tüm insanlarımız çok şeyde not ve puan almaya çalışacağından ve geleceklerini daha iyi yaşayabilmeleri için kendilerini her yönde daha iyi ve daha ileriye gitmek için yarış halinde olmak zorunda kalacaklardır…
34. Çocuk Esirgeme Kurumlarındaki sahipsiz çocuklar devletin çocukları olmalıdır…
SOSYAL GÜVENCE
35. S.S.K. ve Bağ-Kur ile Emekli Sandığı gibi kurumlara gerek yoktur.
36. İnsanlar emekli maaşlarına; çalışmış olduğu iş kollarında almış olduğu puanlara, başarılara göre ve harcamaları oranında hak kazanacaktır. Ayrıca toplumdaki hal ve gidişleri ile trafik suçu gibi cezai işlemler de bunu etkileyebilecektir…
Buna göre insanlar; geleceklerini daha rahat geçirmeleri için daha fazla çalışıp kazanmak zorunda kalacaklardır.
SAĞLIK
37. Sağlık hizmetleri, sağlık ocaklarından başlayarak hastalığın durumuna göre bir üst kuruluşa havaleler olarak tedavi uygulanacaktır.
Bu uygulamalar esnasında hiç kimseden (T.C. vatandaşlarından) para istenmeyecek, sadece kimlik kartları istenerek bilgisayara verilip uygulanan tedaviler doğumdan-ölüme kadar kayıt edilecektir.
6. da anlattığımız gibi: Her T.C. vatandaşı genel sağlık sigortasına sahiptir. Her vatandaş; doğumdan ölüme kadar ki sağlık durumu ile ilgili tüm bilgi teşhis ve tedavilerin kimin-kimlerin tarafından yapıldığı sağlıkla ilgili bölümlerde ki bilgisayarlarda doğumdan ölüme kadar ve iki göbek süresince, genetiklik yönünden geriye ve ileriye dönük kayıt altında bulunacaktır.
Bu biçimde uygulama yapıldığında teşhiste zaman kısalarak başarı artacak, fazladan ilaç ve yanlış tedavi de yapılmamış olacak, hatta tahlil ve genetik vs. sonuçları bilgisayara yüklendiğinde uygulanacak tedavi ve yöntem yolunda uyarıcı bilgi de verebilecektir.
Rahatsızlık ya da hastalığın; her aşamasında çalışan, görev alan Muayene eden doktordan, asistan, hemşire, laborant, vs. ve temizlikçisine kadar görev alanı içinde bulunanlar, tedavi sonucuna göre NOT (PUAN) alacak ve para kazanacaklardır.
Ülke genelinde yapılan her ürün, verilen her hizmet iş ve görev, standart kalite kontrollü, eksperli ve otomatik olarak; sigortalı olacaktır.
38. Bu görüşler ışığında her T.C. vatandaşı bir arabanın parçaları gibi bu arabaya-ülkeye lazımdır, onun için her parça-insan özenle korunmalıdır.
MAHALLİ SORUNLAR
39. Çöp ve çevre temizliği kişilerin o mahalledeki esnaflardan yapmış oldukları tüketim harcamaları oranında sağlanacaktır. Madde 30’da da anlatıldığı gibi şehirlerin her mahallesi o oranda asfalt, yol, su, çöp hizmetleri ve o mahallenin doğal görünümleri, alt ve üst yatırımları da buna göre kalkınmış sayılacak, alış-veriş için şehir merkezine giderek trafik akışını zorlamayacak, benzin ve zamandan da tasarruf sağlanacaktır.
Fakir ve zengin mahalleler de olabileceği için mahallelere devlet desteğinde oran artırımı yapılacaktır.
Çöp ve temizlik işleri böylece belediyenin arzusuna göre olmayacaktır.
MİLLİ EĞİTİM
40. Ülke genelinde ilkokuldan, yüksek okulların son sınıfına varıncaya kadar. Her sınıf ve bölümler için, ders saatleri dâhilinde kademeli olarak televizyon aracılığıyla, her sınıfa TV ler konulup, öğretmenleri ve asistanları başlarında olmak üzere merkezden verilen dersler ve bilgiler, öğretmenleri huzurunda izlenip, gerektiğinde düşünce ve fikir jimnastiği açıklamaları yapılacak, sınavlarda ülke genelinde aynı anda olacaktır.
Mesela; Lise 3. sınıfta okuyan öğrenciler bulundukları okulda, bölümüne göre aynı sınıf içinde olacaklardır. Bunun için gerektiğinde sınıflar arasındaki duvarlar ortadan kaldırılıp, kameralar yerleştirilerek tüm öğrenciler öğretmenleri tarafından ekranda görülerek dikkatleri takip edilecek, öğrencilerin önündeki ışıklardan uyarıda bulunulacaktır.
Ders esnasında öğrencilerin davranışları ışıklı ikazdan dolayı öğretmenin önündeki bilgisayara derecelendirilmede puan düşülmüş olacaktır. Onun için ikaz almamaya özen gösterip, dikkatlerini artırmak zorunda olacaklardır.
Elektrik kesintisi anında, jeneratörler otomatik olarak devreye girecektir.
Bu uygulamalar ilk önce bazı dersleri kapsayıp zamanla tamamını içerecektir.
Derslerin sonunda öğrenci ve öğretmenlerin değişik fikir ve düşünceleri, anlayış ve görüşleri, icat ve imalata katkıları şeklinde, bağlı oldukları Milli Eğitim ve oradan da genel merkezde toplanıp, puan durumlarına göre bu doğrultuda yayınlanması da ayrıca yararlı olacaktır.
Devamı için 2/2 ye geçiniz
(SORUNSUZ ÜLKE İÇİN FORMÜL 2/2)
İRFAN GENÇER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.